۰ نفر
۳ تیر ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۵

ایسنا نوشت: رئیس جمهوری کلمبیا گفت، چریک‌های فارک تمام سلاح‌های خود را به هیات سازمان ملل تحویل داده‌اند و به این ترتیب کشور به یک نقطه عطف مهم و جدید دست یافته است.

خوآن مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا در مصاحبه با شبکه خبری یورونیوز در پاریس گفت، نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا موسوم به فارک حالا دیگر تمام سلاح‌های خود را تحویل داده‌اند.

رئیس جمهوری این کشور آمریکای لاتین در عین حال تایید کرد که هیچ تضمینی برای اینکه تمام تسلیحات از سوی چریک‌های فارک تحویل داده شده باشد، وجود ندارد.

او گفت: با تمام شک و شبه‌ها می‌توان گفت با توجه به حجم تسلیحات جمع‌آوری شده ممکن است که تمامی چریک‌ها سلاح خود را تحویل داده باشند.

مراسم‌هایی نیز قرار است در چند روز آتی برای رویداد مهم پایان یافتن درگیری‌ها در کلمبیا برگزار شود؛ درگیری‌هایی که طی بیش از 50 سال باعث کشته شدن 260 هزار تن و بی‌خانمانی حدود هفت میلیون تن دیگر شد.

رئیس جمهوری کلمبیا در نوامبر 2016 با چریک‌های فارک توافق تاریخی صلحی را امضا کرد اگرچه اکثریت مردم این کشور در رفراندومی برای تایید این توافق به آن رای منفی دادند چون به عقیده برخی از منتقدان، باید با چریک‌های فارک که باعث ناامنی و کشتار در کشور شدند، برخورد قانونی شود.

رئیس جمهوری کلمبیا در جریان سفرش به فرانسه با امانوئل ماکرون، همتای خود در این کشور نیز دیدار کرد.

وی همچنین نگرانی‌ها درباره اینکه سایر گروه‌های چریکی کلمبیا احتمالا خلاء ناشی از کناره گیری و تحویل سلاح فارک را پر می‌کنند، رد و تایید کرد که این مساله فرصتی مغتنم برای رشد اقتصادی و سرمایه گذاری در کلمبیا محسوب می شود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =