رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد از انتشار آلبوم "قهس و مقوم" در بازارهای کشور پس از ایام محرم و صفر خبر داد و عنوان کرد: این آلبوم شامل آثار ۷ خواننده است و تمام ملودی های اصیل لری برای جلوگیری از خطر فراموشی در آن آورده شده است .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج،شریف اسلامی در نشست خبری با خبرنگاران گفت :تولید دو قطعه موسیقی در حوزه دفاع مقدس و همچنین برگزاری شب آوازهای لری با هدف پاسداشت آوازهای اصیل لری و جلوگیری از فراموشی این آواها و مقابله با موسیقی وارداتی که سنخیتی با فرهنگ ما ندارند، اجرایی شده است .

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۴ کتاب ادبیات پایداری در حوزه هنری استان در مراحل مختلف تولید قرار دارند .

در نشست خبری با خبرنگاران افزود: این آثار در حوزه خاطرات رزمندگان، ایثارگران و جانبازان استان است و تا پایان سال بخشی از آنها منتشر و عرضه می شود .

وی با بیان اینکه ادبیات پایداری بخشی از هویت جامعه ما است و مکتوب کردن آثار این حوزه به انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس به جامعه کمک می کند، بیان کرد: طی 6 ماهه گذشته در حوزه ادبیات پایداری ۵ مراسم خاطره گویی دفاع مقدس برگزار شده است .

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ‌همچنین با مشارکت کنگره شهدای استان چاپ سه کتاب در این حوزه محقق شد .

اسلامی با اشاره به بخش نمایش در حوزه هنری تصریح کرد: در سال جاری چهار نمایش در استان تولید شده است که موضوع اغلب آنها فرهنگ بومی استان بوده است . پنج نمایش دیگر تا پایان سال جاری در استان تولید و اجرا می شود.

اسلامی با اشاره به بخش شعر و داستان تاکید کرد: در این حوزه در سال جاری دو کتاب را به چاپ رساندیم و همچنین یک مجموعه طنز لری در دست چاپ داریم . برای یک مجموعه غزل های لری مجوز گرفتیم و تا یک ماه آینده وارد بازار می شود .

وی با بیان اینکه سه کتاب در حوزه شعر و داستان در دست گردآوری است، بیان کرد: این آثار تا پایان سال منتشر می شوند . از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴ نشست شعر و داستان برگزار شده است .

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد همچنین از برگزاری کنگره ملی مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی در چهارم آبان ماه و با همکاری دستگاه های مختلف استان خبر داد و گفت: حوزه هنری استان با برگزاری نمایشگاه آثار عکس، نمایشگاه دست نوشته ها و ارائه اسناد مربوط به مبارزات انقلابی مرحوم آیت الله ملک حسینی و تولید آثار گرافیکی در این کنگره ملی فعالیت می کند .

وی اضافه کرد: پنج تن از هنرمندان استان همزمان با برگزاری کنگره، پرتره مرحوم آیت الله ملک حسینی را نقاشی می کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =