پس از انتشار گزارشهای مربوط به ملاقات دوم ترامپ با پوتین که به غیر از رؤسای جمهور فقط مترجم طرف روس در آن حضور داشت رئیس‌جمهور آمریکا به نقض مقررات امنیت ملی متهم شد. از قرار این اتهامات مشکل چندانی برای ترامپ در بر نخواهد داشت.

به گزارش خبرآنلاین روزنامه نزاويسيمايا گازتا، در عین حال کارشناسان حدس می‌زنند: جو جاری پس از ملاقات پوتین و ترامپ در اجلاس سران بیست‌گانه کرملین را به درک میزان محدودیت‌ و چارچوب تنگ روابط روسیه و آمریکا وادار می‌کند. والری سالاوِی کارشناس سیاسی و رئیس کرسی روابط عمومی دانشگاه دولتی روابط بین‌المللی مسکو می‌گوید: "حتی اگر ترامپ می‌خواست روابط را از جایشان تکان دهد او به هیچ وجه چنین امکانی ندارد زیرا نه تنها هر قدم بلکه حتی نگاه وی در جهت روسيه باعث شکاکیت و حتی ظن به خیانت مي‌شود".

کارشناس خاطر نشان می‌کند: امکان دارد کرملین برای تغییر خط مشی سیاسی خود اقدام کند. در عین حال درک مي‌شود که دو طرف می‌توانند در برخی امور چون سوریه و کره شمالی همکاری کنند. ولی راه افتادن این همکاری یک امر حتمی نیست.

سالاوی در مورد انتصاب جان هانتسمن فرد دارای موضع تند نسبت به روسيه به سمت سفیر آمریکا در مسکو می‌گوید: واکنش مقامات روس به سفیر جدید به اولین ژست‌ها و اعتبار این فرد بستگی خواهد داشت. پایبندی هانتسمن به خط سخت معلوم است ولی مسکو هم قصد دارد بجای کیسلیاک آنتونوف که دارای خط مشی سخت گیرانه ای نسبت به آمریکا است را به واشنگتن اعزام کند. بنظر کارشناس هر دو انتصاب نشان می‌دهد دو کشور در حال ارزیابی روابط آینده هستند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =