اقتصادنیوز نوشت: استقبال 110 هزار نفری از تسهیلات 25 میلیون تومانی در حالی توانست روزهایی طلایی را برای خودروسازان رقم بزند که این روزها،بازار خودرو بیش از پیش به رکود رفته است.

به گفته فعالان بازار، ازآنجاکه دیگر خبری از تسهیلات نیست، بسیاری از مشتریان توانایی قدم گذاشتن در بازار خودرو را نداشته و گویا منتظرند تا شاید طرحی مشابه به اجرا درآمده و این بار نوبت آنها برسد که خودرو تسهیلاتی بخرند. کارشناسان البته همچنان از همان دلایل قدیمی نیز به عنوان مسائل تاثیرگذار بر رکود و به اصطلاح سرمای این روزهای بازار خودرو صحبت به میان آورده و تاکید می کنند که بالا بودن قیمت ها،کاهش قدرت خرید مشتریان،انتظار برای کاهش قیمت ها و همچنین ارزانی، سایه سنگین رکود را روی سر بازار کشیده است.

آن طور که نمایشگاهداران خودرو پایتخت عنوان می کنند، احتمال رونق گرفتن بازار خودرو طی چند هفته آتی بسیار ضعیف بوده و اگر قرار بر افزایش خرید و فروش خودروهای داخلی باشد، این اتفاق در ماه پایانی سال رخ خواهد داد.

پارس تندر ارزان شد، 206 گران
اما چرخی در بازار خودرو کشور بزنیم و ببینیم اوضاع قیمت ها به چه شکل است، بازاری که پرنده در آن پر نمی زند و "رکود" قصد ندارد به این زودی ها دست از سرش بردارد. آن‌طور که فعالان بازار می‌گویند، در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 36 میلیون و 600 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از افزایش 150 هزار تومانی قیمت خودروی موردنظر در هفته‌جاری حکایت می‌کند. همچنین پژو 206 صندوقدار مدل V8 که بیش از 200 هزار تومان افزایش قیمت را طی هفته جاری تجربه کرده، هم اکنون 37 میلیون تومان برای خرید آن باید هزینه کرد.

به جز تیپ 5 و V8، مدلی دیگر نیز از 206 در ایران به تولید می رسد که تیپ 2 نام دارد و این هفته 100 هزار تومان به قیمت آن اضافه شده است. این خودرو در حال حاضر 32 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می شود. از بازار پژو 405 نیز خبر می‌رسد که این محصول پرتیراژ ایران خودرو در هفته‌جاری افزایش قیمت داشته و 28 میلیون و 900 هزار تومان به فروش می‌رود.

به گفته فعالان بازار، رانا دومین خودرو تولید داخل نیز در حال حاضر قیمتی برابر با 32 میلیون و 300 هزار تومان دارد، خودرویی که مشتریان چندان استقبالی از آن در طرح فروش تسهیلاتی به عمل نیاوردند. از رانا که بگذریم، دنا به عنوان دیگر محصول داخلی خودروسازی کشور نیز 41 میلیون و 800 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

دنا که روزگاری تا 53 میلیون تومان نیز خرید و فروش می‌شد، حالا دیگر قیمت بازار آن به زیر کارخانه رسیده است، چه آنکه قیمت آن در نمایندگی های ایران خودرو 42 میلیون و 500 هزار تومان است. سری هم اما به بازار تیبا و پراید بزنیم، خودروهایی که در بین آنها تغییر قیمتی خاصی به چشم نمی آید. در حال حاضر پراید 111 قیمتی برابر با 20 میلیون و 300 هزار تومان دارد که این موضوع از تثبیت قیمت آن حکایت می‌کند.

تیبا نیز هم‌اکنون 23 میلیون و 900 هزار تومان خرید و فروش می‌شود و پراید در مدل 131 نیز 19 میلیون و 900 تومان به فروش می‌رسد. برای خرید مدل 132 پراید هم در حال حاضر باید 20 میلیون و 500 هزار تومان هزینه کرد که این موضوع از ثبات قیمت خودروی موردنظر حکایت می‌کند.

فعالان بازار اما از تغییر قیمت تندر-90 طی هفته جاری صحبت به میان می‌آورند. به گفته آنها، مدل پارس تندر با افتی 200 هزار تومانی، در حال حاضر 38 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می رسد، اما تندر اتومات 100 هزار تومان پیشروی کرده و هم اکنون قیمتی برابر با 47 میلیون و 100 هزار تومان دارد.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    90 3
    بابا کسی نمیخره
  • حسین قره داغی A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    10 1
    همین وام 25 میلیونی ثابت کرد که کمپین یا مسئله نخریدن نیست. مردم قدرت خرید ندارن و قیمتهای خودرو نسبت به درآمد قشر متوسط جامعه بالاست. و از طرف دیگر خدمات پس از فروش و کیفیت خودرو سازها خیلی ضعیفه.مردم ماشین صفر میگیرن که مشکل نداشته باشن ولی برعکس میشه تازه مشکلات شروع میشه.
  • رضا A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    2 5
    احساس من اینه که کمپین نخریدن به خاطر نبود قدرت خرید به راه افتاده بود. چون بعد از دادن وام مردم حاضر به خرید خودرو با قیمت بسیار بیشتر شدند
  • بی نام A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    5 1
    جالبه تندر پارس که همه راضی هستند ازش هی قیمتش پایین می یاد
  • آرین IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۶
    9 0
    تو رو خدا قیمتا رو نگاه کن آخه این فرغونا رو کی میخره؟بیخیال اینا همش آشغاله