تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره استانی فیلم و عکس ارزش زنجان تا پایان مردادماه

به درخواست سرپرست انجمن سینمای جوان زنجان و فیلمسازان این استان، مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره استانی فیلم و عکس ارزش زنجان تا پایان مردادماه تمدید شد.

به گزارش خبرآنلاین ،معراج کرمی، رئیس اداره امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اعلام این مطلب گفت: پیش از این در اولین مرحله، آخرین مهلت ارسال آثار تا ١٨ خردادماه تعیین شده بود که بعد از یک‌بار تمدید، به علاقه‌مندان تا پایان خردادماه مهلت داده شد تا آثار خود را به دبیرخانه فیلم و عکس ارزش ارسال کنند.

وی با اشاره به مراحل طولانی تولید، پیش‌تولید و تدوین یک فیلم، اظهار داشت: برخی از فیلمسازان هنوز در حال طی این مراحل بوده و موفق به تکمیل آثار خود نشده‌اند و به همین دلیل درخواست تمدید مهلت ارسال آثار تا پایان مرداد را داشتند.

کرمی در مورد مراسم اختتامیه دومین جشنواره استانی فیلم و عکس ارزش نیز تاکید داشت: این مراسم همزمان با روز ملی سینما در ٢١ شهریورماه برگزار می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: جشنواره سعی دارد با ارج نهادن به خلاقیت‌ها و استعداد‌های جوان‌، راه توسعه و گسترش هنرهای تصویری را در سطح جامعه هموار کند.

کرمی در مورد اهداف این جشنواره تاکید کرد: جشنواره برآن است تا با تکیه بر پشتوانه خلاقیت جوانان هنرمند و متعهد استان زنجان، زمینه را برای اشاعه و ترویج ارزش‌ها و مفاهیم والای دینی و ملی را فراهم آورد.

به گفته وی، محورهاى جشنواره در چهار حوزه تعریف شده که خانواده، جامعه، آموزه‌های معنوی و بخش آزاد را شامل می‌شود. در حوزه خانواده؛ خانواده پایدار، سبک زندگی(اسلامی و ایرانی)، روابط خویشاوندی و عفاف و حجاب مورد توجه بوده، در حوزه جامعه؛ حقوق شهروندی، آب و محیط زیست و اقتصاد مقاومتی مد نظر قرار گرفته و در حوزه آموزه‌های معنوی: نماز و معنویت، امر به معروف و نهی از منکر، ایثار و شهادت، قرآن و عترت مورد تاکید است.

رئیس اداره امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به دو بخش‌ فیلم و عکس در این جشنواره، افزود: در بخش فیلم، سه قسمت فیلم داستانی، مستند و پویا‌نمایی تعریف شده و در بخش عکس نیز دو قسمت تک عکس و مجموعه عکس در نظر گرفته شده است.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =