افتتاح دوره آموزش زبان فارسی در دانشگاهی در روسیه

ایرنا نوشت: دوره آموزش زبان فارسی در دانشگاه دولتی جمهوری اوستیای شمالی در منطقه قفقاز شمالی روسیه افتتاح شد.

سرویس مطبوعاتی دانشگاه دولتی جمهوری اوستیای شمالی اعلام کرد که دوره آموزشی زبان فارسی و خواندن شاهنامه برای دانشجویان و اساتید این دانشگاه در مرکز فرهنگ ایرانی دانشگاه دولتی آستیای شمالی افتتاح شد.

خبرگزاری ایتارتاس روز پنجشنبه به نقل از گزارش سرویس مطبوعاتی دانشگاه دولتی جمهوری اوستیای شمالی، نوشت: «دوره فراگیری زبان فارسی رایگان است و دانشجویان دانشگاه دولتی اوستیای شمالی می توانند در این دوره شرکت کنند.»

محمدمهدی زمانی و سمیه آقابابایی اساتید زبان و ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبایی، آموزش زبان فارسی را در این دوره برعهده دارند.

در گزارش دانشگاه دولتی جمهوری اوستیای شمالی گفته شده است، تدریس رایگان زبان فارسی در دانشگاه دولتی اوستیای شمالی با امضای موافقت نامه همکاری بین این دانشگاه و دانشگاه علامه طباطبایی تهران امکانپذیر شد.

سرویس مطبوعاتی دانشگاه دولتی جمهوری اوستیای شمالی بیان کرده است که سال گذشته هیاتی از این دانشگاه به سرپرستی الان اوگویف رئیس این دانشگاه به تهران سفر کرد و در بازدید از دانشگاه بزرگ علامه طباطبایی با آن توافقنامه همکاری امضا کرد.

در گزارش همچنین گفته شده است که زبان‌های اوستیایی و فارسی در یک خانواده قرار می‌گیرند.

دوره کنونی زبان فارسی در دانشگاه اوستیای شمالی تا پایان سال ادامه خواهد داشت و بر اساس آشنایی به زبان فارسی سه گروه آموزش خواهند دید.

دانشگاه دولتی اوستیای شمالی در شهر ولادی قفقاز، مرکز این جمهوری قفقازی روسیه واقع شده است و از دانشگاه‌های بزرگ منطقه محسوب می‌شود.

در زمان حاضر در بیش از 20 دانشگاه روسیه زبان فارسی تدریس می‌شود که رایزنی فرهنگی ایران در روسیه در شکل‌گیری و ادامه فعالیت این مراکز نقش اساسی داشته و نیازهای آنها را تامین می‌کند.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =