ایرنا نوشت: روسیه اعلام کرد: طرح آمریکایی با عنوان اصلاحات در سازمان ملل، امنیت بین المللی را به خطر می اندازد، ساختار این تشکل جهانی را مخدوش می کند و موازنه قوا در سطح جهان را به هم می زند.

سرگئی ژلزنیاک دستیار دبیر شورای عمومی حزب حاکم روسیه واحد روز سه شنبه گفت: اصلاحات سازمان ملل به آن صورت که آمریکا پیشنهاد می کند، مخاطره ساز است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از ژلزنیاک معاون سابق دوما در باره اصلاحات سازمان ملل نوشت: باید مسئولانه، با بحث های فراگیر و چندجانبه همراه کسب توافق به اینگونه مسائل پرداخت، نه اینکه اعلامیه ای متشکل از شعارها با لحنی آمریکایی صادر کرد.

عضو کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه ادامه داده است: هر تصمیمی در باره تغییر کار سازمان اصلی همکاری های بین المللی در دوره پس از جنگ (دوم جهانی) باید با توجه به منافع همه اعضا گرفته شود.

وی افزود: نباید چنین سازمان با نفوذی به مترسک گروهی از کشورها تبدیل شود که برای تحمیل اصول به نفع خود بر جهان تلاش می کنند. اطمینان دارم که روسیه از مواضع خود در این مورد عقب نشینی نخواهد کرد.

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز پیشتر گفته بود که مطمئن نیست مسکو اعلامیه تجدید ساختار سازمان ملل را امضا کند.
نماینده روسیه در توضیح این مخالفت افزوده است: مطالبی که توسط نماینده آمریکا به اعلامیه تجدید ساختار اضافه شده است، در راستای طرح اولیه ارایه شده توسط آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیست.
نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل تاکید کرد: طرح اصلاحات در ساختار سازمان ملل متحد روندی است که باید با همکاری دولت های عضو اجرا شود.

نبنزیا گفت: نه آمریکا و نه گروهی از کشورهای همفکر نمی توانند طرح تجدید ساختار سازمان ملل متحد را بدون توافق همه کشورهای عضو اجرا کنند.

پیش از این اعلام شده بود، 120 کشور طرح آمریکایی اصلاحات سازمان ملل را امضا کرده اند، ولی بیش از 70 کشور از جمله روسیه و ایران رد کنندگان آن هستند.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز اعلام کرده که از اصلاحات در سازمان ملل پشتیبانی می کند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =