۰ نفر
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸

در حالی که تجارت نفت در سه سال اخیر به بالاترین حد خود رسیده است،عراق همصدا با امارات متحده عربی و دیگر تولیدکننده های عضو اوپک خواستار ادامه کاهش تولید نفت با وجود قیمت های اخیر در بازار نفت شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از بلومبرگ، قیمت های معاملات آتی نفت در نیویورک بعد از افزایش 4.7 درصدی اخیر، کمی تغییر کرده است.

جابر العیبی وزیر نفت عراق گفته است :«محدودیت های عرضه نفت به بازار کمک کرده که بازار رو به ثبات برود و قیمت ها به همین منوال بماند.»

موسسه بیکر هیوج هم اعلام کرده که 10 دکل حفاری طی هفته گذشته به مجموعه دکل های حفاری نفت در آمریکا اضافه شده است که این میزان بیشترین رقم طی شش ماه گذشته گزارش شده است.

دستاوردهای گسترده نفت بعد از دو سال پافشاری و توصیه سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدانش برای کاهش عرضه جهانی بدست آمده است.

محمدباکیندو دبیرکل اوپک  گفته است که تقاضای نفت خام در سال 2018 به یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز افزایش خواهد یافت.

دیوید لینوکس  تحلیل گر بازار کالایی می گوید:«نفت به نظر می رسد در این مرحله به شرایط راحتی رسیده است.اوپک یک پیروزی بزرگ را بدست آورده است.تنها باد مخالف افزایش قیمت های نفت تولیدکننده های آمریکایی هستند.»

نفت وست تکزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه فوریه 64.36 دلار در هر بشکه در نیویورک معامله شده است که  6 درصد بالاتر از بازار لندن اعلام شده است.

سهیل المزروعی وزیر نفت امارات متحده عربی می گوید: تغییر در سیاست های اوپک در کوتاه مدت دیده نمی شود.

وزیر انرژی قطرهم گفته است که اوپک باید میزان نفت ذخیره شده خود را به نسبت میانگین تولید پنج سال قبل حفظ کند.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =