شهردار تهران در روز جهانی بدون خودرو گفت: توصیه می‌کنم شهروندان برای پاک‌ شدن هوا و سلامتی خودشان از پیاده‌روی غافل نشوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدعلی نجفی در روز جهانی بدون خودرو پس از پیمودن مسافتی با مترو بیان کرد: از این روز استفاده کردیم تا این موضوع را به همشهریان عزیز یادآوری کنیم که پیاده‌روی و عدم استفاده از خودرو علاوه بر اینکه در پاک شدن هوای تهران موثر است، می‌تواند مایه سلامتی تک تک ما باشد.

او افزود: پیاده‌روی به عنوان یک ورزش می‌تواند تلقی‌ شود. بنابراین توصیه اول من به همشهریان عزیز این است که بخشی از مسافت‌هایی که برای رفتن به محل کار یا محل تحصیل می‌پیمایند را پیاده‌روی کنند که این هم به پاک‌تر شدن هوای تهران و هم به سلامتی خودشان کمک می‌کند.

نجفی با بیان اینکه شهرداری تهران برنامه‌هایی را برای مترو دارد، گفت: یکی از مشکلات متروی تهران کمبود ناوگان است و ما باید هر چه زودتر تعداد قطارهای مترو را افزایش دهیم تا بتوانیم سر فاصله‌های بین دو قطار را کمتر کنیم.

شهردار تهران بیان کرد: اکنون به طور متوسط زمانی حدود 5 دقیقه فاصله بین خروج یک قطار از ایستگاه و ورود قطار دیگر به ایستگاه وجود دارد که ما باید این زمان را به 3 و نیم دقیقه یا در حالت ایده‌ال به 3 دقیقه برسانیم. قرار است 1000 واگن طی برنامه‌ای در اختیار تهران قرار گیرد.

اتوبوس‌های مجاری در راه تهران

شهردار تهران درباره کمبود اتوبوس هم گفت: در حوزه اتوبوسرانی نیز برنامه‌ای داریم و پیش بینی شده که اتوبوس‌ها از مجارستان وارد شوند که امیدواریم طی دو سه ماه آتی این مهم عملیاتی شده و اتوبوس‌های جدید وارد ناوگان شوند.

شهردار تهران همچنین در مورد فعالیت تاکسیرانی نیز با بیان این که سازماندهی درست تر در مورد تاکسیرانی باید انجام شود، گفت: همچنین باید سازوکاری برای استفاده هرچه بهتر از ظرفیت‌های سیستم‌های جدید مجازی و اینترنتی در بستر تاکسی‌ها استفاده کنیم و چارچوب عمومی‌تری در دل طرح ساماندهی ایجاد کنیم که امیدواریم تا پایان سال تحولاتی در این حوزه رخ دهد.

ارایه گزارشی از وضعیت روزنامه همشهری تا یک ماه آینده

نجفی همچنین در مورد حواشی روزنامه همشهری گفت: هیات مدیره جدید تشکیل و حاجی که یکی از چهره‌های توانمند است، به عنوان مدیر مسئول فعالیت کرده و قرار شد گزارشی از وضع موجود و همه فعالیت‌های روزنامه همشهری ارائه دهد و راه حلی برای موسسه همشهری از نظر مالی و فرهنگی ارائه دهد.

شهردار تهران با بیان این که قطعا جهت‌گیری ما این است که موسسه همشهری وارد رقابت ناسالم نشود، گفت: همشهری مجلات زیادی چاپ می‌کند که از نظر فرهنگی و اقتصادی توجیحی ندارد و امیدواریم تیم تخصصی جدید ظرف یک ماه آینده گزارشی از وضعیت همشهری ارائه کند.

 

47235

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    11 1
    خط آزادگان قائم حد فاصل خواجه عبدالله تا قائم حدود یکسال و نیم بعد از افتتاح هر ۱۸ دقیقه یکبار مترو داره. قبلا که یه سری از ایستگاه های میانی هنوز افتتاح نشده بود، هر ۱۵ دقیقه یکبار بود. اما بعد از افتتاح این ایستگاه ها به جای اینکه زمان تردد رو کم کنن، زیادش هم کردن.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    155 0
    آقای نجفی. واگن های مترو خیلی کم است و باعث شلوغی شده. دستفروشان مترو را ساماندهی کنید که اجناس خود را داخل واگن ها نفروشند بلکه یک جایی بهشون بدید که به کار مشغول باشند. دسترسی به ایستگاه های مترو هنوز تسهیل نشده و فکری برای پارکینگ اتومبیل شخصی کسانی که می خواهند خود را به نزدیکترین ایستگاه برسانند هم بکنید. این پارکینگ ها لزوما نباید ارزان باشد چون برای کارهایی مجبوریم با ماشین به مترو برویم و بعد از انجام کار با اتومبیل برگردیم لذا مدت طولانی در پارکینگ ها نمی مانیم. کسانی که کار طولانی مدت در خارج از منزل دارند بهتر است از همان درب منزل از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و استفاده از پارکینگ براشون به صرفه نباشه
  • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    19 7
    بهتره وقتی شد سه دقیقه اعلام کنید نه اینکه ارزوهاتونو بگید
  • بی نام RO ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    3 1
    فقط حرف داستان بافي اتوبوس ها و مترو ها رو افزايش بديد شيشه هاي اتوبوسها رو از تبليغات پاك كنيد درامد زايي براي چي .... كدوم خدمت همش از افكار بيسوادي و تهي مردم بيچاره چه كار كنند
  • خرم A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    48 0
    هر وقت خودتون و اعضای شورای هر روز با مترو رفتید سر کار بقیه مردم رو میتونید به اینکار تشویق کنید
  • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
    4 0
    توجیه درسته نه توجیح
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    1 0
    چرا خط 6 مترو را راه اندازی نمیکنید
  • بی نام DE ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۱
    0 0
    دولت بدهی مترو رو پرداخت کرد تا قالیباف رفت.چهار ساله قالیباف میگفت پول واگنا و حمل ونقل عمومی رو بدید اینا نمیدادن تا مردم زیر فشار جناح اونورو فحش بدن حالا پولارو داد ....بازی سیاسی برای منافع خودشون