نیروی انتظامی و اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند

تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی و نیروی انتظامی استان زنجان با هدف توسعه کمی و کیفی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سطح استان و استفاده از زمینه های مشترک و مستعد برای همکاری به امضاء رسید.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی امور کتابخانه های استان زنجان، آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل کتابخانه‌های عمومی و نیروی انتظامی استان زنجان ، با حضور سردار علی آزادی فرمانده و جمعی از مدیران نیروی انتظامی استان ، امیر علی نیک بخش مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ، در سالن جلسات کتابخانه عمومی سید افضل موسوی زنجان برگزار شد.

نیک بخش، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان در این نشست، با اشاره به خدمات کتابخانه های عمومی استان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و غنی سازی اوقات فراغت عموم مردم اظهار داشت: کتابخانه های عمومی به عنوان یک مرکز فرهنگی با ارائه خدمات کتاب و کتابخوانی و اجرای برنامه هایی از قبیل نشست های معرفی و به اشتراک گذاری کتاب تحت عنوان کتاب خوان و مسابقات کتابخوانی و برگزاری فعالیتهای فوق برنامه نظیر قصه گویی، مسابقات کتابخوانی، شاهنامه خوانی، نمایش خلاق در بخشهای کودک و نوجوان نقش مهمی در توسعه فرهنگی ایفا می‌کنند.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سپس با اشاره به تفاهم نامه های منعقده میان اداره کل کتابخانه های عمومی استان و تعدادی از سازمانها و ادارات استان اظهار داشت: در راستای استفاده از ظرفیت سازمانها در جهت ترویج کتابخوانی و همکاریهای مشترک، تعداد 12 تفاهم نامه همکاری میان کتابخانه های عمومی و ادارات استان امضاء شده است.
وی در ادامه به تفاهم نامه امضاء شده بین نهاد کتابخانه های عمومی کشور و مجموعه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت، اخیرا در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین ایجاد کتابخانه‌های مشارکتی در مراکز ناجا تفاهم نامه همکاری میان نهاد کتابخانه های عمومی کشور و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران امضاء شده است.
نیک بخش در پایان ابراز امیدواری کرد با امضای تفاهم نامه میان کتابخانه های عمومی و نیروی انتظامی استان ، فعالیتهای مشترکی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و ایجاد کتابخانه عمومی مشارکتی در نیروی انتظامی استان انجام بگیرد.
سردار آزادی فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه علم ، دانایی و آگاهی در دین مبین اسلام، از کتابخانه های عمومی به عنوان مرکزی برای توسعه فرهنگی و ایجاد جامعه دانایی محور و ارتقای شناخت، آگاهی و بصیرت مردم یاد کردند.
فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان سپس به حدیثی از امام سجاد(ع) در زمینه ضرورت کسب علم و آگاهی اشاره کرد و اظهار داشت: مطالعه و کتابخوانی باعث ایجاد شناخت، بصیرت شده و کتابخانه های عمومی در این راستا نقش مهم و تاثیر گذاری دارند.
سردار آزادی در ادامه گفت: امروزه میان توجه به مقوله فرهنگ بخصوص کتاب و کتابخوانی و کاهش آسیبهای اجتماعی رابطه معناداری وجود دارد و در صورت توجه به مقوله فرهنگ و ارتقای فرهنگ کتابخوانی در بین مردم، آسیبهای اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.
وی سپس به موضوع فضای مجازی اشاره کرد و گفت: والدین در خصوص دسترسی و استفاده کودکان از فضای مجازی باید مراقبتهای لازم را به عمل آورند و آنان را به موضوعات مفید و علمی و مطلوب راهنمایی نمایند.
فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان در پایان از برنامه ها و فعالیتهای کتابخانه های عمومی برای اقشار مختلف مردم استان قدردانی نموده و اظهار داشت: در کتابخانه های عمومی فعالیتهای خوبی برای گروههای مختلف سنی اجرا می شود که ارزنده و قابل تقدیر است.

در ادامه این مراسم تفاهم‌نامه همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و نیروی انتظامی استان زنجان با هدف توسعه کمی و کیفی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سطح استان و استفاده از زمینه های مشترک و مستعد برای همکاری به امضاء رسید.

تعهدات کتابخانه های عمومی در این تفاهمنامه شامل برگزاری مسابقات کتابخوانی مشترک، در مناسبتهای ویژه، همکاری در ر اه اندازی کتابخانه مشارکتی و تامین کتب نرم افزار کتابداری و همچنین آموزش نیروی انسانی کتابخانه در نیروی انتظامی، تامین کتب ایستگاههای مطالعه مستقر در ستاد فرماندهی و کلانتریهای مستقر در شهر زنجان، برگزاری نشستهای کتاب خوان مشترک، تمهیدات لازم جهت عضویت کارکنان نیروی انتظامی و خانواده آنان در کتابخانه های عمومی به صورت نیم بهاء، همکاری در برگزاری برنامه های فرهنگی مشترک در مناسبت‌های مختلف است.

همچنین تعهدات نیروی انتظامی استان زنجان نیز در این تفاهمنامه شامل همکاری در راه اندازی کتابخانه عمومی مشارکتی در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان، همکاری در برگزاری نشست های کتاب خوان و مسابقات کتابخوانی مشترک در مناسبتهای ویژه در طول سال و مشارکت در تامین جوایز برندگان مسابقات مشترک، تامین و ارسال کتب و نشریات مرتبط با امور حفاظتی و امنیتی کتابخانه های عمومی، همکاری در برگزاری برنامه های فرهنگی مشترک می باشد.

شایان ذکر است در ابتدای این نشست فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان و هیات همراه از بخشهای مختلف کتابخانه عمومی سید افضل موسوی زنجان بازدید و با خدمات و فعالیتهای مختلف این کتابخانه آشنا شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =