بخش محروم جامعه از خوردن میوه محروم شده‌اند

در نشست فوق العاده ستاد خدمات سفر استان کهگیلویه وبویراحمد که در نخستین روز کاری سال 96 برگزار شد مسئولان از بالا رفتن آمار تصادفات در روز های بارانی و قیمت بالای میوه به عنوان دو چالش در نیمه اول تعطیلات نوروزی یاد کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ،از یاسوج،استاندار کهگیلویه وبویراحمد درباره میوه شب عید که در برخی شهرستانها مثل چرام توزیع نشده گفت:هدف میوه تنظیم بازار این است که همه افراد بتوانند میوه شب استفاده کنند اما آنچه به مردم ارایه می شود معقول نیست و بخش محرومتر جامعه از میوه محروم شده است.

موسی خادمی یادآور شد: گوشت 31 هزار تومان قیمت گذاری شده اما 35 هزار تومان به فروش می رسد.مرغ با 7300 در بازار 7600 به فروش می رسد.

وی تاکید کرد:باید اکیپ گشت های نوروزی با حضورادارات صنعت معدن، جهاد کشاورزی و تعزیرات در شهر بچرخند و میوه ،گوشت مرغ و گوشت قرمز را کنترل کنند.

خادمی ادامه داد:ادارات صنعت و معدن شهرستانها می توانند در شرایطی که فرمانداریها در گیر ثبت نام انتخابات هستند کار نظارت و مدیریت توزیع میوه شب عید را انجام دهند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد:جاده های استان کوهستانی است و باید دستگاه های خدمات سفر این موضوع را به مسافران گوشزد کنند. بخشی از تصادفات به جغرافیای استان ما بر می گردد و بخشی به بی احتیاطی رانندگان مربوط است.

وی گفت:در حوزه تصادفات آمار کشور روند کاهشی دارد اما در استان ما متاسفانه شاهد افزایش آمار بوده ایم. باید تلاش بیشتری کنیم. نقاط حادثه خیز مشخص است و اگر حتی در این مقطع کار عمرانی انجام ندهیم می توان با قرار دادن نیروی انسانی و عوامل آشکار ساز حوادث را کاهش دهیم.

وی تاکید کرد:دلیلی ندارد مردم ما که نسبت به کشور وضع مالی ضعیفتری دارندکالا را گرانتر بخرند و این در چهره استان تاثیر می گذارد.نباید اجازه دهیم یک فرد سود جو چهره 700 هزار نفر را خراب کند.

نقاط ضعف و قوت میوه تنظیم بازار از نگاه فرماندار بویراحمد

در این نشست شهرستان بویراحمد به عنوان اولین متقاضی میوه شب معرفی شد که فرماندار بویراحمد در این باره گفت:شخصا در تمامی محل های توزیع میوه و گوشت و مرغ حضور پیدا می کنم و روی این مساله نظارت داریم.

وی تاکید کرد: نقطه قوت تنظیم بازار میوه شب عید این است که هر بار 300 کیلو بیشتر میوه تحویل عاملین توزیع نمی دهند ونقطه ضعف هم این است که اتحادیه ها درگیر توزیع می شوند زیرا این اتحادیه ها خود مغازه دار هستند و میوه تنظیم بازار از فروشگاه های این افراد سردرمی آورد.

وی یادآور شد :گاها دیده می شود میوه مرغوب تنظیم بازار را با میوه بی کیفیت موجود در مغازه ها عوض کرده و به مردم عرضه می کنند و این تضییع حقوق مردم است.

وی درباره قیمت گذاری سیب افزود:قیمت 3900 تومان که برای این میوه در نظر گرفته شده از همان ابتدا مورد اعتراض بود چرا که این قیمت برای سیب بالاست و دیده می شودکنار میوه با نرخ دولتی وانت ها سیب را با قیمت بسیار پایینتری عرضه می کنند و معتقدم باید در قیمت سیب تجدید نظر شود.

تصادفات چالش نوروز 96

معاون عمرانی استاندار در نشست خدمات سفر در سال 96گفت: تصادفات مهمترین مشکلی است که در هفته اول تعطیلات نوروزی داشتیم .

پژمان نیک اقبالی افزود:یکی از دلایل اصلی تصادفات بارندگی های مداوم است که باعث می شود در جاده ها مشکلات خاص تری داشته باشیم.

پورانفرد رئیس اورژانس استان نیز در این نشست با بیان اینکه از 25 اسفند در بحث پیش بیمارستانی 244 مورد تصادفی در استان وجود داشته است گفت از این تعداد 451 نفر مصدوم و سه نفر فوتی بوده اند.

وی محوریاسوج - بابامیدان با 29 مورد تصادف ومحور یاسوج -اصفهان با 23 مورد تصادف را حادثه خیزترین نقطه استان در تعطیلات نوروز اعلام کرد وگفت: یاسوج با 57 مورد تصادف پر خطرترین شهر استان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش 15 درصدی در این شهر بوده ایم.

وی ادامه داد: تعداد مراجعه کنندگان به اورژانس 15 هزار 400 نفر بوده که از این تعداد 1054 نفر بستری شده اند.

وی یکی از حوادث تلخ را واژگونی خودروی پیکان با 12 سرنشین عنوان کرد و افزود این حادثه منجر به مرگ یکی از هم استانی ها شده است.همچنین واژگونی اتوبوس با 9 سرنشین منجر به فوت یک نفر شد.

فرمانده انتظامی استان نیز تعداد تصادفات در استان در یک روز بارانی نسبت به روز غیر بارانی یازده برابر عنوان کرد گفت:نقاط حادثه خیزی مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است.

وی ادامه داد:بیشترین تخلف سرعت غیر مجاز، سبقت و انحراف به چپ گزارش شده و مهمترین علت تصادفات عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ،انحراف به چپ وعدم توجه به جلوبوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش نیز گفت: 170 مدرسه استان با 1366کلاس پذیرای میهمانان نوروزی بوده که تا پایان روز چهارم 52 هزار و857 نفر روز در این مکان ها اسکان یافته اند.هادی زارع پور ادامه داد: امسال به نسبت سال گذشته در تعداد میهمانان تغییری نداشته ایم اما کیفیت خدمت دهی به مسافران افزایش داشته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =