برپایی دوره آموزشی نظام آراستگی محیط کار  در شرکت توزیع برق استان سمنان

دوره آموزشی نظام آراستگی محیط کار (5S)، به همت دفتر منابع انسانی شرکت توزیع برق استان و با حضور 20 نفر از کارکنان این شرکت به مدت سه روز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین استاد این دوره آموزشی گفت: فراهم نمودن فضای مناسب در محیط کار ، پاکیزگی ، نظم و ترتیب، تمیزی ، استاندارد سازی و نهادینه کردن ، از اهداف مهم اجرای تکنیک ها واصول 5Sبه شمار می رود.
مهندس"علی شیری اطهر" افزود : ایجاد شرایط مطلوب در محیط کار و نیز زندگی کاری اصول خاص خود را دارد که با رعایت الزامات و تدوین برنامه های دقیق می توان به اجرایی شدن فعالیت ها ، در زمینه های مختلف یاری رساند.
وی تصریح کرد: نظام آراستگی ضمن آموزش اصول ابتدایی کیفیت گرایی ، سازمان ها را در دستیابی به افزایش بهره وری یاری می رساند که این مهم از طریق اجرای نظام مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) تحقق می یابد و برای عملیاتی شدن آن باید زمینه ، فضا و بستر فرهنگی لازم و مناسب ایجاد نمود که اولین اقدام اجرای اصول 5S می باشد
وی یادآور شد : 5S نشانگر پنج کلمه ژاپنی از قبیل" Seiri پاک سازی و پالایش" ، "Seition نظم و ترتیب"، "Seiso نظافت و پاکیزگی"،" Seiketsu حفظ و نگهداری" و" Shitsuks نهادینه کردن انضباط" را شامل می شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =