شهردار اصفهان گفت: مطمئن باشید درباره آنچه اعتقاد به حفظ آن داریم مانند میراث فرهنگی اصفهان خودزنی نمی کنیم و پس از تخریب خانه نائل نیز آمادگی خود را نیز برای بازسازی این خانه اعلام کردیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قدرت الله نوروزی روز یکشنبه در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین درباره ارتباط شهرداری با میراث فرهنگی برای حفظ آثار بی بدیل تاریخی شهر اصفهان و سرنوشت خانه تخریب شده نائل اظهار داشت: اصفهان دارای گنجینه‌ای ناب از میراث فرهنگی است و ما برای حفظ میراث تاریخی شهر به دنبال این هستیم که همه این آثار از اسناد یونسکو شود.

وی با اشاره به برگزاری با جلسه ای با رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاون رئیس جمهور در همین ارتباط بیان داشت: دراین جلسه به  سفر مدیر کل یونسکو به اصفهان اشاره کردم که پس از این سفر قرار بود «محور تاریخی اصفهان» در یونسکو ثبت شود اما تاکنون اقدامی در این ارتباط شاهد نبودیم.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه این امر باید با مساعدت سازمان میراث فرهنگی بار دیگر مورد پیگیری قرار گیرد، گفت: در این صورت ۴۰۰ اثر تاریخی جزو میراث جهانی می شود و شهرداری در این زمینه به شکل جدی در حال پیگیری است.

وی اظهار داشت: در ارتباط با خانه نائل نیز باید بگویم که پس از تخریب شبانه این خانه موضوع را با تمام قدرت پیگیری کردیم و مشخص شد مجموعه شهرداری در تخریب نقش نداشته بلکه در سال‌های گذشته در نگهداری آن فعال بوده است،.

نوروزی گفت: مطمئن باشید درباره آنچه اعتقاد به حفظ آن داریم خودزنی نمی کنیم و آمادگی خود را نیز برای بازسازی این خانه در همان زمان اعلام کردیم.

شهردار اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در انتصاباتم شایسته سالاری در دستور کار بوده است، گفت: برخی معتقدند ما ازنیروهای شهرداری در دور جدید استفاده نکردیم و این در حالی است که  تاکنون از مجموع برای ۲۲ حکم صادر شده تنها  دو نفر از خارج سازمان بوده‌اند و شش نفر هم مامور از دستگاه‌های دیگر انتصاب کردیم.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد از انتصاباتم از کارکنان شهرداری بوده است و از برخی معاونت‌ها مانند معاونت برنامه ریزی و معاونت خدمات شهری به خاطر سابقه کاری و علمی استفاده کرده ام.

هیچ نوع فشار سیاسی برای انتصاباتم نداشتم

نوروزی تصریح کرد: هیچ نوع فشار سیاسی برای انتخاب افراد در سمت‌های مختلف بر من وارد نبوده و تنها شایسته سالاری مد نظر ما بوده است.

وی اضافه کرد: برخی انسان‌های بی انصاف گفته اند که من دستور تعطیلی برخی پروژه‌ها را داده ام که در این زمینه قضاوت را بر عهده شهروندان و رسانه ها می گذارم.

شهردار اصفهان در خصوص تصمیمات شهرداری برای برگزاری جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان بیان داشت: این جشنواره مصوبه دولتی دارد و با استفاده از ظرفیت‌های جشنواره کودک می توان اصفهان را به جهان معرفی کرد.

وی تصریح کرد: البته ما انتظار داریم هنرمندان اصفهانی در جشنواره کودک نقش بیشتری داشته باشند و این جشنواره منجر به ارتقای سطح هنری شهر اصفهان شود.

دستور جمع آوری ایستگاه های دوچرخه را ندادم

نوروزی در خصوص جمع آوری ایستگاه‌های دوچرخه در شهر اصفهان نیز اضافه کرد: باید توجه داشت که هیچ ایستگاهی در شهر اصفهان به دستور اینجانب جمع آوری نشده و تنها تعدادی ایستگاهی که جمع آوری شده است بر اساس برآوردهای صورت گرفته هیچ بهره وری نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان زیرساخت‌های استفاده از دوچرخه را ندارد، تصریح کرد: ما در نظر داریم زیرساخت‌ها لازم را ایجاد کنیم تا شهروندان در امنیت دوچرخه سواری کنند.

اتمام خط اول مترو اصفهان تا پایان سال 96

وی همچنین به اتمام خط اول مترو اصفهان تا پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: ایستگاه انقلاب آماده بهره برداری است و ایستگاه میدان امام حسین(ع) مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارد، البته تنها حرکت از میدان آزادی تا صفه مطرح نیست، زیرا در آن مسیر احداث چند ایستگاه باقی مانده است.

نوروزی در خصوص خط دو قطار شهری اصفهان نیز تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه نیز آغاز شده است و برای تامین اعتبار آن به دنبال فاینانس هستیم.

نامه به رهبر انقلاب برای احیای زاینده رود

وی در خصوص حل بحران کم آبی در اصفهان نیز ابراز داشت: برای رفع خشکسالی و احیای دوباره زاینده رود نیازمند همکاری همه ارگانها هستیم.

نوروزی اضافه کرد: با مشورت هایی که صورت گرفت نامه‌ای به رهبر انقلاب برای احیاء زاینده رود نوشته‌ایم، این نامه به این دلیل تدوین شد که بی آبی رودخانه یک موضوع اجتماعی و طبق قوانین قانون اساسی، رهبر انقلاب می تواند حل مشکلات اجتماعی را به مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد کند تا برای آن چاره اندیشی شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =