۰ نفر
۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷

خبر پاپان داعش و شکست آنها در مناطق مختلف سوریه و عراق در صدر اخبار روزهای اخیر قرار گرفته است.

مدتی است که خبرهای مربوط به شکست گروههای تکفیری -تروریستی در سرزمین های عراق و سوریه سکه رایج شده است و هر روز اخبار متعددی از پیروزهای نیروهای جبهه مقاومت بگوش میرسد.

شاید اهمیت این اخبار بدان جهت قابل توجه است که مدتهاست موضوع فرایند سیاسی در سوریه توسط مهمترین بازیگران تحولات یعنی ایران و روسیه و ترکیه در حال پیگیری است و همه منتظرند تا نتایج این فرایند را نظاره گر باشند.

 در عین حال واشنگتن نیز با بازیهای پیدا و پنهان در حال ایفای نقش دوگانه است که از یکسو به فرایند سیاسی تمایل نشان داده و از سوی دیگر به حمایت های خود از گروههای تروریستی با برخی کشورها عربی وفادار بماند.

در کنار این حوادث اگر سیاهه ای از جنایات و خسارات تروریست های تکفیری علیه مردم منطقه را بشماریم متوجه خواهیم شد که شکست این جریانات خودسر چه خدمت بزرگی به مردم این جغرافیای همیشه نارام کرده است.

جان سخن اینکه اگر حادثه تلخ و تاثربار زلزله غرب کشور و غم و اندوه مردم آن دیار نبود سزاوار بود تا خبر پایان حکومت داعش بر عراق وسوریه بعنوان یک جشن ملی توسط دولت و ملت ایران و دیگر کشورهای اسلامی گرامی داشته شود و جامعه ما پس چند سال فشار و نگرانی از اقدامات و عملکرد این نیروهای تکفیری، بشکرانه پیروزی عظیم نیروهای مردمی و ارتش و نیروهای مقاومت در این منطقه با برپایی جشن و سرور به استقبال این اتفاق مهم امنیتی می رفتند و حتی آن را برای بعنوان یک روز ملی ثبت تاریخی می کردند.

شاید برای ثبت در حافظه تاریخی برخی ملتها و حکام منطقه لازم باشد تا این روز بیاد ماندنی در محافل منطقه ای و بین المللی نیز ثبت گردد تا جهانیان و حتی نسل های اینده بدانند که جنایات تاریخ را چه کسانی رقم زدند و چه کسان دیگری با گدشت و جان فشانی امنیت و ثبات را به ملتها و کشورهای منطقه هدیه کردند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۳۰
    0 0
    باید برای اینروز نام پیروزی ملتها بر تروریسم را گذاشت. وقتی فکر می کنم که اگر این گروه تروریستی موفق به تشکیل دولت شده بود چه اتفاقی می افتاد پشتم می لرزد. یعنی چندین نسل باید درگیر اینها می بودیم.