بنای مدیریت شهری بر پایه خدمت بی‌منت برای رضای خداوند

شهردار مشهد گفت: مدیریت شهری فعالیت خود بر پایه خدمت بی‌منت برای رضای خداوند برنامه‌ریزی کرده است.


به گزارش خبرآنلاین از خراسان رضوی؛ سید صولت مرتضوی در آیین افتتاح فاز نخست خط 2 قطار شهری مشهد اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال 95 را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری کردند و در تعریف اقتصاد مقاومتی ایشان فرمودند که اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر است.
وی افزود: در این راستا مدیریت شهری فعالیت خود را بر 3 محور؛ خدمت بی‌منت برای رضای خداوند، مدیریت جهادی با مردم برای مردم و عمل به منویات مقام معظم رهبری به خصوص اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برنامه‌ریزی کرده است.
شهردار مشهد با اشاره به اقدامات مدیریت شهری در طی 3.5 سال گذشته بیان کرد: خوشبختانه به زیرساخت‌ها در این دوره توجه ویژه شده و در حوزه فضای سبز تا پایان امسال سرانه آن به 14 مترمربع می‌رسد که به معنای افزایش 9 میلیون مترمربعی در شهر مشهد است.
مرتضوی بیان کرد: در حوزه کمربند جنوبی و کال کشف رود نیز اقدامات بزرگی انجام شده و احداث 3 تقاطع غیر هم‌سطح و بولوارهای نماز و شهدای ارتش از دیگر اقدامات این دوره مدیریت شهری بوده است.
وی با اشاره به اصلاح مبانی قرارداد، عنوان کرد: مطالعات جامع خطوط قطار شهری به استعداد 4 خط و مساحت 84.5 کیومتر توسط دانشگاه صنعتی شریف انجام شد.
شهردار مشهد با اشاره به اجرای موفق خط یک قطار شهری، افزود: خط 2 قطار شهری نیز با مسافت 14.5 کیلومتر اجرایی شده و در این دوره هم رکورد سرعت، دقت و سگمنت‌گذاری در مشهد به ثبت رسید.
مرتضوی با بیان اینکه عملیات اجرایی خط 3 آغاز شده، عنوان کرد: منابع مناسب برای این خط تامین شده و امید است خط 4 با همت قرارگاه خاتم الانبیاء آغاز شود.
وی تصریح کرد: اگر 4 خط قطار شهری در مشهد راه‌اندازی شود، 2میلیون و 300 هزار مسافر در روز جابه‌جا می‌شوند این یعنی پیشرفت شگرف در حوزه مدیریت شهری و حمل و نقل این کلانشهر مذهبی.
شهردار مشهد ادامه داد: در واقع با اجرای کامل خطوط، قطارشهری بالغ بر 40 درصد از حمل و نقل عمومی را بر عهده دارد.
مرتضوی ابراز امیدواری کرد: اجرای این خطوط زمینه حمل و نقل آسان و ارزان برای آحاد جامعه را فراهم می‌آورد.
وی با اشاره به اینکه امروز کیلومتر از خط 2 آماده بهره برداری است، بیان کرد: این خط نزدیکترین فاصله به حرم مطهر را دارد و زائران می‌توانند در ایستگاه راه‌آهن از آن استفاده کنند.
شهردار مشهد افزود: همچنین این خط از مناطق محروم مشهد مقدس می‌گذرد که در اختیار رفاه و آبادانی مردم قرار گرفته است.
مرتضوی گفت: لحظه ای در صورت وضعیت‌ها درنگ نکردیم و همت قرارگاه در اجرای پروژه قابل تقدیر است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639382

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =