ایرنا نوشت:

رییس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: بیشتر افراد فعال در صنعت ساختمان «بساز بفروش» هستند که زیر بار اجرای قانون مبنی بر لزوم پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی نمی روند.

اکبر شوکت شامگاه شنبه در همایش بزرگ کارگران انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان آمل گفت: اکنون فقط بیشتر کارگران ساختمانی به صورت اختیاری و خویش فرما اقدام به پرداخت حق سهم هفت درصدی بیمه به تامین اجتماعی می کنند.

او با یادآوری مصوبه مجلس مبنی بر الزام پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی از سوی کارفرمایان گفت: سهم 20 درصدی کارفرمایی از محل پروانه های ساختمانی وصول می شود که متاسفانه آنها کمتر زیر بار این سهم می روند.

او گفت: متاسفانه اکنون بخش عمده ای از ساخت و سازها و سود این بخش در کشور در دست این افراد ذی نفوذ است که حتی در سال های اخیر سعی در تغییرات مصوبه مجلس در حمایت از کارگران ساختمانی داشتند.

رییس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: از سال 80تا 82 موضوع ساماندهی وبیمه مربوط به کارگران ساختمانی کشور با توجه به وضعیت شغلی آنان در دستورکار دولت و مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

شوکت گفت: راه اندازی حدود 170 انجمن صنفی کارگران ساختمانی با حمایت و پشتبانی کامل این قشر در سراسر کشور باعث تصویب چهار مصوبه از سوی نمایندگان مجلس در قانون کسب و کار ویژه کارگران ساختمانی بوده است.

او از تصویب و حمایت قانون کسب و کار و کارگران به عنوان یکی از پیشرفته ترین قوانین در سالهای اخیر در کشور یاد کرد و ادامه داد: پیش از تصویب این قانون توسط مجلس، افرادی که در ساخت و سازها اسمی نداشتند، سود زیادی بابت پرداخت نکردن حق سهم کارگران ساختمانی به جیب زدند.

شوکت گفت: حتی افرادی که پول و سرمایه باد آورده داشتند، به خاطر سودآور بودن این صنعت حاضر به سرمایه گذاری در این بخش بودند.

شوکت که عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی نیز هست، با اشاره به این که نیمی از حوادث سالانه کشور مربوط به بخش ساختمان است، گفت: در سال های اخیر بارها بسیاری از صاحبان صنعت ساخت و ساز و افرادی که در این صنعت صاحب سرمایه های باد آورده شده بودند، سعی داشتند از طریق رایزنی با نمایندگان مجلس تغییراتی را در تنها قانون حمایتی از کارگران ساختمانی داشته باشند.

او گفت: نباید بیش از این اجازه داده شود تا این افراد از پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی معاف باشند و از زیربار مسوولیت فرار کنند.

شوکت ابراز امیداوری کرد موضوع بیمه کارگران ساختمانی و نیز دوره های آموزشی و ایمنی کارگران به طورجدی امسال و سال آینده پیگیری شود.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =