لزوم احداث مجموعه ی تئاتر شهر برای تبریز/ هنر بهترین زبان انتقال خواست مردم به مسئولان است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تبریز بر لزوم پیگیری برای احداث مجموعه ی مدرن و متناسب با نیاز و ظرفیت های کلانشهر تبریز تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین، مسعود پزشکیان با حضور در نمایش "اتابک پارکنین تراژدیسی" اظهار داشت: تولید و ارائه ی نمایش های فاخر در تبریز نشان از ظرفیت بالای هنرهای نمایشی در این خطه دارد.

وی با اشاره به درخواست اهالی تئاتر تبریز برای احداث مجموعه ای مدرن و متناسب با نیاز هنرمندان این شهر تصریح کرد: به طور حتم از وزارت محترم ارشاد و نیز شورای شهر و شهرداری محترم کلانشهر تبریز، پیگیری های لازم برای احداث این مجموعه انجام خواهد شد.

پزشکیان در ادامه با تاکید بر لزوم توجه و اهتمام ویژه ی مسئولان به تامین زیرساخت های مناسب در حوزه ی فرهنگ و هنر گفت: طبیعی است که برای ارتقای جایگاه فرهنگ و هنر و تولید آثار ارزشمند در این حوزه نیازمند ایجاد بسترهای لازم بوده و امکانات سخت افزاری نقشی اساسی در این زمینه دارد.

نائب رئیس مجلس اضافه کرد: زبان هنر رسا ترین پیامی است که می تواند خواست های جامعه را برای تصمیم گیران و تصمیم سازان کشور منتقل کند.

وی با بیان این جمله که "هنرمندان به عنوان بخش مهمی از نخبگان جامعه می تواند مدیران جامعه را نیز مدیریت کنند" تصریح کرد: حوزه های مختلف فرهنگی و هنری در یکدست کردن خواسته های تمام اصناف و اقشار جامعه و تبدیل آنها به یک مطالبه ی عمومی از مسئولان، نقشی اساسی داشته و هنرِ زبان هنر هم همین است.

نماینده مردم تبریز، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دغدغه ی اهالی فرهنگ و هنر نسبت به بیمه های اجتماعی گفت: مشکل تامین اجتماعی مشاغل آزاد در کشور یک معضل اساسی است که تاکنون برای آن برنامه و تصمیمی کارشناسی اتخاذ نشده است.

به گفته وی، برای حل و فصل ریشه ای مشکل تامین اجتماعی اصناف و اقشار مختلف، نیازمند تدوین قوانین کارشناسی و عملی هستیم و مجلس در این زمینه آماده ی همکاری با دولت و بخش های غیردولتی است.

وی با بیان اینکه دغدغه های هنرمندان نسبت به بیمه ی تامین اجتماعی قابل درک است یادآور شد: به طور حتم بدون حل و فصل کردن مشکلات این قشر حساس و ارزشمند، نمی توان انتظار تولید آثار فاخر در کشور بود.

پزشکیان در عین حال تصریح کرد: با وجود تمام مشکلات، باز هم فعالیت بی ادعای اهالی فرهنگ و هنر به منظور اعتلای ایران اسلامی قابل تقدیر است.

 

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =