وزیر کشور در یاسوج: استانداران از ورود به نزاع های سیاسی خودداری کنند

وزیر کشور در یاسوج گفت: استانداران با سعه صدر و سینه فراخ با اقشار مختلف مردم برخورد و از ورود به نزاع‌های سیاسی خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، عبدالرضا رحمانی‌فضلی قبل از ظهر امروز در جمع مدیران کهگیلویه و بویراحمد که به منظور تودیع و معارفه استانداران پیشین و جدید این استان به یاسوج سفر کرده بود، اظهار کرد: خدمت در نظام جمهوری اسلامی که در رأس آن ولی فقیه است، یک فرصت و افتخار است.

وزیر کشور گفت: باید شکرگذار نعمت آزادی، استقلال و امنیت باشیم و این شکر همواره باید بر زبان‌هایمان جاری و ساری باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه انسان اساس خلقت است، اظهار داشت: خلقت انسان کامل کننده همه خلقت‌های عالم است و بالاترین رضایت، رضایت خلق خدا است و توفیق بزرگی است که در این نظام به مردم خدمت کنیم و تقویت دین خدا را داشته باشیم چرا که دین برای شکوفایی استعدادهاست.

رحمانی فضلی در ادامه با بیان اینکه با بررسی عملکرد سید موسی خادمی در چارچوب مقررات و قوانین خوب ارزیابی شد، اظهار کرد: مسوولان استان همانگونه که هم بیان کردند، آقای خادمی خوب عمل کرده است و امیدوارم خود ایشان هم از درون از عملکردش رضایت داشته باشد.

وی افزود: استاندار جدید دارای ویژگی‌های خوبی بوده و استانداردهای لازم برای یک استاندار را دارد، اما همه باید برای موفقیتش کمک کنند.

وزیر کشور اضافه کرد: احمدی از نیروهای نظام و انقلاب و زجر کشیده و از جنس مردم است و در مجلس نماینده بوده و کار اجرایی کرده است.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: نظام از اجزای مختلف تشکیل شده و اگر یکی از این اجزا کار خود را انجام ندهد، موفقیتی به دست نمی‌آید، لذا همدلی و وحدت بسیار مهم است و این همدلی باید متناسب با نیات ما باشد یعنی منافع مردم اولین نیت ما باشد.

وی در ادامه به توقعات خود از استانداران پرداخت و گفت: قدرت هماهنگی در استانداران بسیار مهم است و استاندار باید قدرت هماهنگی گروه‌ها مختلف، احزاب و روحانیون و ائمه جمعه و طوایف و ایل‌ها را با هم داشته باشد.

رحمانی فضلی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد زمان پیشرفت خواهد داشت که همه با هم پای کار باشند و تمام سرمایه‌ها را به کار بگیرند.

وی افزود: بعد از رأی اعتماد و تنفیذ، دیگر دولت مربوط به احزاب نیست بلکه دولت جمهوری اسلامی است و برای ۸۰ میلیون نفر کار می‌کند و استاندار باید برای همه مردم کار کند و موظف هستیم به ۱۶ میلیونی که به ما رأی نداده‌اند، نیز خدمت کنیم.

وی تصریح کرد: استاندار به عنوان شخص اول و پدر اجرائی استان، باید شأن خود را حفظ کند و برای همه کار کنند که من از استاندار جدید می‌خواهیم که اینگونه عمل کند.

وزیر کشور گفت: بحث توسعه‌گرا بودن مهم است و باید بدانیم که در کشور مشکل امنیتی نداریم منتها اولویت اول ما بنا به خواست مردم امنیت نیست بلکه مشکل فعلی کشور توسعه و اقتصاد و تولید و سرمایه‌گذاری است.

رحمانی گفت: رهبری با شناختی که از مشکلات دارند برای ما تعیین جهت می‌کنند و چندین سال است که روی اقتصاد تاکید دارند و اقتصاد مقاومتی بخشی از حوزه توسعه‌ای است که باید روی این موضوع متمرکز شویم چرا که دشمن روی این موضوع زوم کرده است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: باید این پاشنه آشیل را حل کنیم و لذا استانداران باید اولویت خود را در استان‌ها روی همین موضوع قرار دهند که اقتصاد مقاومتی هم اولویت‌هایی دارد و رئیس‌جمهور هم به جد پیگیر این موضوع است.

وزیر کشور گفت: استاندار باید سعه صدر و سینه فراخ، صبر و تحمل داشته باشد و بعضی چیزها را از این گوش بگیرد و از آن گوش خارج کند و نباید وارد نزاع شود و بعضی چیزها را نباید ببیند.

وی افزود: با کینه نمی‌توان مدیریت و به مردم خدمت کرد و چه قدر خوب است آن‌هایی که دردها را به نیت خداوند در سینه ذخیره می‌کنند.

وی با بیان اینکه استاندار باید از مشاوران قوی اقتصادی در کنار خود بهره ببرد، گفت: وضعیت مالی کشور با کاهش نفت و بزرگ بودن دستگاه‌ها حل نمی‌شود و نمی‌توان با رشد ۸ درصدی بودجه به مقاصد خود برسیم، لذا باید در استان‌ها جذب سرمایه شود. لذا استاندار با سرمایه‌گذاران باید جلسه بگذارد و خارجی‌ها را دعوت کرده و با نهادها دستگاه‌ها و سازمان‌های سرمایه‌گذار ارتباط داشته باشند.

وی به آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: استاندار باید برای مقابله با همه گروه‌ها، افراد و مردم ارتباط برقرار کند، تا در زمینه مبارزه با حاشیه‌نشینی و سایر آسیب‌ها ایفای نقش کنند و با روحانیت و هنرمندان تعامل سازنده داشته باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه حزاب ما به بلوغ خوبی رسیده‌اند و مردم به این بلوغ رسیده‌اند که کدام احزاب بهتر می‌توانند کار کنند، تصریح کرد: در همه جا انتخابات‌ها خوب بود و نیاز به مشارکت متشکل مردم در حوزه‌های مختلف داریم و در حوزه سیاسی باید نشاط و مشارکت سیاسی را داشته باشیم و استاندار باید قدرت تعامل با همه جریانات سیاسی را داشته باشد و من خودم چنین تعاملی دارم و دیدیم که خانه احزاب مشکلش بعد از چند سال حل شد.

رحمانی‌فضلی به داشتن تجربه اشاره کرد و گفت: اول انحراف و جهالت این است که خود را بی‌نیاز از دیگران بدانیم و خود را عالم مطلق بدانیم لذا باید از تجارب دانشگاهیان و بخش خصوصی و سایرین استفاده کرد.

وی کادرسازی را برای استانداران مهم دانست و افزود: استانداران در حوزه بانوان و جوانان باید بتوانند از آن‌ها استفاده کرده و همچنین ۵ سال سن مدیریت‌ها را پایین بیاوریم.

وزیر کشور در ادامه به انتخاب خود در وزارت کشور اشاره کرد و گفت: از اول انقلاب در مسوولیت‌های مختلف حضور داشته‌ام، اما چه بهتر که فردی جوان‌تر می‌توانست این مسوولیت را به دوش بکشد اما رئیس‌جمهور تصمیم گرفتند که بنده در این مسوولیت خادم مردم باشم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =