مهر نوشت؛ استاندار بوشهر گفت: وضعیت اشتغال نیروهای بومی در مشاغل جدید پارس جنوبی بهبود قابل توجهی داشته و امید است شاهد افزایش درصد اشتغال پایدار هم‌استانی‌ها در پروژه‌های جدید باشیم.

مصطفی سالاری در نشست مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: در هفته جاری با حضور رئیس جمهور شاهد افتتاح بزرگترین پروژه تاریخ صنعت کشور در استان بوشهر بودیم و این طرح با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلار به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح این طرح‌ها ایران در برداشت گاز با کشور قطر برابر شد، تصریح کرد: قطری‌ها برداشت از پارس جنوبی را زودتر شروع کردند ولی حالا همسان شدیم و سال‌های آینده برداشت ما بیشتر هم می‌شود که مایه عزت و غرور ملی را در پی داشت.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه در این مراسم افتتاحیه رئیس جمهور تاکید کردند که اولویت اشتغال با نیروهای بومی این مناطق باشد، تاکید کرد: وضعیت اشتغال نیروهای بومی در مشاغل جدید نسبت به سنوات قبل بهبود قابل توجهی داشته است و انشاءالله شاهد افزایش درصد اشتغال هم‌استانی‌ها در پروژه‌های پارس جنوبی باشیم.

وی تصریح کرد: اولویت ما اشتغال جوانان استان بوشهر در مشاغل مربوط به دوره بهره‌برداری پارس جنوبی است که هم ماندگارتر است و هم شرایط شغلی بهتری دارد.

کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی

سالاری بیان کرد: پروژه‌ها به سمتی برود که مشکلات زیست‌محیطی نداشته باشد. کارهایی آغاز شده است و میزان آلایندگی فازهای پارس جنوبی کاهش یافته و ادامه دارد و پتروشیمی‌ها هم با نظارت محیط زیست استان کارهایی را در دست اجرا دارند.

وی ادامه داد: سه سانحه طبیعی در اواخر سال قبل و ابتدای امسال در استان شاهد بودیم و مردم در چند نقطه دچار خسارت شدند و از همان ابتدا پیگیری کردیم که خسارت‌هایی را به حادثه دیدگان پرداخت کنیم.

پرداخت خسارت صیادان دیری

استاندار بوشهر با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای پرداخت خسارت به صیادان دیری، افزود: تلاش کردیم که برای تعمیر قایق و یا خرید مجدد اعتباراتی را پرداخت کنیم و ۱۰ روز است که خسارت این بخش را از دولت وصول کردیم و با برآورد خسارت‌ها پرداخت انجام خواهد شد. در خصوص گوجه فرنگی هم مردم مشکلاتی داشتند و مقرر شد که اقساط کشاورزان را پرداخت کنیم.

وی به موضوع انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: تاکید ما این است که در انتخابات بی‌طرفی خود را رعایت کنیم؛ خصوصا مجریان انتخابات که باید با بی‌طرفی کامل در بحث ریاست‌جمهوری و شوراها در همه مراحل کاری اجرا کنیم.

سالاری ادامه داد: کارهای بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف انجام شده است که باید دستاوردهای دستگاه‌های اجرایی را به مردم بگوییم و مردم را امیدوار کنیم و واقعیت‌ها را برای آنها بیان کنیم.

افزایش بودجه استان

وی اضافه کرد: مسئولان استانی باید در زمینه تغییر و تحولات مدیریتی هم به‌جز در موارد ضروری دقت کنند که مدیران شهرستانی را تغییر ندهند و هماهنگی لازم را با فرمانداران داشته باشند و این موضوع مختص زمان انتخابات نیست.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه در سال ۹۶ مجموع اعتبارات استانی و مجموع اعتبارات همه استان‌ها تقریبا دو برابر شده است و همه باید تلاش کنیم که با برنامه‌ریزی مناسب طرح‌های بیشتر و بهتری را اجرا کنیم، افزود: دلیل این افزایش اعتبارات تغییر در بودجه‌بندی بود و سهم همه استان‌ها افزایش یافت.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =