ششمین همایش سراسری دو روزه مدیران و روسای شعب پست بانک ایران با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره، مدیران و روسای شعب پست بانک از چهارم خردادماه آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، محمود واعظي روز سه شنبه در ششمين همايش سراسري مديران و رئيسان شعب پست بانك در پژوهشگاه نيرو افزود: تاكنون پست براي هوشمند شدن ضعيف عمل كرده است؛ بايد با بهره گيري از امكانات وزارت ارتباطات در اين باره به گونه اي عمل كند تا به نخستين بانك هوشمند كشور تبديل شود.
وي خواستار تعامل هر چه بيشتر پست بانك با ساير بخش هاي اقتصادي كشور بويژه بانك مركزي و وزارت امور اقتصادي و دارايي شد و گفت: تعامل پست بانك با ساير مجموعه هاي اقتصادي كشور به نفع اين بانك خواهد بود و بايد اين تعامل جدي تر گرفته شود.
واعظي بر ضرورت افزايش سرمايه پست بانك تاكيد كرد و افزود: پست بانك در قبال اين افزايش سرمايه بايد به وظيفه اصلي خود كه همان بنگاه داري و سود دهي است عمل كند.
وزير ارتباطات همچنين فعال تر شدن پست بانك در عرصه هاي جهاني را خواستار شد و ادامه داد: پست بانك بايد با ارتباط با مجامع جهاني مرتبط با خود و استفاده از تجربه هاي آنها، سطح خود را ارتقا دهد.
وي، ارتباطات بين المللي را براي پست بانك بسيار ضروري دانست و گفت: پست بانك با تقويت بخش بين الملل خود بايد از فضاي ايجاد شده در سطح جهاني نهايت استفاده را ببرد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با تاكيد بر اينكه پست بانك مسير خود را يافته و نگراني هاي پيشين را برطرف كرده است خواستار آن شد تا سيستم بانكي كشور بويژه پست بانك با درك شرايط كنوني كشور، براي تحقق اهداف دولت تدبير و اميد نهايت تلاش خود را بكار گيرد.
وي با تشكر ويژه از تيم مذاكره كننده ايران كه توانستند با انجام مذاكره هاي سخت و طولاني، زنجيره تحريم را از دست و پاي اقتصاد كشور بگشايند، گفت: گرچه اين كار در نگاه اول آثار سياسي دارد اما آثار اقتصادي اين اقدام بزرگ در كشور نمايان شده و تصويري تازه از نظام، دولت و مردم ايران در جهان به نمايش گذاشته است.
واعظي، برطرف شدن نگاه اسلام ستيزانه و ايران هراسانه را از دستآورد هاي مهم مذاكره ها توصيف كرد و افزود: اكنون به در نتيجه اين مذاكره ها، ايران به لنگرگاهي مطمئن در منطقه بحران زده خاورميانه تبديل شده كه دستآورد كمي نيست.
وزير ارتباطات به برداشته شدن هفت قطعنامه شوراي امنيت و 12 قطعنامه شوراي حكام در نتيجه مذاكرات هسته اي اشاره كرد و گفت: اكنون تلاش براي برطرف كردن موانع داخلي رونق اقتصادي وظيفه خودمان است كه بايد با جديت براي آن تلاش كرد.
وي، همچنين خواستارآن شد تا نظام بانكي كشور و بويژه پست بانك ايران با در نظر گرفتن همه تلاش ها، برنامه هاي خود را براي تحقق اهداف دولت يازدهم به كار گرفته و نگاهي اقتصادي داشته باشند.
واعظي، تاكيد دولت يازدهم را توجه ويژه به بخش خصوصي عنوان كرد و گفت: سيستم بانكي كه پيش از اين با بنگاه داري رقيب بخش خصوصي شده بود اكنون بايد اين رويه را كنار گذاشته و فقط حامي اين بخش باشد.
وزير ارتباطات، بر گام برداشتن پست بانك براي محقق كردن اهداف دولت تاكيد كرد و افزود: برگشت پست و پست بانك به بدنه دولت امر مباركي است كه بايد از آن براي رسيدن به هدف هاي دولت نهايت استفاده را برد.
وي رقابت نكردن پست بانك با ساير بانك هاي كشور و فعاليت در مناطق روستايي و كم برخودار را دو هدف اساسي اين بانك برشمرد و گفت: تخصصي شدن پست بانك به عنوان بانك عامل وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، رويكرد دولت (وزارت اقتصاد) بود تا اين بانك در بدنه دولت باقي بماند.
واعظي با تاكيد بر اينكه وزارت ارتباطات به دنبال بانكدار شدن نيست، گفت: تنها مي خواهيم منابع اين بانك در خدمت بخش آي.سي.تي بوده و به ايجاد اشتغال در اين بخش كمك كند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، اقدام دولت و مجلس شوراي اسلامي براي تعيين تكليف پست و پست بانك را ارزشمند توصيف كرد و افزود: اكنون سرنوشت پست بانك مشخص شده و مي تواند بدون نگراني به وظايف خود برسد.
وي همچنين خواستار فعاليت جدي تر پست بانك در روستاها با هدف تامين امكانات براي روستاييان براي جلوگيري از مهاجرت شد و اضافه كرد: روستايي اگر همه امكان ها را داشته باشد ديگر تمايلي به مهاجرت نخواهد داشت بنابراين پست بانك بايد در اين خصوص بيشتر فعال شود.
واعظي به برخوداري همه روستاهاي بالاي 10 خانوار جمعيت بابت تلفن ثابت اشاره كرد و گفت: اكنون بسياري از روستاها اينترنت دارند و مي توانند خدمات خود را از اين روش تامين كنند.
وزير ارتباطات در ادامه خواستار آن شد تا پست بانك به ماموريت خود كه بانك عامل بخش آي.سي.تي كشور، درست عمل كند و بازيگر جدي اين بخش باشد.
وي به افزايش علاقه براي سرمايه گذاري در بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات از سوي بخش داخلي و همچنين سرمايه گذاران خارجي اشاره كرد و افزود: پست بانك بايد از اين فرصت استفاده كرده و زمينه هاي آن را فراهم سازد.
واعظي، يكي از وظايف وزارت ارتباطات و به دنبال آن پست بانك را ايجاد اشتغال براي فارغ التحصيلان مرتبط با بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات توصيف كرد و افزود: پست بانك بايد علاوه بر اختصاص وام وجوه اداره شده خود نسبت به ايجاد اشتغال با همكاري ساير بخش ها اقدام كند.
ششمين همايش دو روزه سراسري مديران و رئيسان شعبه هاي پست بانك صبح امروز (سه شنبه) در محل پژوهشگاه نيرو با حضور وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات برگزار شد.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 540010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =