اقتصادنیوز نوشت:

سه اقتصاددان ایرانی برای تدریس علم اقتصاد به دانشگاه‌های شیکاگو، واشنگتن و مریلند پیوستند.

استاد اقتصاد ایرانی در دانشگاه مریلند

حسین عباسی که او را با کتاب "اندیشه آزادی" می‌شناسیم اخیرا از دانشگاه بلومزبرگ به دپارتمان اقتصاد دانشگاه مریلند نقل مکان کرده است.

اندیشه آزادی عنوان کتابی است نوشته مشترک محمد طبیبیان، موسی غنی‌نژاد و حسین عباسی که به بررسی عوامل مغفول ماندن نظام اقتصاد آزاد در دوران معاصر ایران، می‌پردازد.

حسین عباسی که فارغ‌التحصیل دورۀ دوم مؤسسۀ عالی پژوهش در برنامه‌ریزی و توسعه است، در سال‌های 1377 تا 1381 نیز عضو هیأت علمی این مؤسسه بوده است.در حال حاضر دانشکده اقتصاد دانشگاه مریلند در رتبه 36 دپارتمان‌های اقتصاد جهان قرار دارد.

از این دانشکده،دکتر توماس شلینگ برنده جایزه نوبل اقتصاد شده است.آقای شلینگ یک بار در سال 1386 به ایران سفر کرد.

نخبه ایرانی در شیکاگو

محمد اکبرپور که فارغ‌التحصیل دانشگاه استنفورد نیز اگرچه بیزینس اسکول این دانشکده را به عنوان مقصد نهایی فعالیت انتخاب کرده اما پیش از پیوستن به این دانشگاه معتبر، به مدت یک سال قرار است در موسسه بکر-فریدمن به عنوان پژوهشگر فعالیت کند.

محمد اکبرپور در صفحه شخصی‌اش در وب‌سایت دانشگاه استنفورد نوشته: "قرار است در تابستان 2016 به عنوان استادیار در بیزینس اسکول دانشکده اقتصاد دانشگاه استنفورد شروع به کار کنم.قبل از آن به مدت یک سال از جولای 2015 به عنوان پژوهشگر در موسسه بکر-فریدمن دانشگاه شیکاگو فعالیت خواهم کرد."

در حال حاضر بیزینس اسکول دانشگاه استنفورد در رده نخست بهترین بیزینس اسکول‌های جهان قرار دارد و دانشکده اقتصاد دانشگاه شیکاگو که بیشترین نوبلیست‌های علم اقتصاد را پرورانده، نیز ششمین دپارتمان اقتصاد جهان است.

محمد اکبرپور که سابقه شاگردی «الوین راث»، برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال ۲۰۱۲ را دارد، توسط علینقی مشایخی و مسعود نیلی تشویق به تحصیل در رشته اقتصاد شد وپس از آن به آمریکا رفت و در دانشگاه استنفورد به تحصیل پرداخت.

اقتصاددان جوان ایرانی در واشنگتن تاکوما

سید محمد کریمی که اخیرا از دانشگاه ایلینوی در اوربانا در مقطع دکترا فارغ التحصیل شده، به عنوان مدرس اقتصاد در دانشگاه واشنگتن تاکوما شروع به کار کرده است.دکتر کریمی در زمینه‌های اقتصادکار، اقتصادسلامت و اقتصادعمومی تخصص دارد و در دانشکده اقتصاد دانشگاه واشنگتن نیز قرار است همین مباحث را تدریس کند.

در حال حاضر دانشکده اقتصاد دانشگاه واشنگتن در رتبه 76 دپارتمان‌های اقتصاد جهان قرار دارد.دکتر هایده صالحی اصفهانی، خواهر جواد و هادی صالحی اصفهانی نیز در این دانشکده تدریس می‌کند.

 

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    11 1
    حاضرم تمام چاه های نفت و گاز و تمام معادن این مملکت بدم ولی متخصصین و نخبگان این مملکت برگردن به وطن ولی افسوس تا وقتی که توی مملکت تنگ نظری هست همین اش و همین کاسه.......................
  • بی نام A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    14 1
    هیچ به ما ربط ندارد ما خودمان یک عباسی داریم تحلیل می کند عین خروس قندی باور کنید
  • شوش IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
    6 6
    دلشون تنگ میشه بر میگردند .
  • بی نام IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    7 0
    شوش عزیز وقتی یک بی سواد بالای دستش بهش توهین کنه برمی گرده می ره دوباره فرنگستون احترام به حقوق از دست رفته و شایسته سالاری گمشده نخبه ها در مملکت
  • رهگذر IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    7 0
    تا چند سال آینده با فرار افراد نخبه و تحصیل کرده متوسط ای کیو مردم ایران کم می شود چه بسا که در چند سال گذشته نیز شاهد بوده ایم اینجا بهشت دلالهای دنیا است افراد بی سواد و قالتاقی که فقط برای پول ارزش قائل هستند