ایرنا نوشت:

وزیر دفاع استرالیا در روزی که صدها نیروی نظامی این کشور مشارکت کننده در ائتلاف بین المللی برای جنگ با داعش عازم عراق بودند، از پاسخ به سوال مجری یک برنامه تلویزیونی برای نام بردن از سرکرده گروه تروریستی داعش عاجز ماند.

به گزارش ایرنا، استرالیا روز گذشته 330 نظامی دیگر را برای پشتیبانی جنگ با گروه تروریستی داعش به عراق اعزام کرد، در حالی که 170 نیروی ویژه قبلی در عراق بسر می بردند.

براساس گزارش روز چهارشنبه رسانه های استرالیا، کوین اندروز، وزیر دفاع استرالیا در طول مصاحبه با تلویزیون دولتی این کشور با طرح سوالی در خصوص معرفی فرمانده ارشد گروه تروریستی داعش ابوبکر البغدادی روبرو شد، اما وی هر بار از پاسخ به این سوال طفره رفت.

وی گفت من قصد ندارم وارد مسائل عملیاتی شوم، اما خبرنگار اصرار داشت که این مساله عملیاتی نیست و اطلاعات عمومی است.

مجری تلویزیون استرالیا خطاب به وزیر دفاع این کشور، گفت: شما در برابر قرار دادن مردان و زنان استرالیا در معرض خطر و اعزام به این ماموریت مسئول هستید. من تعجب می کنم شما نمی توانید نام رهبر داعش را بگویید.

کوین اندروز برای این که از پاسخ به سوال طفره برود، اصرار داشت که داعش ترکیبی از گروه های مختلف است و گفت در این برنامه فقط یک نفر مطرح نیست، یک سری از افراد درگیرند و ما باید در نهایت برای کاهش عملیات در منطقه تمام آن ها را نابود کنیم.

استرالیا ازجمله 62 کشوری است که در به اصطلاح ائتلاف بین المللی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش که توسط غرب به سرکردگی آمریکا ایجاد شده است حضور دارند، اما این ائتلاف نه تنها در این مدت نتوانسته است اقدامی جدی علیه تروریست ها در عراق و سوریه انجام دهد، بلکه به اعتقاد تحلیلگران به دلایل مختلف حتی اوضاع امنیتی در منطقه را وخیم تر نیز کرده اند.

جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا که گفته شب ها از فکر داعش به خواب نمی رود، پیش بینی کرده است مقابله با تفکرات و گروه های افراطی و حل و فصل این مساله ممکن است سال، دهه و به طور بالقوه یک نسل زمان نیاز داشته باشد.

دولت استرالیا معتقد است 140 تبعه این کشور در سوریه و عراق با تروریست های داعش همکاری می کنند و از حمایت های 150 تن دیگر از هموطنان خود برخوردارند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 409336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    11 0
    بیچاره اش می کنند،کاری می کنند که استعفا بده
  • بی نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    15 0
    شما در برابر قرار دادن مردان و زنان استرالیا در معرض خطر و اعزام به این ماموریت مسئول هستید.