۰ نفر
۳۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۱
آمار قربانیان زلزله مکزیک به ۲۷۳ نفر رسید

ایسنا به نقل از بی‌بی‌سی نوشت: با ادامه عملیات جست‌وجو در میان خرابه‌های مکزیکوسیتی، تعداد قربانیان زمین‌لرزه ۷.۱ ریشتریِ اخیر اکنون به ۲۷۳ نفر رسیده است.

مکزیک برای سرعت بخشیدن به آواربرداری‌ها از جامعه جهانی درخواست کمک کرده است. امدادگران معتقدند که هنوز چند نفری در زیر آوارهای ۱۰ ساختمان فروریخته این شهر زنده‌اند.

همزمان نیروی دریایی مکزیک می‌گوید که دیگر هیچ کودکی زنده زیر آوار مدرسه باقی نمانده است. بخشی از مدرسه‌ای در شهر مکزیکو سیتی بر اثر این زلزله فرو ریخت و سبب مرگ ۱۹ دانش‌آموز و شش بزرگسال شد.

معاون فرمانده نیروی دریایی مکزیک نیز گفته که فقط یکی از کارکنان بزرگسال مدرسه زیر آوار زنده مانده که در حال تلاش برای نجات او هستند. او گفته که بعد از سرشماری دانش‌آموزان به این نتیجه رسیده‌اند که حالا از همه آنها خبر دارند. چه بخشی که سلامت و در خانه هستند و چه آنها که مجروح و در بیمارستان بستری شده‌اند و چه آنها که جان باخته‌اند.

۵۰۰ نفر از نیروی دریایی و ارتش به همراه ۲۰۰ نیروی پلیس و داوطلبان کمک مسئولیت نجات مردم از زیر آوار را به عهده داشتند. همچنین عملیات نجات در این مدرسه به عهده نیروی دریایی مکزیک است. آنها گزارش کرده‌اند که ۱۱ دانش‌آموز را از زیر آوار زنده نجات داده‌اند.

دانش‌آموزان این مدرسه حدودا بین ۶ تا ۱۵ سال سن دارند. این مدرسه یکی از ده‌ها ساختمانی بود که زلزله آنها را فروریخت.

انریکه پینا نیه تو، رئیس جمهوری مکزیک، سه روز عزای عمومی در کشور اعلام کرده است.

هزاران نفر با اهدای غذا، آب آشامیدنی، دارو و پتو سعی کرده‌اند به زلزله زدگان کمک کنند. رستوران‌ها به پناهگاه‌ها غذا می‌فرستند و شرکت‌ها به مردم خدمات رایگان می‌دهند.

این زلزله با قدرت ۷.۱ ریشتر در فاصله ۱۲۰ کیلومتری مکزیکو سیتی، پایتخت مکزیک و در عمق ۵۱ کیلومتری سطح زمین به وقوع پیوست.

47235

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =