ایسنا نوشت: یکی از نسخه‌های اولیه رمان «هری پاتر و سنگ جادو» که مجموعه‌داران آن را «جام مقدس» لقب داده بودند، به سرقت رقت.

یکی از ۵۰۰ نسخه چاپ اول رمان «هری پاتر و سنگ جادو» که در سال ۱۹۹۷ به چاپ رسید و نزد مجموعه‌داران ارزش زیادی داشت، در جریان یک سرقت از کتابفروشی در نورفولک دزدیده شد.

کلکسیونرهای هوادار رمان‌های «هری پاتر» ارزش این کتاب جلد سخت را ۴۰ هزار پوند تخمین زده و به آن لقب «جام مقدس» داده بودند. نام «جی.کی. رولینگ» روی این کتاب «جوان رولینگ» حک شده و در بهار ۱۹۹۷ از ۵۰۰ جلد چاپ شده آن،‌۳۰۰ نسخه به کتابخانه‌ها فرستاده شده بود.

چندی پیش مجله «فوربز» گزارشی منتشر کرد و در آن نام و مشخصات نسخه‌های نایاب رمان‌هایی چون «هابیت»، «ارباب حلقه‌ها»، «وینی د پو»، «سرود کریسمس» و ... را نوشت. در این گزارش آمده بود: نسخه‌های خاص کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» هم اکنون در بازار کتاب‌های عتیقه ۶۷ هزار و ۳۰۰ دلار خریدار دارند. این نسخه باید جلد سخت داشته و یکی از ۱۰ سری اول چاپ باشد. نام اصلی نویسنده یعنی «جوان رولینگ» را می‌شود روی اولین نسخه‌های چاپ شده از قسمت اول این هفت‌گانه پرفروش در بریتانیا دید. نمونه‌هایی از این نسخه، در حراجی «هریتج» به قیمت ۳۳ هزار و ۴۶۰ دلار به فروش رسیده است.

«هری‌ پاتر و سنگ جادو» در سال ۱۹۹۷ به چاپ رسید و پس از آن شش قسمت بعدی رمان‌های «رولینگ» با موفقیتی روزافزون روانه بازار کتاب شدند. «بلومزبری» ناشر کتاب‌های «هری پاتر»، فروش جهانی این رمان‌ها را ۴۵۰ میلیون نسخه اعلام کرده است. رمان‌های مشهور «رولینگ» تاکنون به ۷۹ زبان دنیا ترجمه شده‌اند.

اقتباس سینمایی این هفت اثر در قالب هشت فیلم با بازی «دنیل رادکلیف» و «اما واتسون» نیز در فروش بالای این کتاب‌ها بی‌تاثیر نبوده است. از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ هشت فیلم «هری پاتر و سنگ جادو»، «هری پاتر و تالار اسرار»، «هری پاتر و زندانی آزکابان»، «هری پاتر و جام آتش»، «هری پاتر و محفل ققنوس»، «هری پاتر و شاهزاده دورگه» و «هری پاتر و یادگاران مرگ ـ قسمت اول و دوم» در سینماهای جهان اکران شدند و به فروشی بالغ بر هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار دست یافتند.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =