امام جمعه شهرکرد: مساجد را باید با جیب مردم اداره کرد

نماینده ولی فقیه دراستان چهارمحال وبختیاری گفت : وابسته کردن مسجد به متولیان امر، دولت، دستگاه حاکمه و امثال این‌ها مصلحت و سیاست نیست بلکه مسجد را باید روحانیت با کمک مردم، مومنین و متدینین اداره کرد و از خیرین برای رونق و آبادانی مسجد تا جایی که امکان دارد کمک گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین نکونام در دیدار با دبیران ستادهای هماهنگی امور مساجد شهرستان‌های استان مسجد را مهم ترین مسئله و در عین حال مظلوم‌ترین مکان دانست تصریح کرد: مسجد مهم ترین مسئله است چرا که نقش کلیدی در کمال انسان دارد اما مظلوم ترین است زیرا متاسفانه مورد حمایت قرار نمی گیرد.


نماینده ولی فقیه در استان تشکیل کانون های فرهنگی و هنری، پایگاه های بسیج و برگزاری برنامه های جزئی را حمایت اساسی و کلیدی از مسجد ندانست و ادامه داد: مسجد به همان اندازه‌ای که نقش کلیدی می آفریند باید مورد حمایت قرار گیرد ولی متاسفانه سیاست این نیست و مساجد باید توسط خود مردم و اهل مسجد و خیرین حمایت و آباد شود.


حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکید کرد: اگر گرداننده مسجد اهل ایمان، خیرین، متدینین و انسان های دل به خدا بسته باشند برای مسجد خوب و مفید است و هر کجا مومنین و خیرین گردانندگان و حمایت کنندگان مسجد بودند، مسجد آباد شده است.


امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم مسجد را با جیب مردم اداره کرده و از مسئولان و متولیان امر قطع امید کنیم اظهار کرد: وابسته کردن مسجد به متولیان امر، دولت، دستگاه حاکمه و امثال این‌ها مصلحت و سیاست نیست بلکه مسجد را باید روحانیت با کمک مردم، مومنین و متدین اداره کنند و از خیرین برای رونق و آبادانی مسجد تا جایی که امکان دارد باید کمک گرفت.


نماینده ولی فقیه در استان تاکیدکرد: رمز موفقیت و رسیدن ما به مقصد این است که اولاً دل به کمک حکومتی ها و متولیان امر نبندیم، دوم آنکه استقامت داشته و محکم بایستیم، سوم آنکه مرتب جلسه گذاشته و متولیان و دست اندرکاران مساجد را دور هم جمع کنیم و با مساجد ارتباط داشته باشیم و چهارم نیز امور مساجد را مرتب نظارت و رصد کنیم تا مساجد بدانند ناظر دارند و کسی آن ها را نظارت و رصد کرده، کارهای آن ها را پیگیری می کند و رها نیستند.


امام جمعه شهرکرد با تشکر از دبیران ستادهای هماهنگی امور مساجد شهرستان‌های استان گفت: تشکر ویژه از بابت آن است که کاری که در آن پول نباشد، امکاناتی هم نباشد و پشتیبانی هم نشود و با بی مهری و انواع چالش ها مواجه باشد اما انسان همچنان در صحنه حضور داشته باشد و تلاش کند، نشانه استقامت و خسته نشدن است که این جای تشکر دارد.


نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه داشتن چنین روحیه مومنانه شایسته قدردانی است افزود: اینکه جلسات متعددی برای یک موضوع خاص برگزار و مسائل مختلف در آن مطرح و سخنان شنیده شود ولی نتیجه ای حاصل نگردد نشان از ایستادگی در این عرصه است.


حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکیدکرد: اگر در یک جلسه ای نتیجه مطلوب گرفته نشد و به هدف نرسیدیم نباید خسته شویم بلکه باید جلسات بعدی را برگزار شود و پیگیر باشیم چرا که قطعا یک دری را که ده بار و بیست بار انسان بکوبد بالاخره آن در باز خواهد شد و انسان نتیجه خواهد گرفت


حجت الاسلام و المسلمین نکونام همچنین با تشکر از کارکنان مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، خدمتگزاران در این مجموعه را افرادی خستگی ناپذیر و تلاشگر خواند و عنوان کرد: این عزیزان بسیار تلاش می کنند اما از نظر مادی کمکی به آن ها نمی شود از ما این وجود خسته نمی شوند و همچنان به تلاش خود ادامه می دهند که قطعا خدا هم به کار آن ها برکت می دهد.


گفتنی است ، در ابتدای این دیدار حجت الاسلام علیرضا ملک محمدی مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان در نشست با دبیران ستادهای هماهنگی امور مساجد شهرستان‌های استان با اشاره به ابلاغ آیین نامه جدید هیأت امنای مساجد و حسینیه های استان به تمام ائمه جماعات، متولیان و دست اندرکان مساجد استان گفت: آئین نامه جدید تشکیل هیأت امنای مساجد و حسینیه‌های استان به منظور ساماندهی امور مساجد و استفاده حداکثری از ظرفیت نمازگزاران و ارکان مسجد و امکانات هیأت امناء تدوین و پس از تصویب در شورای سیاست گذاری امور مساجد استان به مساجد سراسر استان برای اجرا ابلاغ شد.


مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان گفت: با اجرایی شدن این آیین نامه در تمام مساجد استان هیات امنای مساجد و حسینیه‌ها با ترکیب جدید متشکل از دو گروه که شامل اعضای حقوقی که عبارتند از امام جماعت، مسئولین پایگاه بسیج، کانونهای فرهنگی و هنری و هیأت های مذهبی و نماینده شورای اسلامی روستا و گروه دیگر اعضای حقیقی که منتخبی از نمازگزاران هستند، انتخاب خواهد شد.


حجت الاسلام ملک محمدی تاکیدنمود: قطعا این اعضا با هم‌افزایی، همفکری، مشارکت و استفاده از توانمندی‌های یکدیگر فصل جدید و درخشانی را در راستای شکوفایی و آبادانی بیش از پیش مساجد و حسینیه ها رقم خواهند زد.


مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد استان در پایان گفت: مهلت اجرای این آیین نامه و تشکیل هیأت امنای جدید در سطح مساجد استان تا پایان اردیبهشت ماه سال 1397 است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =