ارسال 1400 فرآورده خونی از زنجان به کرمانشاه

رئیس سازمان انتقال خون استان زنجان گفت: پس از وقوع زلزله به درخواست رئیس انتقال خون کرمانشاه، 1400 واحد فرآورده FFP با کیفیت از انتقال خون زنجان به آن استان ارسال شد.

به گزارش خبرآنلاین؛ سیامک اسدی در دیدار استاندار زنجان از سازمان انتقال خون استان، با اشاره به اینکه علاوه بر استان کرمانشاه، در همان روز بنا بر اعلام نیاز استان سیستان و بلوچستان، 100 واحد گلبول قرمز نیز به آن استان ارسال شد، اظهار کرد: همکاران این سازمان به‌ صورت شبانه ‌روزی در تلاش هستند تا فرآورده ‌های خونی، سالم و باکیفیت آماده کنند تا در صورت نیاز به فرآورده های خونی، این سازمان بتواند پاسخگوی نیاز خونی در استان و کشور باشد.
اسدی با بیان اینکه سالانه 60 هزار واحد فرآورده خونی در استان تولید می‌شود، ابراز کرد: علاوه بر مرکز جامع انتفال خون زنجان که در خیابان سعدی است، خون‌ گیری در سایر شهرستان‌ های استان نیز صورت می گیرد و به این مرکز منتقل می‌شود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر خون‌گیری، خدمات دیگری شامل اهدای پلاکت و پلاسما نیز در این مرکز انجام می‌شود که پلاسما جهت تولید دارو به خارج از کشور، ارسال شده و پلاکت هم جهت درمان بیماران سرطانی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین پذیره ‌نویسی سلول‌های بنیادی نیز اخیراً در استان آغاز شده است.
وی با عنوان اینکه سازمان انتقال خون استان از سردخانه‌ های بسیار مجهز و با کیفیتی برخوردار است، اضافه کرد: خون‌های جمع‌آوری شده، ابتدا مورد آزمایش هپاتیت B،C و HIV قرار می‌گیرند و در صورت مثبت بودن خون آزمایش شده به هر یک از این بیماری ها، این خون ها دور ریخته می ‌شوند که خوشبختانه این موضوع در زنجان بسیار نادر است؛ به گونه ای که حداکثر 5 درصد از خون ‌های اهدایی دچار این شرایط هستند.
اسدی یکی از معضلات انتقال خون استان را دور ریز پسماندهای خونی دانست که به محیط زیست، آسیب می‌رساند و گفت: نیاز به خرید دستگاهی مجهز برای این کار وجود دارد تا از آسیب وارد شدن به محیط زیست در پی دور ریختن پسماندهای خونی، جلوگیری شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =