واحدمرکزی خبر نوشت:

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در گفت و گوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از توافق وین در مورد برنامه هسته ای ایران حمایت کرد.

به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، رییس جمهوری روسیه روز پنجشنبه در گفت و گوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو با وی بطور مفصل در باره اوضاع منطقه خاورمیانه تبادل نظر کرد.

پوتین بر ضرورت تشریک مساعی و همکاری تمامی طرف های ذینفع در مقابله با تهدیدات ناشی از گروه تروریستی داعش تاکید کرد.

در گزارش کرملین گفته شده است:در رابطه با تایید برنامه جامع اقدامات مشترک برای حل و فصل وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران در روز 14 ماه جولای در وین و ابراز نگرانی نتانیاهو از اجرای این توافق، رییس جمهوری روسیه گفت که توافق بدست آمده که در قطعنامه 2231 شورای امنیت تایید شده است تضمین های مطمئن برای ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران را پیش بینی کرده است.

پوتین ابراز امیدواری کرد اجرای موفق برنامه جامع اقدامات مشترک نظام منع انتشار سلاح هسته ای را تحکیم می بخشد و بر امنیت و ثبات منطقه خاورمیانه تاثیر مثبت می گذارد.

مقامهای روس بارها از توافق وین میان ایران و گروه 1+5 حمایت کرده و خواستار اجرای کامل آن شده اند.

رییس جمهوری روسیه روز 23 تیرماه بلافاصله پس از کسب توافق در وین در بیانیه ای ویژه خاطرنشان کرد: با توافق هسته ای جهان نفس راحتی کشید و روسیه تمام تلاش های ممکن را برای اجرای توافق جامع به عمل خواهد آورد.

پوتین تاکید کرد: روسیه از توافق به دست آمده در وین برای حل و فصل وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران و طرح اقدامات مشترک که به تایید ایران و گروه 1+5 رسیده است، استقبال می کند.

در بیانیه رییس جمهوری روسیه آمده است:'اطمینان دارم که جهان نفس راحت کشید. برای دستیابی به این توافق ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 و اتحادیه اروپا سال ها در چارچوب مورد حمایت شورای امنیت به مذاکره پرداختند.'

وی افزود: از این که پایه و اساس راهکار مورد توافق در مورد برنامه هسته ای ایران را طرح گام به گام و اقدام متقابل تشکیل می دهد خرسند هستیم و روسیه بطور مستمر در تمام مراحل این مذاکرات حضور داشت.

رییس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: توافق جامع در مورد شاخص های برنامه هسته ای ایران بر پایه محکم قوانین بین المللی و در وهله اول نظام منع گسترش سلاح های هسته ای و توافقنامه پادمان های آژانس بین المللی انرژی اتمی ازجمله پروتکل الحاقی قرار گرفته است.

پوتین در پیام خود خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در مذاکرات هسته ای به رغم تلاش ها برای موجه جلوه دادن اجرای سناریوی نظامی در مورد ایران، انتخاب خود را به نفع ثبات و همکاری کرده که در پیش نویس قطعنامه شورای امنیت در مورد ایران منعکس شده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سارا A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۹
    1 0
    چقدر به یک دیوانه بنام نتانیاهو اهمیت میدن غاصب کثافت پر رو وبیحیا