«خبرجنوب» نوشت: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس از برپایی جشن خودکفایی 3 هزار خانوار کمیته امداد در اوایل دی ماه امسال خبر داد.

سيد علي حسيني در گفت و گو با خبرنگاران ما با بيان اين كه در سال گذشته 2 هزار و 800 خانوار تحت پوشش بعد از رسيدن به خودكفايي از زير پوشش اين نهاد خارج شدند، گفت: امسال اين رقم افزايش يافته و به 3 هزار خانوار رسيده و علت آن افزايش اعطاي وامهاي اشتغالزايي پايدار با توجه به نظارت هاي رايج و مستمر بوده است.
وي افزود: امسال همچنين با افزايش اعتبارات رو به رو بوديم و 230 ميليارد تومان شامل 150 ميليارد تومان از اعتبارات بانكي و 80 ميليارد تومان از اعتبارات امدادي به صورت مستقيم و يا در قالب تسهيلات اعطايي توسط بانكهاي عامل پرداخت مي شود.
اين مسئول با اشاره به اينكه بعضي از بانك هاي عامل در بحث ضمانت براي پرداخت تسهيلات سخت گيري ميكنند، اضافه كرد: همكاري بيشتر بانكها در پرداخت تسهيلات خوب است اما تعدادي در بحث ضمانت سخت گيري مي كنند و با توجه به اينكه اكثريت مددجويان كميته امداد از نظر مالي و معيشت دچار معضل هستند و ضامن كارمند ندارند، تقاضا ميشود بانكها كمي آسان بگيرند، ضمن اينكه كميته امداد هم در پيگيري وصول اقساط همكاري مي كند به گونهاي كه اگر بانك اعلام كند كه فلان مددجو چند قسط را پرداخت نكرده ما جوابگو هستيم. هرچند در بحث تسهيلات در بين سازمان ها، مددجويان ما كمترين اقساط معوقه را دارند.
حسيني همچنين از بانكهايي كه بيشترين همكاري را با كميته امداد در بحث پرداخت تسهيلات داشتهاند قدرداني كرد و بيان داشت: اعتبارات ما نزد بانك ملي 66 ميليارد و 500 هزار تومان است و اين بانك پرداختهاي بسيار خوب و آساني داشته است. بانك كشاورزي نيز بسيار خوب عمل كرده است. بانك رسالت هم همين رويه را داشته و در حالي كه ما در بانك سامان نزديك يك ميليارد تومان اعتبار داشتهايم، اما 92 درصد اعتبارات را جذب كرده است. بانكهاي صادرات و رفاه هم عملكرد خوبي دارند اما برخي بانك ها همكاري هاي كمتري دارند.
معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد فارس همچنين از واگذاري 400 خودرو زامياد به مددجويان كميته امداد فارس خبر داد.وي اظهارداشت: واگذاري اين تعداد خودرو با اعتبار 12 ميليارد تومان و با همكاري صندوق كارآفريني اميد صورت گرفته و در سطح كشور بيشترين تعداد واگذاري بوده است. ضمانت اين خودروها، سند آن است كه در رهن صندوق است و بعد از پرداخت تمامي اقساط سند، آزاد و تحويل مددجو ميشود.
حسيني با بيان اين كه تا پايان آذرماه جاري 250 پانل خورشيدي از سوي مددجويان وارد مدار برق رساني مي شود، افزود: براي تهيه اين پانلها 27 ميليون تومان شامل اعتبارات بانكي و امدادي به صاحبان اين پانل ها اعطا مي شود.
وي اضافه كرد: اغلب مجريان اين طرح، پيرمردان، پيرزنان و يا افراد بيسرپرست هستند كه قادر به انجام كارهاي دستي نيستند و يا نمي توانند از عهده انجام طرح هاي ديگر برآيند.
حسيني افزود: متقاضيان پانلهاي خورشيدي در فضاهايي به وسعت 70- 80 متر و يا پشت بام هايي كه سايهگير نباشد، اين پانل را نصب ميكنند و 20 سال از سوي شركت توزيع برق و وزارت نيرو تضمين خريد وجود دارد و در صورتي كه اين پانل ها وارد مدار شود ماهيانه 700-800 هزار تومان براي صاحبان آن درآمدزايي دارد كه در ادامه به اقتصاد خانواده و در نهايت به اقتصاد كشور كمك مي رساند. وي گفت: 400 نفر و 1200 خانواده را نيز شناسايي كرده ايم تا در آينده اين طرح را برايشان اجرا كنيم. به گفته حسيني، بيشتر طرح هاي اشتغالزايي از جمله پانل هاي خورشيدي، تحويل خودرو به مددجويان، اعطاي تسهيلات اشتغالزايي، تفاهم نامه در حمايت از زندانيان و... همگي در زمينه اقتصاد مقاومتي است. وي افزود: كل وام ها تنها 4 درصد كارمزد دارد و نظارت هاي قبل از اجرا، حين اجرا و بعد از اجرا باعث پايداري شغل ها ميشود. از همين رو اعتقاد داريم كه كميته امداد در زمينه اشتغالزايي به خوبي عمل كرده است. معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد فارس به طرح كارفرمايي و كاريابي نيز اشاره كرد و گفت: طبق اين طرح، نيروي كار كه مددجويان باشند به صاحبان كار معرفي مي شوند و بر اساس نياز و تخصص، جذب شركت و كارگاه خواهند شد و سهم بيمه كارفرما به مدت يك سال و نيم از سوي كميته امداد پرداخت مي شود. اين امر مشوقي براي كارفرماها به حساب مي آيد ضمن اين كه تا كنون 460 نفر از اين طريق و با توجه به سهميه اعلام شده جذب كارگاه ها شده و بقيه نيز مشغول كار خواهند شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =