«خبرجنوب» نوشت: اولویت شورای شهر شیراز در حوزه عمرانی اتمام پروژه های ناقص و پس از آن آغاز پروژه های جدید است.

رئيس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر شيراز در حاشيه بازديد اعضای اين كميسيون از پروژههاي عمراني شهرداري منطقه 4 شيراز با اعلام اين مطلب گفت: منطقه 4 شهرداري بايد براي پروژه هاي خود اولويت بندي كرده و بر اين اساس نسبت به اجراي پروژه ها اقدام كند.
نواب قائدي افزود: نگاه شوراي شهر نسبت به پروژههاي عمراني اين است كه ابتدا پروژه هاي ناقص را به اتمام برساند و پس از آن پروژه هاي جديد را آغاز كند.
وي با اشاره به ركود اقتصادي حاكم بر كشور و تاثير آن بر اعتبارات شهرداريها گفت: با توجه به اين ركود با آمدن شهردار جديد يكي از مواردي كه به جد دنبال خواهيم كرد استفاده از ظرفيت سرمايه گذاران و ساير شيوه هاي تامين اعتبار از جمله BOT در پروژه هاي شهري است كه در اين زمينه چندين بسته سرمايهگذاري از جمله شهربازي براي حضور سرمايه گذاران تهيه شده است.
قائدي تصريح كرد: از ابتداي فعاليت شوراي پنجم، كميسيون عمراني علاوه بر برگزاري جلسات عادي هفتگي بازديد از پروژه هاي عمراني سطح شهر را نيز در دستور كار دارد كه تا كنون از تعدادي پروژه كلان و مربوط به مناطق بازديد به عمل آمده است.
وي با اشاره به برخي ويژگي هاي منطقه 4 از جمله قرارگرفتن يكي از وروديهاي اصلي شهر در اين منطقه، اظهارداشت: يكي از پروژه هاي اثرگذاري كه بايد تا چندي ديگر عمليات اجرايي آن آغاز شود پروژه بولوار 55 متري مهديه و تقاطع آن بر روي بولوار اميركبير می باشد كه مراحل مقدماتي آن در حال انجام است.
قائدي در خصوص زمان گشايش ادامه زيرگذر گلستان گفت: در حال حاضر اقدامات لازم براي گشايش اين محور در حال انجام است تا حداقل براي عبور مردم بازگشايي شود اما تاكيد كرده ايم كه اين پروژه به صورت ناقص بهرهبرداري نشود زيرا به عنوان مثال اگر بخواهيم به صورت موقت اين محور را بازگشايي كنيم در حالي كه هزينه روشنايي دائم آن 500 ميليون تومان است ما بايد براي هزينه روشنايي موقت 200 تا 300 ميليون تومان بپردازيم كه اين مقرون به صرفه نيست. سرپرست شهرداري منطقه 4 شيراز هم در اين جلسه ضمن ارايه گزارشي از وضعيت اين منطقه گفت: شهرداري منطقه 4 با گستره اي افزون بر 2866 هكتار، 267 هزار نفر جمعيت و 78287 خانوار را در خود جاي داده كه ما براي خدمات رساني بهتر، اين منطقه را به 8 ناحيه تقسيم بندي كرده ايم.
محمود رضا مهرجهانيان افزود: يكي از پروژه هاي بزرگ ما در اين منطقه بازگشايي و تعريض ادامه مسير بولوار رحمت در حد فاصل بولوار باهنر تا پارك جنت بود كه اعتباري افزون بر 33 ميليارد تومان براي تملك اين محور هزينه شد.
وي با اشاره به برخي ديگر از فعاليت هاي اين منطقه شهرداري در حوزه هاي عمراني، ترافيكي و سرمايه گذاري گفت: يكي از پروژه هاي ما تعريض محور بولوار سرباز حد فاصل چهارراه هوابرد تا بعد از اداره بهزيستي است كه وجود 16 درخت بر سر راه اين محور عمليات اجرايي اين پروژه را با مشكل مواجه كرده است كه بايد فكري به حال اين درختان شود.
مهرجهانيان با اشاره به اجراي چند پروژه از جمله كوچه باغ، سراي محله، دارالقرآن و ساماندهي و مناسب سازي معابر براي استفاده نابينايان، معلولين و سالمندان اظهار داشت: در حال حاضر تنها هزينه نگهداري بوستان جنت ماهيانه 100 ميليون تومان و سالانه 2/1 ميليارد تومان است در حالي كه كل درآمد غرفههاي تجاري اين بوستان سالانه به 200 ميليون تومان نيز نميرسد.
سرپرست شهرداري منطقه 4 شيراز گفت: كل اعتبارات عمراني منطقه در سال جاري بالغ بر 5/41 ميليارد تومان است در حالي كه تنها پيمانكاران ما از اين منطقه 3/11 ميليارد تومان طلب دارند و علي رغم وضعيت بد اقتصادي و درآمد پايين تا كنون توانستيم 52 درصد جذب بودجه داشته باشيم.
مهرجهانيان افزود: يكي از پروژه هاي شاخص سطح منطقه پروژه تجاري اداري سرمايه گذاري بولوار سرباز شامل 11 واحد تجاري و 11 واحد اداري است كه بخشي از درآمد آن صرف هزينه هاي جاري شد.
وي در خصوص وجود تعدادي آلونک در پشت كارخانه ريشمك گفت: در كنار ضلع شرقي كارخانه ريشمك زميني وجود دارد كه مالكیت رسمي آن مشخص نشده و حدود 20 تا 30 سال است عده اي با مقاصدي خاص در ابتدا به صورت چادرنشين و سپس با ساخت اتاقك هايي در اين محل مستقر شده اند.
مهرجهانيان گفت: با توجه به اين موضوع حتي راي كميسيون ماده 100 نيز براي تخريب اين اماكن صادر شد اما به دليل تبعات اجتماعي آن اين حكم اجرا نشد اما در حال حاضر مجدداً پرونده اين بخش در حال بررسي است.
معاون عمراني منطقه 4 شهرداري شيراز هم گفت: يكي از اصلي ترين پروژه هاي منطقه، المان ورودي شهر شيراز است كه از سال 90 آغاز شده و تا كنون 70 درصد آن پيش رفته اما به دليل كمبود اعتبارات در حال حاضر براي ادامه كار دست نگه داشته ايم. با توجه به اين كه اين پروژه در ميان 2 منطقه 4 و 9 است تنها براي تملك املاك مورد مسير در منطقه 4 يازده ميليارد تومان هزينه شده است.
ساختماني اضافه كرد: فعاليت در ضلع شمالی اين پروژه 100 درصد به اتمام رسيده و عمليات اجرايي ضلع جنوبي نيز پس از تخصيص اعتبار انجام مي شود كه براي تكميل دو سمت پروژه 5/3 تا 4 ميليارد تومان اعتبار مورد نياز است و در صورت تامين اعتبارات اين پروژه ظرف 18 ماه آينده تكميل مي شود.
وي با اشاره به تملك 6/6 هكتار از املاك مورد اين مسير گفت: ايجاد آرامگاه براي يك شهيد گمنام دفاع مقدس در اين محل پيش بيني شده است.
ساختماني در خصوص تخريب آسفالت معابر اين منطقه توسط برخي دستگاه هاي خدمات رسان نيز گفت: علي رغم آن كه عمر آسفالت هاي ما در معابر بيش از 20 سال است اما آسفالت برخي معابر ما حتي مدت يك سال هم دوام ندارد چرا كه دستگاه هاي خدمات رسان در اين معابر اقدام به حفاري مي كنند كه هزينه ترميم اين آسفالت ها حتي بيش از آسفالت كامل معابر است. هم اكنون نيز اداره آبفا وارد منطقه ما شده و در حال حفاري است كه تمامي اين مشكلات به نبود مديريت واحد شهري برمي گردد كه باعث هدررفت اين منابع مي شود.
وي با اشاره به اجراي پروژه سرمايه گذاري بولوار سرباز با اعتبار 5/3 ميليارد تومان نيز گفت: در خصوص بازگشايي محور بولوار سرباز و تملك اين مسير تا كنون 7/5 ميليارد تومان هزينه شده و تملك 570 متر مربع ديگر آن باقي مانده اين در حالي است كه وجود 16 درخت در مسير، جلوي فعاليت ما را گرفته
است.
معاون عمراني شهرداري منطقه 4 شيراز برخي فعاليت هاي اين منطقه در بوستان جنت را يادآور شد و گفت: در حال حاضر يك زمين براي ايجاد پروژه ورزشي در بخشي از بوستان باغ جنت آماده شده است و همچنين 7 هكتار منطقه جنگلي نيز در حاشيه كمربندي و شهرك گلشن آماده تبديل شدن به پارك است كه در صورت تامين اعتبارات مي تواند به يك محيط مناسب و پارك شهري مناسب تبديل شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =