معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در سخنرانی در لندن از خروج آمریکا از توافقنامه پاریس گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ال‌گور معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفته است که با وجود اقدامات و تصمیم ترامپ، او موفق نشده است آمریکا را از توافقنامه اقلیمی پاریس خارج کند.

او در هنگام معرفی فیلم جدیدش در لندن در این رابطه گفت: با وجود حضور دونالد ترامپ، آمریکا تعهدات خود را در توافق پاریس اجرا می‌کند. همه کشورهای دیگر مبارزه با تغییراقلیم را تصویب کرده‌اند، فکر کنم پیام روانی این مسئله این است که قطار ایستگاه را ترک کرده است. این پیام برای سرمایه‌گذاران، تاجران و جامعه مدنی به شکل قوی فرستاده شده است.

به همین دلیل ال‌گور فکر می‌کند رئیس‌جمهور کنونی آمریکا تنها مانده است و با وجود خروج آمریکا از توافق پاریس او نمی‌تواند جلوی جهان را برای مقابله با گرمایش جهانی بگیرد.

او در این رابطه گفت: من هنگام سخنرانی‌اش (سخنرانی ترامپ) بسیار نگران شده بودم، من می‌ترسیدم که کشورهای دیگر هم از این اتفاق به عنوان بهانه‌ای برای خروج از توافق استفاده کنند، ولی الان خیلی خوشحال هستم که دیگر کشورها تعهد خود را نسبت به این توافقنامه تقویت کردند.

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا ادامه داد: «من فکر می‌کنم با این اتفاق ترامپ خود را ایزوله کرده است. حتی امروز در آمریکا، حزبی که ترامپ در او حضور دارد و سناتورهای آمریکا خود را از او جدا کرده‌اند، البته چرا آنها اینکار را نکنند؟»

بخش زیادی از فیلم جدید الگور پیش از پیروزی ترامپ در انتخابات ساخته شده بود، ولی در قسمت آخر فیلم به حرف‌های ترامپ در کمپین انتخاباتی‌اش و برخی اقداماتی که هنگام ریاست جمهوری‌ ترامپ انجام شد اشاره شد. همچنین در این فیلم از خروج آمریکا از توافق‌اقلیمی پاریس هم گفته شد.

ترامپ ده ها نفر را در رده‌های بالا استخدام کرده است تا تغییراقلیم را رد کنند، مثلا سم کلویس رئیس سازمان محیط زیست آمریکا. او همچنین شروع به از بین بردن برنامه‌های اوباما در حوزه انرژی‌های پاک کرده است، همچنین گاردین به تازگی عنوان کرده که ترامپ حتی استفاده از کلمه تغییراقلیم را هم سانسور کرده است.

ال‌گور در رابطه با انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا گفت: این کار باعث شد به عقب برگردیم، ولی این بدترین عقب‌افتادگی که تاکنون تجربه کرده‌ایم نیست. آسیبی که فکر می‌کردم ترامپ وارد کند کمتر از چیزی است که تا الان انتظار داشتم.

بعد از شکست ال‌گور در انتخابات سال 2000، او تمرکزش را برای تغییراقلیم گذاشت. او برای اینکار با دیوید بلاد مدیر صندوق بین المللی نسل که روی مسائل مربوط به انرژی پاک تمرکز دارد، شروع به همکاری کرد. او همچینین چندین برنامه تغییراقلیمی را برای سیاست مداران، تاجران و جامعه مدنی برگزار کرده است.

منبع: گاردین/ 11 اوت

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =