جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در واکنش به اعتراضات تاکسیرانها به مبالغی که شرکتهای خصوصی تاکسیرانی از آنها می گیرد معتقد است این مبالغ قانونی است و باید پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از انتشار یک گزارش و یک گفتگو درباره مشکلات تاکسیرانها پایتخت، (اینجا) و (اینجا) در سرویس مشکلات مردم، جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران واکنش نشان داد و گفت باید تاکسیرانها در مقابل خدماتی که از شرکتهای خصوصی تاکسیرانی می گیرند، تعرفه های قانونی را پرداخت کنند.

در ادامه گفتگوی ما را با معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران می خوانید:

با برخی تاکسیرانها به خصوص تاکسیهای گردشی که صحبت می کنیم می گویند شرکتهای خصوصی تاکسیرانی آنها را استثمار کرده اند و سالانه و ماهانه مبالغی را به عناوین مختلف می گیرند و هیچ خدمت واقعی را ارائه نمی دهند و مثلا یک برگه را تمدید می کنند. چه نیازی است 80 هزار تاکسیران با شرایط آلودگی هوا و گرما و مشکلات کاری، روزانه ساعتها کار کند و در آخر به این شرکتها بدهکار باشد و این شرکتها به خاطر مهر کردن یک برگه، میلیاردی پول دربیاورند؟
اگر تاکسیرانها به این شرکتها میلیاردی پول بدهند ما خیلی خوشحالیم. چون حتما خودشان دهها و صدها میلیارد درآمد دارند که این پولها را می دهند. ولی نه تاکسیرانها چنین درآمدهایی دارند و نه این شرکتها چنین پولهایی می گیرند.


ولی 78 هزار راننده تاکسی در تهران فعالند، سالانه و ماهانه مبالغی را به این شرکتهای خصوصی می دهند که بالاخره مبلغ آن مشخص است؟
راجع به این موضوع، شورای اسلامی شهر تهران مصوبه ای دارد که شرکتهایی که تاکسیرانها را سازماندهی می کنند حق ثابت ماهانه بگیرند. به ازای خدماتی که راننده از شرکتها می گیرند، تعرفه تعریف شده است. در شورای شهر مثلا عنوان شده، این فرد خواست گواهی بگیرد، تاکسی خود را نوسازی کند، کارنامه بگیرد، به ازای هر خدمت، تعرفه ای پرداخت می کنند. این پرداخت به ازای خدماتی است که می گیرند نه اینکه ماهانه عدد ثابتی بدهند. این اطلاعات غلط است به شما می دهند.


تاکسیرانها می گویند از حق شارژ و مسایلی مانند آن شاکی هستند و می گویند چه کنیم؟
مثل این است که من شکایت کنم بگویم نانوایی بابت نانش، از من پول می گیرد. وقتی شما خدماتی را شرکتها به رانندگان تاکسی طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران می دهند، این قانون می شود.


تاکسیرانها می گویند درآمدی که کسب می کنند با این پولی که باید بدهند، متناسب نیست و عنوان باج روی آن می گذارند؟
هر کسی ممکن است بخواهد پولی بدهد، پول آب و گاز و نان بدهد، فکر کند این باج است. اگر کسی چنین حرفی زد، الزاما حرفش درست نیست. رانندگان تاکسی ده ها خدمت از شرکتها باید بگیرند، بابت این خدمات، شورای شهر تهران، کارشناسی شده و خیلی زیاد هم به نفع رانندگان تاکسی، تعرفه ها پایین گرفته شده و بر اساس این، مبالغی تعریف شده. رانندگانی که خدمات نگیرند، طبیعتا پولی پرداخت نمی کنند. این پول در مقابل خدمات به آنهاست.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 532783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =