۰ نفر
۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰

ایرنا نوشت: وزیر دفاع پیشین آمریکا در دولت جرج بوش از اظهارات ترامپ در دیدار با اعضای ناتو پشتیبانی کرد و گفت:از اینکه رئیس جمهوری بر موضع خود در مقابل اعضای این پیمان پافشاری کرده خوشحال هستم.

ترامپ در دیدار روزپنجشنبه خود با اعضای سازمان ناتو بار دیگر موضوع پایبندی این اعضا به تعهدات مالی خود نسبت به این تشکل را مطرح و خودداری برخی از کشور ها از پرداخت سهمیه را غیرمنصفانه در حق مردم و مالیات دهندگان آمریکایی دانست.

ترامپ از ابتدای کمپین های انتخاباتی خود همواره بر این موضع پافشاری و مدعی شده است که سایر اعضای ناتو در حالی از همان مزایایی که آمریکا در رابطه با این پیمان استفاده می کند بهره می برند که تاکنون از پرداخت سهمیه های منصفانه مالی برای تامین هزینه های آن کوتاهی کرده اند.

وی چندین بار در طول کمپین های خود تهدید کرد در صورت خودداری این اعضا از ادای تعهدات مالی به کشورش عضویت در این پیمان را که به گفته او کهنه و فرسوده شده ، ترک خواهد کرد.

«دونالد رامسفلد» وزیر دفاع دولت جرج بوش رئیس جمهوری پیشین آمریکا روز جمعه در گفت وگوی تلویزیونی با دفاع از سخنان ترامپ گفت: معتقدم بسیاری از کشور های عضو ناتو به تعهداتی که در قبال آن دارند عمل نمی کنند و این که رئیس جمهوری آمریکا چشم در چشم این اعضا چنین سخنانی را به زبان آورده دارای اهمیت ویژه ای است.

وزیر دفاع دولت بوش مدعی شد که پرداخت سهمیه های کشور ها به سازمان ناتو عملا به معنی نوعی سرمایه گذاری بوده و نه کمک مالی و اضافه کرد که ترامپ در سخنان روزگذشته خود با همان لحنی سخن گفت که او 40 سال پیش در مقام سفیر آمریکا همین حرف ها را به زبان آورده بود.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =