درصد جانبازی مردم روستای زرده را بازنگری می‌کنیم

ایرنا نوست : حجت الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی که از روز گذشته برای دیدار با مردم مناطق زلزله زده کرمانشاه وارد استان شده روز یکشنبه با مردم روستای زرده از توابع بخش ریجاب شهرستان دالاهو دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مردم روستای زرده در این دیدار که در منزل 'فریدون حسینی' که هفت تن از اعضای خانواده اش براثر بمباران شیمیایی روستا به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند و در زلزله اخیر نیز سه تن دیگر از اعضای خانواده اش جان باختند، برگزار شد، از حجت الاسلام شهیدی خواستند در درصد جانبازی مردم روستا تجدید نظر کند.

روستای زرده در 40 کیلومتری کرندغرب از توابع شهرستان دالاهو در غرب کرمانشاه واقع شده و در جریان بمباران شیمیایی رژیم بعث عراق در سال 67، 250 نفر از اهالی روستا به درجه رفیع شهادت نائل شدند و 313 نیز شیمیایی و به خیل جانبازان انقلاب اسلامی پیوستند.

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران این قول را به مردم داد که کمیسیون پزشکی در روستا مستقر شود و درصد جانبازی آنها را مورد بازنگری قرار دهد. او یکی از مشکلات پرونده جانبازان بمباران شیمایی روستای زرده را نداشتن پرونده بالینی در زمان وقوع شیمیایی دانست و گفت: این موضوع را در تهران بررسی می کنیم.

حجت الاسلام شهیدی در ادامه سخنان خود با اعلام سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی، عیادت از خانواده شهدا و ایثارگران را به فرموده معظم له سعادت و عبادت دانست و گفت: هم اکنون که شما را در این وضعیت سخت می بینیم ناراحت هستم ولی با دیدن روحیه شما امیدوار شدم.

او امنیت کامل کشور را مرهون خون شهدای انقلاب اسلامی از جمله شهدا و ایثارگران روستای زرده دانست و تاکید کرد که مسئولان وظیفه دارند در خدمت خانواده شهدا باشند.

وی با اظهار تاسف از وقوع حادثه دردناک زلزله و جان باختن تعداد زیادی از هموطنان در استان کرمانشاه گفت: از روز اول وقوع زلزله در راستای کمک به ایثارگران و خانواده شهدا، ستاد بحران در بنیاد شهید تشکیل شد و تاکنون بیش از 2 هزار دیدار و سرکشی از خانواده ایثارگران در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه انجام شده است.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران روز گذشته پس از ورود به استان کرمانشاه به دیدار مردم روستاهای زلزله زده روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی رفت و با حضور در مناطق زلزله زده این شهرستان ها با مردم دیدار و گفت و گو کرد.

او همچنین امروز نیز به دیدار مردم مناطق زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب می رود. استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس با تقدیم 9 هزار و 800 شهید، 20 هزار و 500 جانباز، یک هزار و 800 آزاده و 31 هزار ایثارگر نقش مهمی در پیروزی سپاه اسلام مقابل دشمنان بعثی ایفا کرد. زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 579 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735590

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =