مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: دو شرکت بزرگ صنعتی فولاد مبارکه و ذوب آهن با مجموع بدهی ۵۰۰ میلیارد تومانی بزرگ‌ترین بدهکاران شرکت گاز استان اصفهان هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید مصطفی علوی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه ۱۰۷ شهر و یک هزار و ۴۴۸ روستا در سطح استان اصفهان واجد شرایط گازرسانی هستند، اظهار داشت: در حال حاضر نیز ۱۰۳ شهر و یک هزار و ۳۳۸ روستا در این استان از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰ روستا در مناطق پشت کوه و پیش کوه نیز واجد شرایط گازرسانی هستند، ابراز داشت: برای این روستاها نیز مطالعات گازرسانی در حال انجام است.

عملیات اجرایی گازرسانی به چهار شهر اصفهان آغاز شد

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به اینکه کلنگ راه‌اندازی شبکه گازرسانی به چهار شهر در شرق اصفهان نیز به زمین خورده است، تصریح کرد: گازرسانی به چهار روستای استان اصفهان نیز سال گذشته آغاز شده است.

وی میانگین مناطق شهری و روستایی تحت پوشش گازرسانی استان اصفهان را ۹۹ درصد اعلام کرد و بیان داشت: در استان اصفهان در سال گذشته ۲۰ میلیارد مترمکعب گاز مصرف شده که در این بین ۴۴ درصد صنایع، ۳۳ درصد نیروگاه‌ها و ۱۸ درصد نیز در بخش خانگی مصرف شده است.

علوی با بیان اینکه در حال حاضر در استان اصفهان یک میلیون و ۶۸۶ مشترک وجود دارد، تصریح کرد: برای این تعداد مشترک برای این تعداد یک میلیون و ۲۰۲ هزار علمک نصب شده است.

وی همچنین به نصب دو هزار و ۵۸۸ ایستگاه تقلیل فشار و حفاظت از کنتورهای گاز در استان اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: از این رو ضروری است که با فرهنگسازی نسبت به سلامت تجهیزات شرکت گاز توجه داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در ادامه با اشاره به گازرسانی به ۴۵ شهرک صنعتی در استان اصفهان ابراز داشت: در این شهرک‌ها هشت هزار و ۳۴۱ واحد صنعتی وجود دارند.

وی تعداد جایگاه‌های سی ان جی استان اصفهان را نیز ۱۵۶ مرکز اعلام کرد و افزود: نظارت بر فعالیت پیمانکاران در این بخش به خوبی انجام می‌شود.

علوی با بیان اینکه در سال ۹۵ با افزایش ۱۵ درصدی نصب انشعاب در استان اصفهان روبه رو بوده‌ایم، ابراز داشت: در این سال ۱۱ کیلومتر خط انتقال در استان اصفهان راه‌اندازی شده است و ۵۶ هزار و ۷۰۱ مشترک نیز به مشتریان گاز استان اصفهان اضافه شده است.

۸۱ درصد از مصارف گاز اصفهان در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر است

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۸۱ درصد از مصارف گاز استان اصفهان در محدوده ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان است، گفت: از این رو برنامه‌ریزی را داریم که تا ۲۵ سال آینده در خصوص تامین گاز با مشکلی روبرو نشویم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه بر اساس ابلاغ وزیر نفت باید طی بازه زمانی سه ساله یک هزار و ۶۳۰ واحد تولیدی در استان اصفهان مصرف سوخت مایع را حذف و از گاز استفاده کنند، ابراز داشت: برای این امر نیز تا سقف ۲۴۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است.

وی بودجه سال ۹۶ شرکت گاز استان اصفهان را ۲۲۷ میلیارد تومان اعلام کرد و ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که گازبهای دریافتی از مشترکین به خزانه کشور واریز می‌شود و اعتبارات مورد نیاز استان بازگردانده می‌شود.

علوی در ادامه در خصوص طلب شرکت گاز از صنایع گفت: فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان در مجموع ۵۰۰ میلیارد تومان به شرکت گاز استان اصفهان بدهکار هستند.

وی با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه اصفهان ماهانه ۵۰ میلیارد تومان به شرکت گاز بدهکار است، اضافه کرد: قرار است این شرکت با تهاتر با اداره مالیات بخشی از این بدهی را پرداخت کند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 660166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =