جوابیه تهیه کننده «کلاه قرمزی» به مدیر شبکه دو: حقیقت را برای مردم روشن کنید

حمید مدرسی تهیه کننده «کلاه قرمزی» با انتشار متنی در کانال تلگرامی این برنامه اظهارات مدیر شبکه دو را فرافکنی دانست و از او خواست تا حقیقت را برای مردم روشن کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشکلات و حواشی پخش مجموعه «کلاه قرمزی» در ایام تعطیلات نوروز تمامی ندارد و هر دو سوی این ماجرا سعی در متهم کردن دیگری دارند.

حمید مدرسی تهیه کننده این مجموعه پیرو توضیحات مدیر محترم شبکه دو جعفری در موضوع مشکلات مجموعه «کلاه قرمزی 96» متنی را برای اطلاع مخاطبان در کانال تلگرامی «کلاه قرمزی» منتشر کرد که به شرح زیر است: 

موارد ذیل جهت اطلاع میلیون ها هوادار این مجموعه و مدیران محترم ارشد سیما تقدیم می گردد:

1- همانگونه که در پنج دوره نوروزی «کلاه قرمزی» میهمان خانه های مردم بود و تبدیل به یکی از پر بیننده ترین برنامه های سیما گردید و نام عروسک ملی و محبوب را به خود اختصاص داد با توجه به علاقه‌مندی شرکت ها و نهادها در موضوع جذب تیزر تبلیغاتی قبل و میان برنامه پرده، از درآمد های میلیاردی سیما بر می دارم که اینجانب هیچگونه طمعی به درآمد اداره کل بازرگانی نداشته و ندارم ولی حالا که با ریز اطلاعات با مردم سخن می گویید ذکر درآمد حداقل 15 تا 20 برابر بودجه مجموعه «کلاه قرمزی» را در هر دوره اعلام فرمایید.

اگر نه لیست درآمد های بازرگانی حتی در سال های گذشته مرتبط با مجموعه «کلاه قرمزی» را عینا جهت اطلاع همگان منعکس نمایم.

امسال نیز در ادامه قرار داد های بازرگانی تا این لحظه با خبر های موثق بالغ بر 25 میلیارد تومان عقد قرارداد باکس تبلیغاتی این مجموعه صورت پذیرفته بنابراین قبل از این که تولیدکنندگان محجوب و وفادار این مجموعه به دستمزد‌های خود فکر کنند عامل درآمد زایی بیشماری برای سیما مهیا کرده اند و آبروی سیما را در ایام نوروز در طی این سال ها به قیمت ناچیزی فقط به عشق میلیون ها طرفدار و مشتاق این برنامه حفظ کردند.

کافیست نیم نگاهی به کارنامه گروه تولید کننده بیاندازید و کمی بیاندیشید که این گروه به جز محصولات «کلاه قرمزی» به خصوص در حوزه سینما دارای فیلم هایی هستند که اکثر آن ها ضمن کسب موفقیت و ماندگاری از رکورد فروش در هر سال ثبت گردیده است.

2- طبق روال سیما جهت تولید برنامه ای حداکثر از یک سال پیش طی تشکیل جلسه ای به نام شورای ارزیابی متشکل از حداقل ده نفر از کارشناسان متخصص در حوزه های مختلف یک برنامه را ارزیابی و بودجه تقدیمی تهیه کننده را تجزیه و تحلیل و در نهایت مورد تصویب نهایی قرار می دهد که هیچ گاه به یاد ندارم تهیه کننده ای و همکاران محترم من با حال خوب از جلسه ارزیابی بیرون آمده باشد؟

ذکر جنابعالی به زیاده خواهی تولید کنندگان مجموعه «کلاه قرمزی» در سال های گذشته توهین و تهمتی بود به ده ها کارشناس محترم سیما که اغلب این عزیزان همچنان در جای جای سیما فعالیت دارند که در این زمینه قطعا پاسخگو خواهید بود.

زیر پا گذاشتن امضا و تعهدات قبلی مدیران محترم سیما که خالصانه تر از شما خدمت کردند و در شرایط مالی بدتر از این که گریبانگیر سیما شده به بهترین شکل و با فراخوان از هنرمندان سینما و تلویزیون برای شرکت در تولیدات سیما و پر شدن آنتنی با محتوایات جذاب و جذب حداکثری بینندگان دعوت کردند. هنوز از یادها نرفته است.

فرار هنرمندان را اضافه کنیم به این لیست گوشه نشینی جمع کثیری از هنرمندان بنام مدیون همین نگاه تحجر آمیز جنابعالی به هنر و هنرمند است.

امروزه کمتر تهیه کننده و کارگردانی است که با آرزوی پخش تیزر اثرش از شبکه بی محتوای جم فکر نکند، این رویه را در محصولات صنعتی نیز شاهد هستیم. بی تدبیری در حوزه مدیریت حداقل در تجربه اینجانب با جنابعالی چیزی به جز ایجاد بی اعتمادی و دور شدن از مردم نیست و از سوی دیگر از طریق آنتن ملی سیما به مردم آدرس غلط دادن و دروغ گفتن را صواب می دانید یا غیر صواب ؟

چهار بار اعلام رسمی از آنتن سیما و رسانه ها توسط جنابعالی و شبکه دو مبنی بر پخش جدید «کلاه قرمزی 96» با ریز اطلاعات عروسک های جدید و غیره بدون هیچ گونه توافق و مکتوبی را صواب می دانید یا غیر صواب ؟

جناب جعفری جلوه مدیر محترم شبکه دو سیما پنج ماه از شروع پروژه «کلاه قرمزی» می گذرد و ساعت های زیادی به بحث و گفت وگو های تکراری با جنابعالی و ارائه مستندات اینجانب مبنی بر بزرگ شدن ابعاد تولید و هزینه ها گذشت و شما یک بار زحمت حضور در صحنه را به خود دادید؟

آیا کارشناسی بر خلاف سال های گذشته که چندین کارشناس جهت صحت و سوق هزینه های تولید ارائه شده توسط تهیه کننده اعزام نموده اید یا خیر؟

آیا اصلا از آدرس محل فیلمبرداری مطلع هستید یا خیر ؟

پس این همه تلاشی که از طرف شما اعلام شد چه بوده است؟

حداقل در مورد قرارداد دو سال پیش این مجموعه که کمیته محترم ارزیابی شبکه دو سیما با امضا جنابعالی عقد گردید به کدام بند از قردادتان عمل کرده‌اید؟ که حالا زیاده خواهی تولیدکنندگان را طرح می نمایید. بیش از نیمی از بودجه پروژه «کلاه قرمزی 94» هنوز پس از دو سال تسویه نشده به جز پرداخت دو قسط که بیش از بیست روز از تاریخ آن نمی گذرد

همینک از قرارداد 93و94 طلب کار هستیم. لطفا سوال نکنید بی اعتمادی از کجاست.

یعنی تهیه کنندها هزینه کنند و تعهد تامین کل بودجه را به عهده بگیرند و سه سال بدوند به دنبال بودجه و دستمزد های مجموعه ای که تولید پخش و توسط سیما بهره برداری شده و در این میان شاهد له شده عزت و کرامتشان باشند.

جناب آقای جعفری جلوه مدیر محترم شبکه دو سیما ما خودمان شخصیت محبوب این مجموعه جیگر را درست کرده ایم لطفا ما را جیگر فرض نکنید.

در مورد منابع حاصل از اسپانسر بدون واریزی به خزانه ذکر کرده اید نام چند پروژه را بیاورم که نقض ادعای شما در سیما است. چندین پروژه به دلیل همین عدم اعتماد در تسویه با تهیه کنندگان شرط قرارداد مستقیم با اسپانسر را عقد نموده‌اند. قول و قرارهای خلاف و دور از واقعیت قائم مقام شبکه جناب آقای دیبایی که متاسفانه سرنوشت این شبکه در دستان ایشان است تا جنابعالی و تاسف از اطمینان و اعتماد اینجانب به ایشان بی هیچ مکتوبی راهی مذاکره و عقد قرارداد مستقیم با اسپانسرها نمودند مجوزی که در اختیار شبکه دو نبود.

همانگونه که قبلا اعلام نمودم حل و فصل مجموعه «کلاه قرمزی» حتی با تفویض ریاست محترم سیما و معاونت محترم سیما از طریق جنابعالی به دلیل نگاه های دور از واقعیت و حداقل یک اقیانوس فاصله از اطلاعات روز جنابعالی در موضوع هزینه ها و دستمزدهای هنرمندان به هیچ نتیجه ای نرسید

جناب جعفری جلوه پروژه مجموعه «کلاه قرمزی» پروژه بسیار گرانی است به دلیل بهره بردن از هنرمندان به نام و منحصر به فرد و افزایش بی رویه هزینه ها و بزرگ شدن پروژه در همه ابعاد.

در انتها مجموعه «کلاه قرمزی »96 دیگر از رویه ارزیابی گذر کرده و توسط تولید کنندگان آن هزینه و به اتمام رسیده است.

درخواست مکتوب اینجانب از ریاست محترم سیما تنها راه حل و فصل کوتاه مشکلات این مجموعه با توجه به از دست رفتن زمان مفید است که عینا به صورت مکتوب به دفتر ریاست سازمان ارسال و گویا عدم اهمیت این مجموعه جهت پخش از آنتن سیما توسط ریاست سازمان نیز در دستور کار قرار ندارد.

جواب عهد کذبتان را با مخاطبین شبکه دو مستند بدهید و دست از فرا فکنی و تخریب و عزت مدیران محترم قبلی سیما بر دارید که گل به خودی است.

حمید مدرسی، تهیه کننده»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 647494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
    141 6
    چرا دو طرف اینقدر مبهم صحبت میکنند خب دقیقا بگن بودجه درخواستی مجموعه کلاه قرمزی چنده و میزان سود تهیهکننده و آقای طهماسب و جبلی چقدره و مابقی اعضا چقدر دریافت میکنند و اینکه صدا و سیما بابت تبلیغات چه میزان درامد دراه و اصولا مالکیت صدا و سیما نسبت به این عروسک ها به چه صورته این مبهم صحبت کردن دو طرف جز بازی دادن مردم هیچی نیست
    • موسوی IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
      59 0
      شفاف سازی در ایران جایی ندارد
    • بی نام A1 ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
      17 2
      ۲الی۵میلیارد تومان هزینه ساخت کلاه قرمزی و۲۵میلیارد تومان سود از تبلیغات قبل و وسط آن برای سیما.
  • سيدحسام الدين يگانه A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
    ما كه از كلاه قرمزي خسته شديم.
  • بی نام A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
    184 8
    صدا و سیما فقط کارش تفرقه و تخریبه
  • حق IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
    87 5
    احسنت
  • رضا A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
    حقیقت سو استفاده امثال شماست . ماجرای جنابخان فراموش نمیشه و شما هم هرسال یه داستانی سر هم میکنی
  • بی نام US ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
    برای کلاه قرمزی متاسفم که اینگونه گستاخانه علیه نهاد انقلابی صدا و سیما بیانیه میدهد و دشمنان را شاد میکند.
    • بی نام US ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
      228 8
      تاسف بخوريد براى سيماي ميلى كه ميلياردها تومان از بيت المال هزينه ميكنه و اکثر مردم به درستى و صداقت اخبارش اطمينان ندارن و برنامه هاش كمترين بيننده رو دارن. لازم به گفتن نيست كه شبكه هاى فارسى زبان ماهوره با اينكه برنامه هاى واقعا خوبى هم ندارن از صدا سيما بيشتر مخاطب و مقبولیت دارن...
    • بی نام A1 ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
      119 6
      اینور آبی یا آونور آب آقای انقلابی.
    • بی نام US ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
      98 6
      سو. مدیریت صدا سیما میلی چی؟ فکر میکنی دشمناتونو غمگین میکرده تا حالا؟
    • صدا و سیما ... است A1 ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
      60 6
      یکی منو بگیره : نهاد انقلابی صدا وسیما :
    • یک انقلابی واقعی IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
      21 17
      بی نام اول، شوخی با نمکی بود که البته دوستان نگرفتند و بابتش بیش از 200 منفی بهت دادن
    • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
      27 2
      شوخى بود بابا، بامزه م بود خدايى
  • بی نام IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
    99 4
    از اینجا مشخص میشه که صداوسیما حاضر نیست پول مناسبی به تهیه کننده بدهد
  • بی نام IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
    امسال بدون کلاه قرمزی عید تلویزیون تعطیله .
  • بی نام IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
    160 6
    متاسفم که صدا و سیما سالی 3000 میلیارد بودجه میبلعه و خروجیش در حد یه رادیو محلی هم نیست
  • بی نام A1 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
    129 8
    صداوسیما کلا با هر چی باعث شادی مردم بشه مشکل داره
  • کامبیز A1 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
    63 4
    فقط به این دلیل که بخش نمایش همیشه در فشار است این که هزینه های سازمان بالاس و همیشه اخرین پول اگر بماند مال بخش نمایش است
  • ایران A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
    53 8
    بی نام محترم واقعا این نظری که دادید شوخی بود یا جدی اگه جدیه برم سرمو بکوبم به دیوار
  • بی نام A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
    33 3
    توهم دشمن شاد کردن اپیدمی شده حتی در کامنتها
  • محسن IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
    8 54
    کاری به این ندارم که حق با کیه ولی واقعا مسخره هست که بزرگترین مشکل مملکت و تلویزیون پخش نشدن کلاه قرمزی شده.احه یه برنامه عروسکی مسخره اینهمه دنگ و فنگ نداره.کسی اصلا نمیخواد این برنامه هار ببینه.خیال همتون راحت
  • بی نام A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    45 1
    جنگ واقعی در ایران: یک ارگان در مقابل یک عروسک
  • ali A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    41 2
    آقو پخش نکنین له لهم
  • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    5 55
    واقعا این مسئله امروز مردم است؟
    • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
      58 2
      این هم یکی از مسایل مردم است.
  • محمد A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    33 4
    من موندم تو اعتماد به نفس این مثلا مدیر های صدا سیما اخه شما که یه برنامه ای که قابل دیدن باشه ندارین چطور و با چه اعتماد به نفسی تنها برنامه بیننده دار تلویزیون رو مثلا به قول خودتون بایکوت میکنید؟؟؟
  • علی A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    29 5
    پس این همه بودجه صدا و سیما کجا خرج میشه؟
    • بی نام A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
      16 4
      نمی دونی یعنی ؟؟؟ یکم تمرکز کن خودت جوابشو پیدا می کنی ...
  • محمد A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
    13 7
    نگران نباشید شبکه افق..و سازمان اوج هستند در نوروز