نورمن لامونت فرستاده ویژه دولت انگلیس در امور تجاری با ایران ضمن اشتباه توصیف کردن اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران در جریان سفرش به عربستان و اراضی اشغالی فلسطینی تصریح کرد که ایران شایسته واکنش بهتری از سوی غرب است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا، لرد لامونت در گفت وگو با بلومبرگ که امروز منتشر شد،گفت: آقای روحانی در جریان انتخابات ایران، به صراحت اعلام کرد که نه تنها خواهان سرمایه گذاری در کشورش است بلکه خواهان بهبود رابطه با دنیای خارج است.
وی با بیان اینکه «دکتر روحانی حتی خواهان بهبود رابطه با عربستان سعودی است و اعلام کرده که نیازی به ادامه خصومت میان دو طرف نیست: افزود:«جای تاسف است که دونالد ترامپ در سفر اخیرش به عربستان سعودی و اسرائیل به اظهارات آقای روحانی توجهی نکرده است»

لامونت با طرح این سئوال که «آیا واقعا تنها راه تعامل با ایران خصومت است» افزود: ایران شایسته واکنش مناسب و مثبتی از سوی ما است.

وی ادامه داد: در حالی که ایران پیشتر از سوی کشورهای عرب منطقه مورد تجاوز قرار گرفته است، اما غرب همچنان به فروش اسلحه به دشمنان ایران ادامه می دهد. ما بایستی یک مقدار از دید ایران به مسائل نگاه کنیم تا درک بهتری حاصل کنیم.
این سیاستمدار انگلیسی مواضع دونالد ترامپ علیه ایران را اشتباه توصیف کرد و افزود: ایران رفتار ترامپ را به دقت زیر نظر دارد. ترامپ تلاش می کند تا عرب های سنی را با رژیم اسرائیل علیه ایران متحد کند؛ این سیاست خطرناکی است که او دنبال می کند.
لامونت افزود: من ادعا نمی کنم که بایستی نسبت به ایران بی تفاوت باشیم اما عرض من این است که اگر آنها گام های سازنده ای را بر می دارند شایسته واکنش مناسب تری هستند.

وی در پاسخ به این سئوال که اگر قرار بود شما آقای ترامپ را درباره ایران توجیه کنید، چه خواهید گفت، بیان داشت: ترامپ بایستی تلاش کند و به ایران اطمینان دهد که غرب خواهان تغییر حکومت در این کشور نیست بلکه خواهان رابطه بهتری با ایران است.
فرستاده ویژه دولت انگلیس در امور تجاری با ایران، در پاسخ به این سئوال که واکنش رئیس جمهوری ایران نسبت به مواضع ترامپ را چطور ارزیابی می کند، گفت: من تصور می کنم دکتر روحانی با احتیاط اقدام خواهد کرد. او وعده داده که می خواهد سایر تحریم های غیر هسته ای علیه ایران را لغو کند؛ این بدین معناست که او بایستی با اروپا و آمریکا مستقیما وارد مذاکره شود تا تحریم ها برداشته شود. البته این کار دشواری است اما او این وعده را داده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    11 0
    همه از قانون تعليق و محدوديت ويزا ترامپ براي آمريكا ميگن و مينويسن چرا كسي پيگير وضعيت ويزا انگليس نيست . به كيا دارن ويزا ميدن ؟ كه نوبت به خانواده ها نميرسه . اينكه ما مي بينيم هر چي پدر و مادر پير كه خواستار ديدار چند هفته فرزندانش هستن ، به بهانه هاي واهي ، راحت رد ميشون . چند باره و دلال بازي و هزينه كردن به پوند و بعدش نا اميدي .
  • احمد IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    14 1
    ترامپ و اکثر اعضای حزب جمهوری خواه آمریکا تحت کنترل کامل آیپک لابی ثروتمند و قدرتمند طرفدار اسرائیل هستند. بنابراین آنها نمی توانند و در حقیقت حق ندارند به صحبت افرادی مانند لامونت گوش بدهند. آنها فقط آنچه را که سران آیپک می گویند می شنوند و لاغیر.