باغ وحش معروف آرژانتین تعطیل می‌شود

روزنامه توریسم نوشت: شهردار بوینس آیرس، پایتخت آرژانتین، اعلام کرده شهرداری از این پس مدیریت باغ وحش این شهر را بر عهده خواهد گرفت و هزاران حیوانی که بارها وضعیت بد نگه‌داری از آنها خبرساز شده بود، به مناطق حفاظت شده محیط زیست فرستاده می‌شوند.

محوطه و ساختمان این باغ وحش قدیمی هم قرار است به یک پارک زیست محیطی تغییر کاربری پیدا کند.
هوراسیو رودریگز لارتا، شهردار بوینس آیرس، تصریح کرد حدود ۲۵۰۰ حیوان مقیم این باغ‌ وحش به پارک‌های ملی و مناطق حفاظت شده در داخل آرژانتین و یا حتی به کشورهای دیگر برده می‌شوند.
باغ وحش بوینس آیرس که تاریخ افتتاح آن به سال ۱۸۷۵ باز می‌گردد توسط یک شرکت خصوصی اداره می‌شد و در سال‌های اخیر با رسوایی‌های متعددی در زمینه "اهمال و بی توجهی" به وضعیت حیوانات روبرو شده بود.
شاید مهمترین اتفاقی که توجه جهانی را به این باغ وحش جلب کرد رای دادگاهی در آرژانتین به نفع سندرا، اورانگوتانی بود که "غیرآدمیزاد شایسته حقوق" معرفی شد. چند سال پیش، فعالان حقوق حیوانات با شکایت به دادگاه خواستار نظر مرجع قضایی در مورد وضعیت نگه داری و سلامت سندرا شدند. دادگاه هم در رایی نادر سندرا را "غیرآدمیزاد" تشخیص داد اما او را شایسته داشتن حقوقی دانست.
سندرا، یکی از ۵۰ حیوانی است که با وجود تعطیلی باغ وحش به علت آنچه "شرایط حساس" اعلام شده، جابجا نخواهد شد و همچنان در محوطه این باغ وحش باقی خواهد ماند.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =