همزمان با فرا رسیدن عید سعید فطر، شبکه‌های سیما تلاش می کنند با عیدانه خود در تولید و پخش ویژه برنامه‌های شاد و مفرح، اوقات خوشی را در این دو روز برای مخاطبان خود رقم بزنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پخش مستقیم نماز عید فطر، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی، مستندهای متنوع، جنگ‌های شاد از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای روز عید سعید فطر است.

شبکه یک سیما

به مناسبت عید سعید فطر، شبکه یک از صبح روز یکشنبه با پخش ویژه برنامه «ماه خدا» که از ساعت 7 آغاز می‌شود، مهمان خانه‌های بینندگان این شبکه است.

پخش مستقیم نماز عید فطر به امامت ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه‌ای، از ساعت 8 صبح و خطبه‌های این نماز پر شکوه تا ساعت 9:30 مهمان خانه‌‌های بینندگان این شبکه است.

 همچنین حدود ساعت 14:45 روز دوشنبه 5 تیر خطبه‌های نماز عید فطر بازپخش خواهد شد.

پخش جنگی شاد و عیدان ، حدود ساعت 17:15 از دیگر تدارکات شبکه یک برای این روز بزرگ خواهد بود.

شبکه دو سیما

عیدانه عید سعید فطر دوشنبه ساعت 7 و سخنرانی‌های ویژه عید فطر روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ساعت 13:30 پخش خواهد شد.

 «باغ ملی» نیز عنوان برنامه دیگری از شبکه دو سیماست که به مناسبت عید سعید فطر به صورت زنده از دوشنبه تا چهارشنبه تقدیم علاقمندان خواهد شد. این برنامه کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه‌کنندگی احسان ارغوانی که پس از این ایام هر هفته از دوشنبه تا چهارشنبه ساعت 23:30 در جدول پخش برنامه‌های این شبکه قرار دارد.

 عیدانه شبکه دو به مخاطبان کودک و نوجوان این شبکه نیز پخش برنامه «یه گله‌جا» ویژه عید فطر از دوشنبه تا جمعه ساعت 13 و ویژه برنامه پایانی برنامه «نوسفران» به تهیه‌کنندگی اصغر مهدی ابهری خواهد بود. آخرین قسمت برنامه «نوسفران» با اجرای جشنی با حضور مجریان برنامه‌های کودک چون مسعود روشن پژوه و عموهای فیتیله‌ای و بخش‌هایی متنوع دوشنبه و سه‌شنبه 5 و 6 تیرماه ساعت 15 پخش می‌شود.

 همچنین ویژه برنامه «با ما بیا» از دوشنبه تا جمعه ساعت 14، «بهترین شو» پنجشنبه و جمعه ساعت 15،  «فیتیله» از شنبه تا دوشنبه ساعت 19 و «محله گل و بلبل» از سه‌شنبه تا جمعه ساعت 19 عناوین دیگر تدارکات ویژه این شبکه برای کودکان و نوجوانان خواهد بود.

 افزون بر این آخرین قسمت‌های جُنگ شبانه «ماه تمام» و «این شرح شرحه شرحه» در کنار برنامه «بهترین شکل ممکن»، «نما دو» و ... از دیگر عناوین برنامه های شبکه دو در این ایام خواهد بود.

شبکه سه سیما

آخرین برنامه تلویزیونی «ماه عسل» به تهیه‌کنندگی و با اجرای احسان علیخانی روز عید سعید  فطر با دعوت از مهمانانی ویژه میزبان نگاه‌های مردم است.

این ویژه برنامه افطار، روز دوشنبه 5 تیر از ساعت 17روی آنتن می‌رود و به مدت سه ساعت ادامه خواهد داشت و جشنی از مهمانان «ماه عسل» را برگزار می‌کند. مدعوین این برنامه منتخبی از بهترین مهمانان «ماه عسل» در سال جاری هستند که چند نفر از آن‌ها به انتخاب مردم و براساس نظرسنجی صورت گرفته، انتخاب شده‌اند و قصه‌هایشان و ماجراهایی که پس از حضور در برنامه را پشت سر گذاشته‌اند، مرور می‌کنند. پخش این ویژه برنامه از ساعت 17 آغاز می‌شود و تا اذان مغرب ادامه دارد .

از بخش‌های دیگر این ویژه برنامه، پنج فیلم برگزیده مسابقه «قهرمان من» است که از میان 6000  فیلم ارسالی از ابتدای ماه مبارک رمضان به برنامه ماه عسل  انتخاب شده اند.

به مناسبت عید سعید فطر ویژه برنامه «باغ رمضان» از یکشنبه 4 تیر تا سه شنبه 6 تیر بعد از اخبار شبانگاهی روانه آنتن شبکه سه سیما خواهد شد.

جنگ شبانه «باغ رمضان» میزبان هنرمندان در عرصه بازیگری و خوانندگی و همچنین ورزشکاران خواهد بود. سام درخشانی، حمید حامی، علیرضا مسعودی از مهمانان  ویژه برنامه عید سعید فطر هستند.

مجموعه برنامه «باغ رمضان» با محوریت توجه به همنوع، و با هدف تهییج مردم در امر خداپسندانه کمک به مستمندان و ایتام درماه مبارک رمضان، هر شب به صورت زنده روی آنتن  شبکه سه قرار گرفت.

‎از بخش‌های این برنامه می‌توان به کلیپ‌های «خوب باشیم»، مستند «مشاغل» در مورد زندگی انسان‌هایی که با حداقل امکانات شغلی راه‌اندازی کرده‌اند و همچنین مستند‌هایی از خیرین مسکن‌ساز، اشاره کرد.

شبکه چهار سیما

مستند «بامداد طاهران» گزارشی از روند برگزاری مراسم عید سعید فطر در کشور های اسلامی نظیر تاجیکستان، عراق، مالزی، آفریقای جنوبی، هند و افغانستان است و از طریق مصاحبه با مردم این کشورها در جریان آداب و رسوم مخصوص این روز قرار می‌گیریم. این مجموعه در روز دوشنبه 3:30 و سه شنبه ساعت 15 روانه آنتن شبکه چهار می‌شود.  

مجموعه تلویزیونی «طنز پیشگان» در روز دوشنبه ساعت 11:45 و ساعت 24 و روز سه‌شنبه ساعت 24  برای پخش از شبکه چهار در نظر گرفته شده است.

مستند «چهار سوی علم» دوشنبه و سه‌شنبه ساعت  16 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

 مستند «چمروک» به کارگردانی یاسین خوشامدزهی، آیین و مراسم ماه رمضان در سیستان و بلوچستان را به تصویر می‌کشد. در این مستند می‌بینیم جوانانی که به چمروک معروفند به بلندی کوی و مسجد و نخل می‌روند تا هلال ماه رمضان را ببینند. مستند چمروک روز دوشنبه ساعت 18 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

مجموعه «گنبد مینا» در روز دوشنبه و سه‌شنبه ساعت 22:30 به تحلیل و بررسی سریال «پادری» می‌پردازد.

«نغمه‌ها» نیز به مناسبت عید فطر در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ساعت 23 از آنتن شبکه چهار پخش می‌شود.

مستند «رمضان در ایران» مراسم عید فطر و  دید و بازدید افراد و زیارت اماکن مذهبی در چهار طاق واقع در سمنان را به تصویر می کشد. این مستند را روز سه شنبه ساعت 3:30 از قاب شبکه چهار خواهید دید.

شبکه پنج سیما

 شبکه پنج سیما با پخش دو ویژه برنامه جشن مردمی از جزیره زیبای کیش و شهر تهران همراه مخاطبان خواهد شد.

همچنین قسمت‌هایی از مجموعه «پاورچین» در روزهای عید سعید فطر روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

«روی ماه» عنوان ویژه برنامه زنده گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که دوشنبه 5 تیرماه ساعت 20 به مناسبت عید سعید فطر روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

این برنامه به تهیه‌کنندگی شهرام نسترن راد، جشن شاد و جذاب است که به صورت زنده با حضور جمعی زیادی از شهروندان تهرانی برگزار می‌شود.

دعوت از هنرمندان از جمله مرجانه گلچین و حمید عسگری خواننده، اعطای جایزه به برنده نهایی «مسابقه فامیلی»، پخش وله و میان برنامه از بخش‌های این برنامه است.

شبکه قرآن و معارف سیما

 نماز و خطبه‌های عید سعید فطر به امامت مقام معظم رهبری ساعت 8 صبح روز دوشنبه 5 تیرماه به صورت زنده و مستقیم از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

ویژه برنامه برنامه زنده «نگاه خورشید» دوشنبه و سه شنبه ساعت10:30 تا اذان ظهر از شهر مقدس مشهد روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.

برنامه «ماه نشان» یکشنبه و دوشنبه ویژه برنامه عید فطر است که ساعت 23 پخش می‌شود.

در این برنامه گروه تواشیح محمد رسول الله (ص) به اجرای برنامه می‌پردازند.

سخنرانی حجت الاسلام رفیعی ساعت 21:15 در شب عید فطر با موضوع دعای قنوت نماز عید فطر از دیگر برنامه های این شبکه است که روی آنتن می رود.

مستند «مهر و ماه» از مجموعه تلویزیونی «حدیث سرو» با محوریت حضرت آیت الله جوادی آملی دوشنبه تا چهارشنبه ساعت 21 پخش می‌شود.

مستند زندگی حامد علی زاده برنده مسابقات قرآن نیز از دیگر برنامه های شبکه است که در روز عید سعید فطر روی آنتن می رود.

گزارشی از پنجاه و نهمین دوره مسابقات بین الملل قرآن مالزی و چگونگی انتخاب قاری ایرانی برای اعزام به این دوره از مسابقات در مستند «از دیار نور تا اوج دور» روایت می شود. این مستند به تهیه کنندگی و کارگردانی اکبر صمصامی دوشنبه 5 تیر ماه ساعت 19 پخش می‌شود.

شبکه مستند سیما

یکشنبه چهارم تیر ماه ساعت 20 قسمتی شاد از مجموعه «نماگرد» آماده شده که به موضوع امتحان و کنکور می پردازد. در این قسمت ویدئوهایی درباره امتحان دادن مردم دنیا پخش می شود و برنامه از تفاوت زنان و مردان در این زمینه می گوید.

آداب و رسوم مردم تالش در ماه رمضان قسمتی از مجموعه جدید «برای مهمانی» نیز برای پخش در ساعت 13:15 دوشنبه 5 تیر در نظر گرفته شده است که «روجه ماه» نام دارد.

این قسمت درباره آداب و رسوم مردم تالش در ماه مبارک رمضان است. پیشواز رفتن مردم این شهر برای ماه مبارک، تطهیر مساجد، دیدو بازدیدها و برگزاری ضیافت افطار، غذاهای محلی مردم تالش در ماه رمضان، چگونگی رویت هلال، آداب و رسوم عید فطر که مردم سر قبور رفتگان می روند و با آنها دیدار می کنند و حضور در مراسم نماز عید فطر، مهمانی دادن و دف زدن از جمله این آداب و رسوم است که در این قسمت به تصویر کشیده می شود.

«پردیس های خیال» از تولیدات شبکه مستند، ساخته هادی آفریده قصه باغ های ایرانی با قدمت 100 تا 600 سال را روایت می کند که از زمان کوروش تا 100 سال پیش قدمت دارند.

نکته شگفت انگیز اینکه این باغ ها در کویر و محل هایی ساخته می شده که صد در صد خشک و بی آب بوده و با استفاده از تکنیک های منحصر به فرد ایرانی آبیاری می شده است. از همان زمان بنیان مکتب باغ سازی ایرانی که در دنیا مشهور است در کنار دیگر روش های باغ سازی شکل می گیرد و تا دوره معاصر ادامه پیدا می کند.

این مستند دوشنبه 5 تیر ساعت 14:45 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود.

«سر الکس فرگوسن؛ رازهای موفقیت» مستندی خارجی و در ژانر ورزشی و پرهیجان است که با پخش در ساعت 16 روز دوشنبه پنجم تیر ماه، دوران مربی گری این مربی را به نمایش می گذارد که در فوتبال به چنان جایگاه عظیمی رسید که نه تنها برخی او را بهترین سرمربی تاریخ فوتبال می دانند، بلکه حتی از او به عنوان برترین سرمربی تاریخ ورزش یاد می کنند.

این مرد اسکاتلندی در سال 1986، در حالی که پیش از آن با تیم گمنام «آبردین» اسکاتلند موفق به شکست دادن رئال مادریدِ بزرگ در فینال جام برندگان اروپا شده بود، به منچستریونایتد آمد تا باشگاهی در حال نزول را به شکوه سابق خود برساند.

بازگرداندن منچستریونایتد به قله فوتبال انگلستان و اروپا اما کار آسانی نبود و فرگوسن برای رسیدن به موفقیت مجبور شد تا باشگاه را از نو به شیوه دلخواه خودش بسازد. منچستریونایتدِ فرگی به تدریج پیشرفتش را آغاز کرد و از اوایل دهه 90 میلادی شروع به کسب جام کرد.

وقتی پیرمرد اسکاتلندی در سال 2013 از دنیای فوتبال کناره گیری کرد، منچستریونایتد تحت هدایت او به 13 عنوان قهرمانی در لیگ برتر، 2 عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، یک عنوان قهرمانی در جام باشگاه های جهان، یک عنوان قهرمانی در سوپر کاپ اروپا، یک عنوان قهرمانی در جام برندگان اروپا، 5 عنوان قهرمانی در جام حذفی انگلستان، 10 عنوان قهرمانی در کمیونیتی شیلد و 4 عنوان قهرمانی در جام اتحادیه انگلستان رسیده بود.

در این مستند 60 دقیقه ای که سه شنبه 6 تیر ساعت 9 بازپخش می شود، سر الکس فرگوسن از رازهایی که برای بیش از ربع یک قرن موجب موفقیت او در باشگاه منچستریونایتد شد، پرده بر می دارد.

 ساعت 20 دوشنبه 5 تیر به پخش قسمت شاد دیگری از مجموعه «نماگرد» اختصاص دارد که درباره سربازی است.

به گفته تهیه کننده برنامه سربازی اتفاقی مهم در زندگی همه آقایان است و هر کسی در شرایطی متفاوت آن را تجربه می‌کند؛ یکی در ۱۸ سالگی، دیگری بعد از ازدواج و شاید حتی یک نفر با پسرش هم خدمت شود!

در این قسمت کیوان ساکت اف مجری برنامه به بیان خاطرات، سختی‌ها و شیرینی‌های این دوران می‌پردازد و همچنین تصاویر پربیننده فضای مجازی درباره سربازی هم پخش می شود.

«فطر تاجیکان» ساخته مهدی بمانی دوشنبه 5 تیر ساعت 10 روی آنتن می رود. این مستند مراسم عید فطر و روزه در ایام ماه مبارک رمضان در تاجیکستان را به تصویر می کشد.

«امپراطوری سنجاب ها» ساخته فرشاد افشین پور، مستندی در ژانر حیات وحش است که در روز سه شنبه ساعت 14 پخش می شود.

این فیلم مستند به نمایش زندگی اعجاب‌انگیز سنجاب‌های زمینی در بستر طبیعت استان همدان می‌پردازد.

«زنی به نام بلفاست» ساخته مارک کازینز درباره شهر بلفاست و شهروندان آن است که از زبان یکی از ساکنان سابقش روایت می شود.

بلفاست بزرگ‌ترین شهر استان آلستر و دومین شهر بزرگ جزیره ایرلند پس از دوبلین است. شهر بلفاست از شهرهای مهم دوران انقلاب صنعتی در پادشاهی متحد بود. کشتی‌سازی از جمله صنایع عمده بلفاست به حساب می‌ رفت و کشتی معروف تایتانیک در این شهر ساخته شده بود.

تصاویری از شگفتی های فوق العاده کره زمین در این مستند ساعت 15:30 سه شنبه ششم تیر روی آنتن می رود و روز بعد ساعت 8 صبح بازپخش می شود.

همچنین مستند حیات وحشی «زمین سیاره شگفت انگیز» در دو قسمت دوشنبه و سه شنبه ساعت 11 روی آنتن می رود که مخاطبان در آن با تمامی شگفتی های فوق العاده کره‌ زمین همراه با دیوید اتنبرو آشنا می‌شوند.

 

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بینام GB ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
    2 0
    چه برنامه های شاد و مفرحی واقعا. آدم ذوق مرگ میشه
  • بی نام IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
    2 0
    صدا و سیما "تقریبا هیچ"
  • بی نام IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    2 0
    اوه اوه چه برنامه های فوق العاده ای یکیش رو ببینی که بقیه رو از دست دادی کاش مسئولین رسانه اونقدر این برنامه های شاد و مفرح رو تکرار کنند که همه بتونن تمامش رو ببینن بالاخره
  • مهدی A1 ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    2 0
    وای چقدر شاد و مفرح هستند این برنامه هااااا.. من دیگه ماهواره نگاه نمی کنم ..
  • به یا A1 ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    2 0
    منو این همه خوشبختی محاله. چقدر عالی چقدر مفرح. ذوق مرگ نشیم یه دفعه با این همه نوآوری و شادی
  • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۴
    2 0
    چه برنامه های خوبو سرگرم کننده ای. واقعن موندم کدوم کانالو ببینیم. باید بشینم یه برنامه ریزی دقیق انجام بدم تا چیزی رو از دست ندم.