روزهایی که تعطیل رسمی است نباید مرخصی استحقاقی به حساب آید .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است: بنده روز پنجشنبه که نصف روز کاری است مرخصی گرفتم.جمعه تعطیلی عمومی بوده شنبه و یکشنبه عاشورا وتاسوعا بوده و دوشنبه نیز مرخصی گرفته ام بعد اخر ماه این سه روز یعنی جمعه تا یک شنبه را جزو مرخصی استحقاقی حساب شده است.آیا ای درست است؟

در این باره روابط عمومی سازمان تامین احتماعی پاسخ داد: روزهایی که تعطیل رسمی است نباید مرخصی استحقاقی بحساب آید بنابراین اقدام کارفرمای شما اشتباه است. در ضمن مرخصی استحقاقی در قانون کار 30 روز است که 4 روز آن جمعه محسوب می شود و در واقع مرخصی عملا 26 روز است.

این مرخصی حداقل مدتی است که کارگر می تواند از مرخصی استفاده کند بنابر این کمتر از آن غیر قانونی است ولی بیشتر از آن اشکالی ندارد و اگر کارفرما بطور معمول بیشتر از این مدت را برای کارگران در نظر گرفته به عنوان عرف کارگاه باید رعایت شود.

 

46232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جانباز 70 درصد A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
    1 0
    اوضاع تعطیلی برای اقشاری از کارگران در مشاغل شهری بغرنج است . الان جایی را سراغ دارم که هفته ایی فقط یک روز تعطیلی دارند و از تعطیلی 30 روز در سال اصلا خبری نیست ... و همچنین مرخص استهلاجی ناشی از بیماری و یا برای موارد ساده تر مثل گرفتن کارت هوشمند از حقوق ماهشان کسر می شود و چنانچه مریض شوند آن روز و روزه ها از حقوق ماهشان کسر می گردد ... خبرآنلاین برویید جستجو کنید ببینید از این بدتر هم یافت می شود . این است وضعیت بغرنج کار و اشتغال ....