خبرگزاری صداوسیما نوشت: ارتش کره جنوبی امروز چهارشنبه از پرواز یک فروند بمب افکن آمریکایی از نوع بی یک بر فراز شبه جزیره کره در چارچوب بخشی از مانور مشترک هوایی گسترده با کره جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز و به نقل از خبرگزاری یونهاپ، در بیانیه ارتش کره جنوبی در این باره آمده است یک فروند بمب افکن آمریکایی بی یک به همراه دو فروند هواپیمای جنگنده رادار گریز آمریکایی از نوع اف 22 راپتور ، در مانور هوایی مشترک که از روز دوشنبه در کره جنوبی آغاز شد و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت، شرکت دارند.

معمولا بمب افکن های بی یک آمریکا مستقر در جزیره گوام، در رزمایش های مشترک هوایی با کره جنوبی شرکت می کنند. آمریکا گاهی در واکنش به اقدامات تحریک آمیز کره شمالی، این بمب افکن ها را بر فراز شبه جزیره کره به پرواز در می آورد.

آمریکا و کره جنوبی از روز دوشنبه تمرینات مشترک نظامی خود را در قالب این مانور هوایی آغاز کردند. به گفته مقامات نظامی بیش از 230 فروند هواپیمای جنگنده از دو طرف در این رزمایش مشترک پنج روزه که با هدف نمایش قدرت هوایی کشورهای متحد در برابر کره شمالی برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =