میزان نوشت: معاون اول دولت دوازدهم گفت: محیط زیست یک مسئله فانتزی نیست و برای کشور بسیار جدی است.

اسحاق جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: این نخستین حضور و سخنرانی ام در دولت دوازده هم است و در دولت یازدهم نیز نخستین مصوبه دولت تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه بود.

وی با اشاره با سابقه معصومه ابتکار گفت: خانم ابتکار‌ چهره موفقی از یک شخصیت دانشگاهی در عرصه فعالیت اجرایی را نشان دادند و همچنین نمونه ای از یک زن مسلمان توانمند هستند که در حوزه خود درخشیدند.

جهانگیری ادامه داد: مسئله محیط زیست پیچیدگی‌های متعدد و ‌ذینفعان متعددی دارد. صنعتگر، فعالان اشتغال و کار و مردم باید راضی باشند.

معاون اول دولت دوازدهم با اشاره به سابقه خانوادگی ابتکار در حوزه محیط زیست گفت: خانواده ابتکار در محیط زیست نامشان ماندگار است و حضور ایشان در دولت دوازدهم به عنوان معاون زنان و خانواده هم به این حوزه و هم به حوزه محیط زیست در دولت کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به سوابق‌رییس جدید سازمان حفاظت محیط‌زیست نیز گفت: دکتر کلانتری از ابتدا عمدتا با مسائلی در ارتباط بودند که امروزه دغدغه های محیط زیستی است.

جهانگیری افزود: در شروع دولت قبل با چالش های زیادی در حوزه محیط زیستی روبرو بودیم. از جمله بنزینی که عامل الودگی بود و باید از کلانشهر ها جمع می شد. مسائل خشکسالی و مدیریت منابع آبی و تالاب ها و ربزگردها نیز چالش های دیگر ما بود.

به گفته معاون اول دولت دوازدهم مسئله محیط زیست فانتزی نیست و مسئله جدی کشور ماست و وقتی به آینده ایران فکر می کنیم نباید به آن بی تفاوت باشیم‌.

وی ادامه داد: مسائل محیط زیستی در سطح ملی، منطقه ای. و بین المللی مهم است و تاثیر دارد. کار دولت ترامپ با آن سهم از الودگی در خروج از توافق پاریس برای این کشور بی آبرویی به‌همراه داشت.

جهانگیری گفت: منظور از توسعه، توسعه پایدار است و کشور ما هنوز تا صنعتی شدن راه دارد اما میخواهیم محیط زیست، جنگل و رودخانه خود را هم حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه مشکلات محیط زیست بخش دولتی یا خصوصی نمی شناسد، گفت: در بررسی که از مردم صورت گرفته بود در میان ده الویت خواسته های آنها در کنار مسئله انتخابات، هسته ای و بیکاری چهار موضوع محیط زیستی نیز قرار داشت.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =