گوگل ردیابی کاربران حتی در صورت غیرفعال بودن آیکون مکان‌یابی را تایید کرد

گوشی‌های اندرویدی حتی در صورت غیر فعال بودن آیکون مورد نظر، کاربران خود را ردیابی می‌کنند.

 

به گزارش خبرآنلاین، بعد از فاش ساختن این موضوع توسط Quartz که گوگل دست به ردیابی کاربران خود از طریق آنتن‌های بی تی اس می‌زند؛ این کمپانی در واکنش به این موضوع اعلام کرد با هدف افزایش سرعت و عملکرد پیام رسانی دست به این کار زده است.

گوشی‌های اندرویدی دست به جمع‌آوری مکان کاربر زده و پس از اتصال کاربر به اینترنت اطلاعات ذخیره شده را به سرور گوگل می‌فرستند. ظاهرا این کار از ژانویه 2007 انجام می‌شود.

به نوشته کوآرتز، حتی زمانی که کاربر مکان یابی را غیر فعال کرده باشد نیز گوشی اندرویدی آدرس نزدیک ترین آنتن موبایل را ذخیره کرده و سپس دیتا را ارسال می‌کند. این کار به گفته سخنگوی گوگل از طریق سیستم سینک کردن شبکه با کد تلفنی هر کشور در کنار کد دیتای شبکه موبایل با هدف اطمینان از ارسال پیام، نوتیفیکیشن‌ها و ... انجام می‌شود.

به گفته این مقام، آنتن‌های موبایل با دریافت دیتا، آن را به سرور گوگل به صورت نوتیفیکیشن ارسال می‌کنند تا در نهایت از رساندن سریع اطمینان حاصل شود.

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 731413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۶
    11 2
    خدماتی که گوگل از این فناوری به مردم می دهد فوق العاده ست. برای نمونه اعلام ترافیک خیابان ها و جاده ها در گوگل مپ از سرویس مکانیابی کاربران استفاده می کند.