باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: وضعیت خوبی بر دیوان محاسبات حاکم نیست و باید قانون از کجا آورده‌ای برای مسئولان دیوان محاسبات اجرا شود.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به مطرح شدن طرح استیضاح رئیس دیوان محاسبات بعد از ارائه گزارش حقوق‌های نجومی، گفت: سوالات ما به دیوان محاسبات ارسال شده اما علیرغم گذشت دو ماه هنوز پاسخ رئیس دیوان محاسبات به کمیسیون برنامه و بودجه واصل نشده است. انتظار ما از آقای تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه این است که فرصت را از دست ندهند و پیگیری کنند تا طرح استیضاح "عادل آذر" هر چه زودتر در کمیسیون مطرح شود تا پس از پاسخ‌های وی، تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

وی با اشاره به محور‌های استیضاح رئیس دیوان محاسبات اظهار کرد: علاوه بر گزارش غیرواقعی که از حقوق‌های نجومی ارائه شد، مسائل دیگری هم وجود دارد که بنده به موقع بیان می‌کنم. وضعیت خوبی بر دیوان محاسبات حاکم نیست، مدیریت خاصی در دیوان وجود دارد به طوری که بسیاری از افرادی که در دیوان مشغول کار‌ هستند، از نوع مدیریت حاکم بر آنجا دلخور هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه این دلخوری‌ها بیشتر نسبت به "عادل آذر" رئیس دیوان و "فیاض شجاعی" دادستان دیوان وجود دارد، گفت: مسائلی پیرامون این دو نفر وجود دارد که بنده نمی‌خواهم در حال حاضر به صورت مصداقی به این موارد اشاره کنم، اما باید "قانون از کجا آورده‌ای؟ " برای همه مسئولان از جمله مسئولان دیوان محاسبات اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه باید میزان حقوق دریافتی مسئولان دیوان محاسبات برای مردم گزارش و شفاف‌سازی شود، افزود: مسئولان نظارتی باید پیش‌تر از بقیه مسئولان کشور راجع به اموال و تعداد شغل‌های خود شفاف‌سازی کنند.حق مردم این است که بدانند مسئولانی چون رئیس و دادستان دیوان محاسبات ۴۰ سال پیش چه وضعیتی از لحاظ مالی داشته‌اند و الان به کجا رسیده‌اند.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =