۰ نفر
۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰

نامه صادق زیباکلام به شهردار تهران در اعتراض به تفکیک جنسیتی در شهرداری

بسمه تعالی


جناب آقای دکتر محمد باقر قالیباف

شهردار معزز پایتخت زیده توفیقاته


با سلام، تصمیم جنابعالی مبنی برجداسازی محیط کار زنان و مردان شاغل در شهرداری تهران با استقبال شماری از اصولگرایان از جمله نزدیک به ۲۰۰ تن از نمایندگان مجلس روبرو گردید. برخی از آنان خواهان تقلید سایر دستگاههای دولتی شده اند.ایکاش جنابعالی در عین حال می توانستید به مردم پایتخت این توضیح را هم می دادید که این تصمیم بر اساس کدام مطالعه و تحقیقات صورت گرفته؟ آیا قبل از اتخاذ این تصمیم جنابعالی دستور دادید تا کارشناسان و نهاد های تحقیقاتی مطالعات و بررسی انجام دهند و نتیجه یافته های آنان حکایت از این می کرد که کار کردن زنان و مردان در کنار یکدیگر دارای تبعات و مفاسد اخلاقی و اجتماعی است؟ آیا جنابعالی تحقیقاتی را انجام دادید و در نتیجه آن معلوم شد که جدا سازی زنان و مردان باعث افزایش بهره وری می شود؟ آیا مطالعاتی صورت گرفت و نشان داد که ارتباط مستقیمی میان بی اخلاقی ها و ناهنجاری ها در سطح جامعه با کار کردن زنان و مردان در کنار یکدیگر وجود دارد و اگر تفکیک جنسیتی صورت گیرد از دامنه این مفاسد اخلاقی کاسته می شود؟ حاجت به گفتن نیست که نه جنابعالی و نه هیچیک از دیگر طرفداران تفکیک جنسیتی نه هرگز چنین مطالعات و تحقیقاتی انجام داده اند و نه اساسا موضوع تفکیک جنسیتی و ضرورت انجام آن ارتباطی به مسائل واقعی اجتماعی پیدا می کند. انگیزه شما و آنان از ابتداء تا انتها سیاسی است.البته نه جنابعالی نخستین مسئول در ایران هستید که دین خدا را وجه المصالحه امیال و اغراض سیاسی تان قرار می دهید و نه آخرین آن خواهید بود. منتهی اشکال شما این است که تصور می کنید مردم انگیزه، اهداف و مقاصد شما را نمی فهمند و این حرکات را به پای عرق دینی و شریعتمداری شما می گذارند. نه جناب قالیباف،اگر یک نظر سنجی بعمل می آوردید باورتان نمی شد که حتی اقشار و لایه های سنتی و مذهبی جامعه هم اعتقادی به صداقت و سلامت انگیزه های شما ندارند. نمی دانم چرا شما و رفقای اصولگرایتان فکر می کنید که مردم ادعاهای شما را جدی می گیرند. در عین حال بایستی به استحضارتان برسانم که بر خلاف تصور وانتظارتان، این دست اقدامات و خوش خدمتی هایتان سرسوزنی تغییر در جایگاه تان در نزد اصولگرایان برایتان بدنبال نخواهد آورد.همانطور که براه انداختن سمفونی محکومیت "فتنه گران" در انتخابات ۲۴ خرداد باعث نشد تا جایگاه شما در میان اصولگرایان ارتقاء پیدا کرده و آنها شما را نامزد اصلی شان در آن انتخابات بنمایند.علیرغم همه بی حرمتی های شما به "فتنه گران" سرانجام اصولگرایان شما را وا نهادند و با سعید جلیلی بیعت کردند. مطمئن باشید نه اقدام به تفکیک جنسیتی و نه هیچ ترفند دیگری از جانب شما بهبودی در تغییر جایگاه شما نزد اصولگرایان بوجود نخواهد آورد و آنان همچنان شما را بعنوان نامزد اصلی شان در انتخابات ریاست جمهوری نخواهند پذیرفت.حاصل این اقدامات و مانورهای انتخاباتی مشابه، تنها باعث بی اعتباری بیشتر شما در نزد اقشار و لایه های فرهیخته و تحصیلکرده جامعه خواهد شد.


ایام بکام باد
صادق زیباکلام
یازدهم مرداد یکهزاروسیصدونودوسه

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 188
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    آفرین به استاد زیباکلام دوره عوام فریبی حداقل در تهران سرآمده
    • بهروز IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      الحمدلله مردم روز به روز دارن فهميده تر ميشوند
    • عثمان CH ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      170 9
      من دانشجوی دکترزیباکلام بوده ام واقعااگرشجاعتی که درلحن وبیان اوست درسیاستمداران مابودوضع مملکتمان خیلی بهتربود. خداخیرش بدهد وهمه ماراعاقبت به خیرکند.ضمناتوصیه ی دارم برای جناب قالیباف اندرزاساتیددانشگاههارابپذیربه نفعت خواهدشد.
    • کارمند شهرداری تهران A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      31 59
      آقا فساد انقدر زیاده اینجا که به این تفکیک سازی ها درست نمیشه .......
    • بی نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      99 3
      قالیباف به جای تفکیک، بیا جلوی این ساخت و ساز بی رویه در بافت فرسوده منطقه 10 تهرانو بگیر. به خدا فشار آب نداریم با این وجود مجوز 7 طبقه در کوچه های باریک مالک اشتر جیحون را می دهند. ضمنا بعد از عمری با مترو رفتم بیرون،بیشتر ایستگاهها پله برقیشون خاموش بود یا اصلا پله برقی نداشتند، ما که جوونیم وای به حال قشر میانسال و سالخورده. بلیت اعتباری یکساله مترو هم که اصلا یکساله نیست و خیلی زودتر تموم میشه،قرار بود به دانشجوها 50 درصد تخفیف بدید چی شد؟
    • sasan A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      آقای زیبا کلام سعی دارند ذهن مردم را از اصل و نیت واقعی موضوع دور کنند وبه آن وجه سیاسی دهند تا اثرات اجتماعی فرهنگی دینی واخلاقی آن تحت شعاع القاعات سیاسی ایشان ، بی اثر و یا کم رنگ شود، این حرکت آقای زیبا کلام همان جنگ نرم علیه فرهنگ اسلامی است
    • ali A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      82 4
      داره همه کارهای احمدی نژاد سال 80 تا 84 رو تکرار می کنه . سال 84 می گفتند بیا برای قالیباف تبلیغ کنید روزی 50 هزار تومان می دن . آخر این پولا رو اون سال از کجا آورده بودی .
    • شیخ میتی IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      99 4
      لعنت به تفکر افراطی
    • بی نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      69 5
      هرچه مي كشيم از افراط و تفريط است با اين حساب بأيد خيابانهارو هم تفكيك جنسيتي كرد. با اين همه سعي و خطا و محدوديت به كجا رسيديم؟ الان وضعمون بهتر شده؟؟ هر چي محدودتر كنيد بدتر ميشه آقايون و حضرات محترم أجازه بديد اين فرهنگ جا بيفته و همه چي عادي بشه تا كي خانمها استاديوم نرند؟ تا كي جداسازي؟ تا كي؟
    • یونس A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      شجاعترین شهردار جهان آقای قالیبافه.در ضمن اون هایی که گفتن این کار سیاسی بوده برای رای آوردن در انتخابات اقای قالیباف اگه ن میخواست رای بیاره مثل خیلی های دیگه میومد میگفت اسلام تفکیک جنسیتی نداره گشت ارشاد رو بر میدارم و.... تا به مذاق شما ی به اصطلاح روشنفکر خوش بیاد.روشنفکران بدون تفکر
    • بی نام IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      97 5
      فکر می کردیم آقای قالیباف عوض شده و اون موضوع عملیات گازنبری سال 80 فقط یک اتفاق بود ولی ظاهرا آقای خلبان افکار خیلی جالبی داره................
    • بی نام A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      76 1
      اقای قالی باف، به جای این طرح ها بیا جلوی ساخت و ساز های غیر مجاز و تبدیل باغات، پارک ها به برج را بگیر
    • رحمان A1 ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      24 2
      یک میلیون مثبت برای تو مرد باشعور و حق گو
    • محقق IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      6 2
      استناد دکتر زیبا کلام دوست داشتنی به تحقیقات علمی در خصوص کارایی افراد پس از تفکیک جنسیتی است که باید گفت این قبیل تحقیقات از جمله در دانشگاه علامه طباطبایی انجام شده
    • علی EU ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      55 2
      کلامت زیبا جانت سلامت...
    • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      25 3
      زیبا گفتی زیبا کلام
    • قاسم A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      5 30
      خدارو شکر که هیچ وقت حرف های زیبا کلام درست از آب در نمیاد. یادمه سال 88 گفت کمتر از 20 درصد تو انتخابات شرکت میکنن اما 85 درصد شرکت کردند.خبر آنلاین میدونم که نظرمو تایید نمیکنی.
  • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    افرين به اقاي زيبا كلام كه جز خدا از هيچ كس نميترسه و حرف دل خيلي ها رو بلند ميزنه.
    • هادی IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      10 69
      گمان نمیکنم ایشان از خدا هم بترسد
    • بدون سانسور A1 ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      4 20
      مطمئنی از خدا میترسه ؟
    • مرتضی IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
      4 16
      اما من نظرم اینه که آقای زیبا کلام از خدا هم نمیترسه ...
  • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    درود بیکران بر تو ای زیبا کلام.
  • مهرداد IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    زیبا جان اسلام گفته مرد و زن نامحرم نباید زیر یک سقف و تنها باشند باید کم کم و از یک جا به دستورات اسلام عمل کرد حالا با هرانگیزه ای خیلی مهم نیست اگر همه از ترس اینکه شما بهشان برچسب بزنید دستورات اسلام را عمل نکنند که شما مفسد فی الارض میشوید با این هوچی گریها آیا شما شخصا اجازه میدهید که یک اینطور حالتی برای اقوام درجه یک خود صورت پذیرد ؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      70 4
      دوست عزیز اولا این که اسلام گفته اگر یک زن و یک مردم در یک فضای بسته تنها باشند این مساله اشکال داره و نه در فضای شلوغ اداری ثانیا این که اگر عمل به اسلام دغدغه مسوولین عزیز حکومتی هست می توان صد ها مثال آورد که عملی بر خلاف اسلام در جامعه در جریان هست و هیچ کسی اهمیتی به آن نمی دهد. مثل سیستم بانکی آلوده به ربا .. فساد های مالی مسوولین که در روز هر هفته خبری از آن به گوش میرسد...استفاده شخصی از بین المال و رانت خواری و پارتی بازی و سو استفاده از مقام و منصب و .....
    • ظفر A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      49 4
      ميشه اين دوست عزيز بفرمايند در کجاي قرآن که محکمترين سند ديني ماست گفته که کار کردن زن و مرد در زير يک سقف مفسده مي‌آورد؟ اما همين قرآن در سوره نور ايه 60 فرموده که زناني که اميد به ازدواج ندارند مي‌توانند در مقابل نامحرم، حجاب خود را برگيرند. يعني به عبارتي بي‌حجاب به بيرون بيايند. به نظر شما آيا کسي مي‌تواند صريح اين آيه را اجرا کند؟؟ و مشکلي پيش نيايد؟
    • رضا A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      35 3
      حرف شما درست قبول ، اقای قالیباف از سال 84 شهردار تهرانه چطور تو 9 سال اخیر قوانین اسلامو اجرا نمیکردن تازه دولت هم همنواش میشد ... چطور تا احمدی نژاد رییس جمهور بود آقای قالیباف مدافع آزادی های مدنی شده بود حالا مدافع قوانین شریعت البته از دید اینا این دو با هم در تضادن ، جز اینه که بعضیا به صورت شدیدی حرص قدرت و رییس جمهوری دارن و دست به هر تقلایی واسه به دست آوردنش میزنن ...آقای قالیباف سال 88 به صورت نهان از معترضین حمایت و به صورت آشکار گهگاهی اشاراتی میکرد دادن آمار جمعیت حاضر در راهپیمایی 25 خرداد موقع انتخابات شده بود بسیجی و موتور سوار لباس شخصی ... الان شانس خودشو در به دست آوردن دل مخالفین دولت میبینه ،کلا بقای بعضیا مخالفت همیشگیه با هر کی سر کار باشه ...
    • امیرحسین A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      8 62
      میدونم خبر آنلاین چاپش نمیکنه.... اما برای بار اوله می بینم آقای زیبا کلام زاییده ذهن خودشو به دیگران نسبت میده و خیلی شیک تهمت میزنه... شما مگه نیت خوانی هم بلدی جناب استاد؟ حالا گیرم که بخاطر سیاسی بازی این کارو کرده باشه کاش فقط روی همین بخش تمرکز میکردی و می کوبیدیش...اما احساس کردم ناراحتی شما نه بخاطر اینکه این کار از روی صداقت نیست بلکه چون مجددا خلاف میل شما و امثال شما عمل کرده یا اینکه این تصمیم به زعم شما سطحی انگاریه استحقاق التفات شمارو داشته...جداسازی افراد کار خیلی عجیب یا زشتی نیست...ولو اگر برای جلب افکار یک مشت سطحی نگر باشه که هزگز تو جامعه تاثیر گذار نیستند. برای اولین بار احساس کردم شما هم گاها از روی کینه حرف میزیند.
    • محمد صادق IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      27 3
      ميشه لطفاً بفرماييد كجاي دين همچين چيزي گفته كه زن و مرد نبايد زير يك سقف باشند؟ كجاي قرآن آمده؟ در كدام حديث معتبر و موثق ذكر شده؟ لطفاً دين رو اونطور كه مايليد تفسير نكنيد. هيچ كجاي كلام خدا همچين مطلبي نيست. اين ها كلام بنده ي خداست نه خدا.
    • بی نام IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      13 1
      کجای اسلام گفنه؟
    • سعید A1 ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      30 2
      سقف آسمون هم حسابه یا فقط سقف ساختمان شهرداری منظور بوده؟
    • ايراني IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      27 1
      شما كه انقد اسلام , اسلام ميكنيد .... چرا به بقيه احكام اسلام بيتفاوتيد و فقط اون قوانين و اصولي رو كه دوست داريد انتخاب و با تيتر برجسته مشخص ميكنيد ,؟ اسلام به هيچ عنوان دزدي و اختلاص و سؤاستفاده از مقام و منصب و شغل رو نميپسنده , ايا تو مملكت ما به اين وجه اسلام عمل ميشه ؟؟؟
    • رضا IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      27 3
      با این استدلال شما پس باید زنان رو در خانه محبوس کرد که فکر کنم شما هم از آن دسته محبوس کنندگان اقوام درجه یک خود هستید
    • بی نام A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      32 1
      اسلام فساد مالی و اداری دیوانیان را هم به شدت منع و مستوجب تنبیه شدید دانسته . جناب قالی باف اگر خیلی به فکر اسلام و مسلمین هستند با فساد شدید موجود در شهرداری تهران مقابله کنند . چه کسی است که ندونه چه رشوه های کلانی داره در بدنه شهرادری رد و بدل میشه و فساد سیستمی در این نهاد جریان داره و یکی مهمترین عوامل افزایش نرخ تورم همین رشوه ها و دور زدن قوانین است که در نهایت حاصلش به قیمت تمام شده مسکن منتقل شده و معضل مسکن را در شهر تهران بیش از پیش تشدید کرده .
    • آرشیتکت IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      52 1
      مهری جان پس نماینده های زن که تو مجلس هستن چطور میشن ؟ نکنه مجلس سقفش سوراخ داره ؟
    • مهدی A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      25 1
      دوست عزیز تابحال به این فکر کردید چرا آقای قالیباف تواین چند سال که شهردار بودند به فکر جداسازی نیافتادند اما حالا که دورشون داره تموم میشه از این حرفها میزنند؟
    • بی نام A1 ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      5 0
      دوست عزیز، مرد و زن نامحرم نباید تنها زیر یک سقف باشن در صورتی که امکان ورود کسی به اون اتاق وجود نداشته نباشه .
    • بی نام A1 ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      3 0
      خوشم میاد هیچی از متن بالا نفهمیدی
    • مجید A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      14 0
      ببخشید اشتباه مثبت دادم. میخواستم منفی بدم. خیلی منفی. کجای اسلام همچین چیزی گفته؟ آیا واقعا اسلام انقدر بسته و محدوده؟
    • بی نام A1 ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      0 3
      این برداشت شما از اسلام است
    • negar A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
      6 0
      شما خودت داری میگی زیر یک سقف و تنها، تو کدوم یکی از ادارات ما زن و مرد تو یه اتاق تنها هستند؟ بابا چرا نمیخواین بفهمین، آدم ها میرن سر کار واسه کار کردن و کسب درآمد نه واسه هرزه گری
    • بنده خدادوستدد A1 ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
      1 0
      دوست محترم اگردرک اجتماعی شماماننددرکتان ا مفاهیم اسلام باشد حقیرپیشنهاددارم مطلعاتتان رادراسلام شناسی بیشتروبجای جواب بداعه بهرمطلبی وقت برای مطالعه بگذارید.
  • بی نام US ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    " دین خدا را وجه المصالحه امیال و اغراض سیاسی تان قرار می دهی ...." نمونه بارز و بسیار مشهود این فعل آقای قالیباف و دارودستیشان تبدیل میدان امام حسینع به محلی برای برگزاری متینگ های سیاسی و مذهبی خودشان بوده است بسیار ساده و با یک نظر سنجی خیلی سطحی نیز بر این باور خواهید رسید که بسیاری از اهالی و کاسبان اطراف این میدان و محله های همجوار آن از این کاربری شهرداری تهران بسیار ناراضی بوده ولی متاسفانه به دلیل اغراض سیاسی پس پرده و قدرت قدرتمداران همه اعتراضات این مردم در نطفه خفه و هر آنچه که نباید سر این میدان اصلی شهر آوردند. امیدوارم منعکس فرمائید.
    • بی نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      آمریکا هوا چه طوره؟ اینجا که هوا گرم شده.
    • قول سدید A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      تغییر شکل میدان امام حسین را حتی کیهان هم اعتراض کرده بود ولی تفکیک جنسیتی منطق قوی دارد
    • بی نام US ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      42 1
      من آمریکا نیستم بلکه از قلب تهران اینو نوشتم از بس آزاد بیان داریم از فیلترشکن استفاده می کنیم؟
  • بی نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    هزاران احسنت.
  • بدیع الزمان EU ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    8 59
    زیبا کلام بهتر است خودش را نخود هر آشی نکنه....اصلا بهتر است مبانی خودش را به صراحت بگه...اگر این مبانی با اسلام سازگار نباشه یعنی قانون اساسی قبول نداره و این یعنی که حق دخالت در امور اکثریت ندارد درست مثل منافقین... به همین سادگی ...طرفداران این آقا هم بدونند که کپی فرهنگ بیگانه در ایران نشدنی است اصلا دیدگاه لیبرالی که اساس آن لذت گرای هست به هیچ عنوان نمیتونه حقایق جامعه اسلامی را درک کنه...
    • شیوا A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      15 3
      بدیع جان شماهم که یه چیزایی رو کلیشه ای حفظ کردی و بدون اینکه بفهمی چی میگی همه جا تکرار میکنی فکر میکنم تو حوزه ببخشید تو مدرسه شاگرد اول بودی هاااا شیطون. ای وای ببخشید با شما شوخی کردم آخه من یه زنم و شما یه مرد
    • بی نام A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      5 0
      کپی فرهنگ بیگانه؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    و لا یخافون لومه لاءم در راه اجرای حدود الهی از سرزنش سرزنشگران باکی نیست.
    • fdkhl IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      22 1
      دین خدا را وجه المصالحه امیال و اغراض سیاسی تان قرار می دهی
  • foad A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    122 3
    احسنت
  • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    155 5
    مديريت جهادي يعني همين، يعني نا بود كردن اصول كار، ...
  • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    11 0
    ایکاش هرکه میخواست رئیس جمهور شودمیشد چه عیب داشت ماصدتارئیس جمهورداشتیم دیگراین بحث هانبود.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    8 1
    خدا وکیلی زدی تو هدف. درود به شرفت.
  • بی نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    171 4
    واقعا قالیباف اصلا سیاست مدار خوبی نیس.
    • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      1 12
      ایشون اصلا سیاستمدار نیست. مگه شهردار باید سیاستمدار باشه؟ البته تو مملکت ما هر کسی داره کار غیر تخصصیش رو انجام میده. پس طبیعیه که قالیباف هم به جای کار اصلیش سرش با کار سیاسی درمورد مذاکرات هسته ای و ... گرم باشه
  • امین IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    21 1
    دست آقای قالیباف سردار , دکتر ، خلبان ، شهردار در مناظره انتخاباتی سال قبل رو شد.. همونجا که داشت دکتر روحانی رو به علت عدم صدور مجوز برای راهپیمایی جنبش های دانشجویی زیر سوال می برد اما وقتی روحانی پرده از نقشه گاز انبری شهردار برداشت ، قالیباف کلامی برای گفتن نداشت.. اشکال این آقا و امثالهم این هست که فکر می کنند بخاطر این رشد کردند که درک و خرد و هوششون از ما مردم بیشتر بوده..نخیر شما آقایون دلیل رشدتون اشد ... هست نه ذکاوتتون.. پس به شعور ما توهین نکنید..
  • رستمی A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    5 28
    آقای زیبا کلام خدا به شما رحم کند که اینقدر راحت در مورد مردم قضاوت میکنید.وقتی میگن در آخرالزمان ارزش ها به ضد ارزش تبدیل میشه همینه. جدا کردن اتاق کارمند زن از اتاق کارمند مرد تو محیط کاری شده ی ضد ارزش. ما ایرانی های با غیرت داریم به کجا میریم؟؟؟
  • قول سدید A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 18
    جوابی که عرض می کنم کاملا علمی است بنابراین افراد ناآشنا منفی ندن به مثبت هم نیازی ندارد اولین دلیل بر اینکه از کجا به یقین رسیدیم که کنارهم کارکردن زنان و مردان ضرر زیادی دارد استقراست یعنی از مجموع تجربیات شخصی مسئولان، گزارشات تخلف، مشاهدات عینی، گزارشات مردمی و ....به این نتیجه رسیده اند.دیگر منبع یقین آور حکم شرع است که یقینی بودن آن با حکم عقل اثبات شده.
  • رحيم IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    181 4
    آقاي قاليباف تعداد اراي شما و اقاي جليلي در انتخابات قبلي نشان دهنده عملكرد،افكار ،تصميم گيري و محبوبيت شما بين مردم ايران مخصوصا تهراني ها بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    17 0
    در روبروي آپارتمان ما ساختماني 6طبقه ساخته شده كه از پنجره هاي پاسيو مشرف به داخل منازل ما مي باشد ولي منطقه هيچ كاري نمي كند و مي گويد پايان كار صادر شده و به دادگاه شكايت كنيم از شهردار محترم تهران مي خواهيم در راستاي وظايف قانوني و غيرت مذهبي دستور لازم به مناطق شهرداري جهت برخورد به اين موارد و حفظ حريم خانه وخانواده صادر فرمايند.
  • iman A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    103 2
    درود و سلام خداوند بر این صداقت پاک شما
  • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    اتفاقا من به شدت اصولگرا هستم و به قالیباف رای دادم. شما الکی بین ما اختلاف نینداز.
  • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    8 142
    شما چرا از این اقدام ناراحت شدید؟
  • بی نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    بسیاری از خانمها هم از این اقدام راضی هستند حالا من نمیدونم چرا بعضی ها در خارج از شهرداری ناراحت شدند؟
    • آرزو IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      28 4
      من نمیدونم تو شهرداری تهران چه اتفاقاتی افتاده که اینطور زنها و مردها را از هم جدا میکنن. حتما آقای قالیباف بهتر میدونن که در ارگان تحت ریاستشون در این 9 سال چه اتفاتی رخ میداده. ولی در اداره ای که من 25 ساله توش کار میکنم بین خانم ها و آقایون بجز احترام متقابل روابط خواهرانه و برادرانه کمک و همدلی هیچ مسئله ای نبوده.
    • محسن A1 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
      2 0
      ظاهرا شما جزو خانومها هستید و از شدت رضایت اومدی پست زدی.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    132 2
    گل گفتی دکتر.. درست زدی وسط خال.. مثل همیشه عالی بود دکتر جان..
  • سینا IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    1 14
    شهرداری به عنوان الگویی برای ادارات دولتی است.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    احسنت احسنت
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    ممنون آقای زیبا کلام
  • بی نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    "علیرغم همه بی حرمتی های شما به "فتنه گران" واقعا متأسفم براي اين نگارش . آقاي صادق زيبا كلام شايد شما انتظار داريد كه به جاي بي حرمتي به فتنه گران نامه فدايت شوم برايشان بفرستند و يا جام ذرين برايشان ارسال كنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • سعید IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      14 1
      «زرین» می‌نویسند؛ نه «ذرین» اصول جان
    • مازيار A1 ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      11 0
      برادر عزيز و با بصيرتم " جام زرين " نه به قول جنابعالي ذرين ٠
    • شایان A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      8 1
      چرا کامنتای اقلیتی که همیشه خلاف نظر عامه مردمه اکثرا به تعداد زیادی علامت سوال ختم میشه؟
    • بی نام A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      151 7
      متاسفم که کاسبین فتنه عموما قشر کم سواد جامعه هستند. ذرین غلطه، درستش:زرین
    • بی نام A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      11 0
      بر فرض که ایشان واقعا فتنه گر باشند ، تا آنجا که من میدانم پیامبر اسلام بی حرمتی حتی به دشمنان را هم مجاز نمی شمرد . شما مسلمانی ؟
    • م م A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      8 1
      اقای بی نام مردم در انتخابات ریاست جمهوری انچه باید بگویند گفتند
  • مهراب A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    حرف دل مردم را زدید آقای زیبا کلام عزیز
  • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ وکیسه IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    بازم این حرف زد
    • سعید A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      بازم تو حرف زدی آبروی ترکها رو بردی با اون اسم ضایعت
    • رضا A1 ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      11 0
      من به عنوان یک آذربایجانی اعلام میکنم این آقای "امیر تبریز اوغلی" به هیچ وجه معرف مردم آذربایجان نیست و ما از ایشون تبری میکنیم.
  • بی نام IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    اگر این کار برای رضای خدا باشد که انشالله اینطور است اعتبار شهردار محترم تهران نزد قدرت مطلق, خداوند سبحان, اعتباردهنده اصلی و غائی بالارفته تا چشم روشنفکرنمایان غربزده کور و اربابان آنها کورتر
    • بی نام GB ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      11 1
      قالیباف شهردار تهران در حالی از تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران دفاع کرده و از "غیرت دینی" سخن گفته است که پیش‌تر و در زمانی که سعی داشت رای مردم را برای ریاست جمهوری دوره‌ی یازدهم جلب کند، گفته بود: "جامعه‌ای موفق است که به ظرفیت انسانی خود توجه کند و از زنان در همه ابعاد جامعه استفاده کند. زنان در همه عرصه های اجتماعی و اقتصادی و غیره حق شرکت دارند.
    • محسن A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      8 1
      منفیا نوشه جونت . خدا زمینو از شر ساده لوحان پاک کنه . این آقا فقط به خاطر انگیزه سیاسی اینکارو کرده اینو یه بچه سه ساله هم میفهمه تو نمیفهمی ؟ خداوند تبارک تعالی اجر عظیم عنایتش فرماید انشالله ... الان منم با این جمله آخر شدم بچه مومن .ملاک در این سرزمین فقط ریاست
  • محمد A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    نقد منصفانه نبود ... آخه مشکل این تفکیک جنسیتی چیه؟ یکی به من بگه
    • محمد IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      مشکل داشتن این نوع تفکر و بینش است عزیزم
    • بی نام EU ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      215 6
      مشکل این کار نیست مشکل در نفس عمل هست که نه به خاطر مردم هست نه خدا. در ضمن اگه این کشور جمهوری هست باید حداقل نظر مردم رو جویا بشن و براساس اون عمل کنن اگه قرار نظر مردم اهمیت نداشته باشه پس رای گیری چه فایده داره
    • سهیل A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      مشکلش وجود افکار امثال توست
    • بی نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      اشکالش اینه: توهین به شعور زن و مرد ایرانی
    • بامداد A1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      17 0
      محمدآقا ، مشکل ، نگاه داعشی به دینه
  • بهادر A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    221 6
    احسنت
  • بی نام EU ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    احسنت. زبان گویای مردم هستید آقای زیباکلام.
  • بی نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    جناب استاد جناب دکتر.زیده توفیقاته یعنی چی.زاد فعل لازمه مجهول نمیشه بر فرضم که مجهول بشه بدین صورت استعمال نمیشه اگه مونث بخواد استعمال بشه میشه زیدت نه زیده توفیقات نیز غلطه.در ضمن شهرداری برای تصمیماتش باید از شما اجازه بگیره. خبر میدونم تایید نمیکنی لااقل به خود جناب دکتر انتقال بدین تا چنین اشتباهاتی از دکتر و استاد دانشگاه تهران سر نزنه
    • سعید IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      6 1
      پرفسور؛ زَیَّدَه در صیغه‌ی مجهول به کار نرفته؛‌فعل سوم شخص مفرد مذکر ماضی است و فاعلش محذوف که ذات باریتعالی است. اینجوری می‌خوای کنکور بدی؟
    • رامین A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      6 0
      عزیزم فارسی صحبت کن ماهم بفهمیم.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    احسنت
  • نیک نژاد IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    نظر آقای صادق زیبا کلام مورد تا ئید است
  • بی نام A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    323 6
    آقای قالیباف در میدان امام حسین و خیابان هفده شهریور شمالی منتهی به میدان امام حسین حداقل شش مسجد وجود دارد۰۰۰۰ چرا پمپ بنزین خ هفده شهریور را تخریب و حسینیه میکنید۰۰۰ مگر مسجد در این محل کم وجود دارد؟؟؟ نمیتوانستید یک مجتمع فرهنگی و یا ورزشی و یا بصری بسازید۰۰۰۰ انگار در حال گاز انبری عمل کردن هستید؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    معمولا آدم نامه‌های زیباکلام صادقشون، نه دلواپسشون رو می‌خونه، آخرش می‌گه آخــــیش
  • بی نام A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    مرسی دکتر زیباکلام
  • رضا A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    202 9
    درود بر صداقت آقای دکتر زیبا کلام سیاست بازان تحمل آن را ندارند.
  • حميد IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    151 2
    با سلام به نظر من آگر اقاي قاليباف براي سلامت نظام اداري شهرداري كه سرشار از فساد است اقدام كند بيشتر موجب رضايت خدا و مردم خواهد بود.رشوه اثرات بسيار بدتري را براي جامعه بدنبال دارد.
    • یونس A1 ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
      1 7
      اونم به جای خودش
  • محمد طاهری A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    1 10
    انصافا یک مغالطه ای است این حرفها... اینکه مسئول دفتر مدیران زن نباشد با این توجیه که تا ساعات پایانی شب در محل کار نباشند؛ این قدر هیاهو و بلوا ندارد... باید کمی هم منصف بود و سیاسی کار نبود
  • حامد IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    10 1
    هیج یادم نمیره روزی رو که دخترای بد حجاب شعار قالیباف، قالیباف سر میدادند و تبلیغش میکردند. مردم عجب دو رو هستند. جان مادرت پخش کن سانسورچی
  • رضا A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    9 0
    آقای قالیباف می دانید و اگه نمی دانید بدانید که شعور سیاسی، اجتماعی و غیره.. مردم ما خیلی بالاتر از اون چیزی هست که شما تصور می کنید... مردم ما از هر ملت دیگری حرکات سیاسی رو رصد می کنن و خیلی حرفه ای هستن و نیت پشت این حرکات رو قبل از خودتان می گیرن... خوب یا بدش بماند شاید شرایط جامعه ما اقتضاح می کنه... زیبا کلام کلامت زیباست مثل همیشه.... خبر جان پخش کن مرسی....
  • بی نام A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    12 0
    مشکل اینه که در تظاهرات ها و هرجایی که به نفع اصولگراهاست اخطلاط زن ومرد مشکل نداره ولی بقیه جاها مشکل داره این سیاسی کاری کشور رو نابود کرده
  • بی نام EU ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    5 0
    درود به شرفت دکتر زیبا کلام
  • بی نام A1 ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    10 0
    این قالیباف سر سوزن بینش و تدبیر سیاسی نداره. اصلا خودش هم نمیدونه چی کارست. رویای رئیس جمهور شدن بدجوری فکرش رو ریخته بهم. باید فراموش کنه این رویا رو بره بچسبه به مدیریت در یه گوشه نیروی انتظامی
  • ناصر هشترودی IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    13 0
    افرین اقای زیبا کلام : اما سوال اینجاست اقای قالیباف چرا این کار را در 9 سال مدیریتشان اجرا نکردند ؟چرا بعضی ها بعداز حماسه 24 خرداد 92 غیرتی شده اند؟
  • بی نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    8 0
    کلامت زییا .با کلمه به کلمه نامه شما موافقم
  • اميد A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    17 0
    رشوه در شهرداري ام الفسائد است اقاي قاليباف اگر غم دين داشتي بساط رشوه را از شهرداري جمع مي كردي.
  • aporia IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    12 1
    لطفا تفكيك جنسيتي مطرح شده آقاي قاليباف در مجلس و صدا سيما هم بوجود آيد،مثلا در يك برنامجه مجري زن تو يك اتاق و مجري مرد هم تو يك اتاق ديگه باشند بعد با تصوير بهم مرتبط شوند، اگر شد خيابانها را هم جداكنيد اجرتان با خدا
  • بی نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    8 0
    والا. در روستاها مرد و زن در کنار هم زندگی و کار می کنن. توی کوچه های ده مثلا یک خانم می ایسته و احوالپرسی از یک آقا و خانواده اش می کنه و فساد هم وجود نداره. پس مشکل فساد این چیزها نیست.
  • بی نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    5 0
    جناب قالیباف خیلی علاقه دارد کارهای بکند که مردم خوششان بیاید میتونیم یک لیست بلند بالا بدیم خدمتشون که خیلی واجب تر از این مدل کارهای ظاهری و عوام فریبانه است
  • بی نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    5 0
    احسنت بر زیباکلام این همون گازانبره هست دیگه سرهنگ خودمون
  • معين IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    2 1
    تو اين اوضاع سينماي ما كه فيلم طنز خوب مثل كيميا نايابه، وجود امثال آقاي زيباكلام براي پر كردن اين خلا به شدت غرورانگيزه و باعث افتخار
  • شاهین A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    3 0
    این حرکت کاملا در راستای جلب نظر بعضی از مردم و جناح های سیاسی صورت گرفته به نظرم بعضی از مردم در شکل حداکثری همان کسانی اند که به سعید جلیلی رای دادند اما اصل موضوع،به عنوان مثال ما در مساجد وتکایا به شکلی کاملا ملموس دو جنسیت را کنار هم داریم در دیگر مراسم مذهبی هم بدین شکل است اگر مبنا جدا سازی است باید از این جا شروع شود
  • سهیل IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    2 10
    یه نامه هم به نتانیاهو و اوباما رفیق شفیقت بده نصیحتشون کن از وقتی دوستای امریکاییت گند زدن تو غزه چرا صدات در نیومد نامه بده نامه نامه نامه
  • بی نام A1 ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    2 0
    احسنت
  • جی جی A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    5 1
    هاهاهاهاهاهاهاهاهاها حال کردم. راست میگه آقای زیبا کلام
  • حسن تبریزی از تبریز IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    6 0
    درود بر شرف تان آقای زیبا کلام . خیلی خیلی خیلی مردی احسن.
  • بی نام A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    5 0
    درود بر این مرد آزاده. فقط همین آزاده و بس.
  • ناشناس IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 8
    اقای دکتر نمیدانم شمابااین همه کمالات چرا درباره فجایع غزه واسراییل سخن نمیگویید ونامه ای هم به نتانیاهو وبان کی مون نمینویسید؟دغدغه دنیای اسلام شما تفکیک جنسیتی ان هم درشهرداری است خوشا به حال انانی که دردهای بزرگی دارند؟
  • تأثیر IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    1 0
    پاسخ پایگاه تحلیلی خبری تأثیر به نامه صادق زیباکلام برای قالیباف
  • یک دانشگاهی IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    5 0
    آقا زیبا کلام مفهوم واقعی روشنفکر بودن را یاد روشنفکران وابسته دادند که درتریبونهایی مثل صدا وسیما فقط مشغول تئوریزه کردن محدودیت برای مردم هستند ...روشنفکر واقعی نماینده افکار عمومی مملکت چشم بینای حقوق مردم و منتقد حاکمیت است....این را از دکتر یاد بگیرید زیبا کلام روشنفکر نما نیز آخرین نسل از روشنفکران منتقد هستند که متاسفانه نسلشان در حال منقرض شدن است چون پول نفت همه را بله قربان گو کرده است
  • مسعود GB ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 1
    طیب الله و انفسکم
  • بی نام IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    1 16
    اقای به اصطلاح زیباکلام به فکر حفظ نظام باشید ، این چیزهایی که شما میگویید خواست اهالی فتنه آمریکایی انگلیسی صهیونیسیتی جورج سوروسی است نه دلدادگان و دلسوزان نظام اسلامی
  • بی نام A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    4 0
    قبل ازاین قضایابه ماجهان سومی وعقب افتاده میگفتند معلوم نیست بعدازاین چه میگویند
  • شایان IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    9 0
    اگر واقعا ایشان معتقد به این تفکیک بود می شد در موردش صحبت کرد و تصمیم ایشون را موردنقد قرارداد. اما سو استفاده از اعتقادات مذهبی قشر مذهبی برای مقاصد سیاسی. واقعا فاجعه است
  • بی نام IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    7 1
    اقای قالیباف بعد از برنامه ریزی که واسه سرکوب گاز انبری دانشجوها داشتین که توسط اقای دکتر روحانی تو مناظره های انتخاباتی افشا شد با این برنامه تفکیک جنسیتیتون حسابی افکار بسته و محدودخودتونو به خصوص به قشر جوان و تحصیلکرده جامعه نشون دادید..................
  • شمسی IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    2 0
    استاد محترم عجب عالی می فرمایید این اقا ی شهردار هر انچه که ما تراکم داشتم فروخته بجای ان یک بانک شهر اختصاص داده ایا این کار درست است
  • وحید A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 9
    ایشون فقط برا حافظ شیرازی نامه ننوشته
  • سولکس A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 6
    میدونم براتون سخته شما که فقط بلدین تخریب کنید جامعه از این کار استقبال کرد و برای شما گران تمام شد
  • بی نام US ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    11 1
    من در 34 سالگي هيچ دختري را نميشناسم، فقط به خاطر تفكيك جنسيتي. تفكيك جنسيتي، بنيان خانواده را در ايران نابود كرده است. 34 سال دارم ازدواج نكردم، فقط به خاطر تفكيك جنسيتي. بردارم 10 سال پيش ازدواج كرده است، زندگي اش آتش است، فقط به خاطر تفكيك جنسيتي. دوستانم ازدواج كردند و اكنون درگير طلاق اند، فقط به خاطر تفكيك جنسيتي. تفكيك جنسيتي مانع ايجاد شناخت بين دو جنس است. من در 34 سالگي هيچ دختري را نميشناسم، فقط به خاطر تفكيك جنسيتي.
    • بی نام A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      0 3
      بابا از بی عرضگی خودته
    • بی نام IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      2 0
      ذقیقا بسیاری از پسران و دختران دور و بر ما هم به دلیل عدم شناخت جنس مخالف و عدم توانایی در انتخاب همسر توسط خودشان نتوانسته اند ازدواج کنند همه که مثل آقا زاده های ایشان ازدواج سنتی نمی کنند.
  • بی نام A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    4 0
    صادق زييا كلام واقعيت اين قضيه را به طرز ماهرانه موشكافي كردن و به بهتر نوع ممكن پشت پرده اين حركت را رو كردن انشاالله خداوند به ايشان توقيق دهد
  • بی نام IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    3 0
    تفکیک جنسیتی یعنی توهین به انسانیت انسان. اقای قالیباف با یک جمله ساده ثابت می کنم ...گوش کنید: همه ما می دانیم که شما از جنس فرشته، جن، یا یک موجود فرا زمینی نیستید، شما از جنس من و دیگر مردم جامعه اید. پدر بزرگ من وقتی فصل جفت گیری گوسفندان میرسه یه راس قوچ میندازه بغل گوسفندان، چه ربطی داره؟ ربطش اینه که حیوانات را باید برای جلوگیری از جفت گیری های ناخواسته کنترل کرد. آیا ما و کسانی که در شهرداری تهران کار می کنند حیوانند؟...
  • بی نام IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    8 0
    8 سال فساد اقتصادی کشور را به گند کشاند، کسی فساد را ندید... حالا موی زن ها و مانتو و محل کارشون شده مشکل بزرگ اصولگرایان... خوش به حالتان که سیر هستید و از شکم مردم خبر ندارید...
  • محمد IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    2 0
    افرین افرین
  • بی نام A1 ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    7 0
    یک نظر سنجی در سایت بگذارید تا متوجه شوید تفکیک جنسیتی در افکار عموی و مردم هیچ جایی ندارد حتی در بین اکثر پرسنل شهرداری آقای قالیباف اصولگرا....
  • بي نام IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    4 0
    دمت گرررررم آقا صادق
  • بی نام AE ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    2 0
    درود بر غيرت اجتماعي و ملي شما..
  • مبهوت A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    4 0
    مگر واقعا جداسازی صورت گرفته ؟
  • بی نام US ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    10 1
    متاسفانه شهرداری به سکوی پرش سیاسی تبدیل شده است بسیاری از مردم از شیوه اداره شهرداری راضی نیستند. شهرداری فقط شعار شهروند مداری میدهد. رشوه در شهرداری بیداد میکند. دفاتر خدمات الکترونیک شهر به کارچاق کن هایی تبدیل شده اند که اگر زیرمیزی نگیرند چوب لای چرخ مراجعین میگذارند...
  • بی نام A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    5 1
    یک نکته بنظرم رسید که بگم : ضمن تایید تحلیل آقای دکتر فکر کرد م که این کار آقای قالیباف یک انتقام جویی از این قشر باشد چون کاملا آقای قالیباف واقفند که چه قشری به ایشان رای ندادند
  • بی نام A1 ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    6 0
    آقاي قاليباف اصول گرا نيست ايشان فروع گرا است.
  • بی نام A1 ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    1 2
    ولی آقای آشنا مشاور رییس دولت گفته دولت به تنهایی قادر به تفکیک جنسیتی و مسئله حجاب نیست و عملا از نهادها و سازمان دیگر استمداد طلب کرده.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    4 3
    من هم با تفکیک جنسیتی مخالفم ولی دقت داشته باشید اگه زیباکلام منتقد واقعی بود اینقدر آزادی بیان نداشت...
  • بی نام A1 ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    11 0
    آقای دکتر قالیباف فکری به حال فساد اداری دسنگاهتان بکنید که بسیاری از معاونین مناطق برای خودشان شرکتی دارند و همه مناقصه های شهرداری را به نفع شرکت خودشان بالا می کشند.
  • آر A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    8 0
    هرچقدراینکارها رابکنید مردم بیشتر به طرز تفکر شما پی میبرند آیا درصدراسلام هم تفکیک جنسیتی بوده وحضرت زینت س فقط برای زنان صحبت میکردند . دست ازاین کارها بردارید . مسجدساختن خوب است بشرطیکه درکنارآن باشگاه ورزشی و سینما تاتری نیز تاسیس شود . دیوانه کردید مردم را
  • محمد A1 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 4
    من دکتر زیبا کلامو دوست داشتم و دارم خب هرچی تو دلش بود گفت مثل همیشه اما همراه با سوء ظن و هتک حرمت بود این دفعه خوب نبود
  • اسيه A1 ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    18 1
    اينکه زن و مرد از هم جدا باشند را بايد به خانه ها نيز تسری داد و همچنن در ميهمانی هايی همچون عيد ديدنی نبايد افراد خطرناک دو جنس مخالف همديگر را ببينند. اصولاً بايد آپارتمان ها زنانه مردانه شود و سپس به جای طرح زوج و فرد از طرح مونث مذکر استفاده شود و در مرحله نهايی که همانا مشت محکمی است کشور را از وسط دو نصف کنند که بازدهی بيشتر شود. در اين شرايط امکان معاشرت بين زن و مرد در محيط سالم بيشتر شده و جمعيت سه برابر ميشود.
  • اسيه A1 ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    18 0
    چنان ميگن "زن" که انگار يک موجود مخوفی ديروز از مريخ وارد شده و ميخوان شهر رو محافظت کنن. همه دنيا به فکر پيشرفت و برقراری عدالت و نظم است ما در حد انسان های اوليه فکر ميکنيم.
  • سید A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 6
    خوب شدآقای قالیباف اقدامی کرد که بعضی ها وضعیتش بادین مشخص شودآقایان محترم اصل کارخوبه بیاید درجهت اصلاح وبهترشدن نظر بدهیدنه تخطه همدیگر آقای زیباکلام فقط خوب نقد میکندولی هیچ پیشنهادی نمیدهد اصلاافرادیکه تاییدمی کند متوجه هستند چه چیزرانهی می کنندیافقط به موضوعات سیاسی ودق دلی خودشان توجه دارندوالعاقبه للمتقین
  • بی نام A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 20
    یکی میشه بگه جداسازی زن و مرد در ادارات کجاش اشکال داره اصلاح طلبا این همه ناراحتن
    • صادق A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
      12 0
      این توهین به شعور 70 ملیون ایرانی است. اینکه برا همه تعیین تکلیف بکنن چی بپوشن چی بخورن چه جوری فکر کنن چه کتابی رو نخونن چه فیلمی رو نبیینن چه صحنه والیبالی رو ببینن و چی رو نبینن حالا هم میگن اگه زن و مرد تو یه اتاق اداری با هم کار بکنن فساد بوجود میاد. از اینهمه تحقیر و توهین حالت بهم نمیخوره که سوال میکنی؟ انگار به این فضای تحقیر امیز عادت کردی
  • عمو A1 ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    1 7
    شمافقط يك نفري پس ازطرف مردم حرف نزن.مردم خودشان سره را ازناسره ازامثال شمابهترمي فهمند آقاي فرهيخته ودانشگاهي.
  • امید A1 ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    9 0
    من اهل خواندن نیت افراد و اهل شرط بندی هم نیستم ولی عمل اقای قالیباف رو هم نزدیک به ثواب نمی دونم
  • مهدی A1 ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    7 0
    حرف دل ما رو زدی آقای،دکتر
  • مقینی A1 ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 21
    یکی از موارد جالب پیرامون اقدام اخیر شهرداری تهران این هست که موافقین اون دلایل مستدلی مبنی بر گفت و گو های ناسالم،شوخی و خنده و باز شدن باب رفاقت رو دلیل میگذارند و در توجیح مشکلات اون عدم راحتی خانم ها و آقایون خوددار رو از وضعیت کاری ذکر میکند. اما مخالفین با صحبت های مبهم و عوام فریبانه ای نظیرراه حل نیست،منطقی نیست،مطالعه شده نیست و ...این اقدام رو نکوهش میکنند. کسی هم درست و حسابی نمیگه مشکل اداری اون و تبعات مدیریتی اون چی هست؟کجای کار ایراد داره؟ بحمدالله آسمان ها و زمین هم شهادت میدهند عملکرد آقای قالیباف سنتی متحجر به مراتب بهتر از کرباسچی خوش فکر و اصلاح طلب بود.
  • هادی IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 9
    کسی که غیرت اسلامی دارد باید ازاین طرح خوشحال شده باشد واگرنه ......
  • ازمابهتران IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    4 0
    زنده باد زیبا کلام سوپاپ اطمینان نظام
  • بی نام RO ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    2 0
    کلام شما دکتر گویاست و نقطه قوت آن دلایل منطقی آن است ولی کو گوش شنوا هرچند آیندگان قضاوت خواهند کرد متشکرم برای مقاوتتان در برابر جهل مرکب
  • مجتبی ازارومیه A1 ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    4 0
    طبق معمول ممنون ومخلص دکترزیبا کلام هستم .
  • بی نام US ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    5 0
    آفرین
  • پرهام IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    18 0
    اگر روشنفکرانی مثل آقای زیبا کلام نبودند اصول گرایان کم کم مثل ... می گفتند خانمها نباید به مدرسه و دانشگاه بروند
    • بی نام A1 ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
      2 0
      دقیقا ... گل گفتی این حقیقت محضه متاسفانه
  • بهروز A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    11 0
    شما بفرمایید کدوم تصمیم در این گلستان سیاسی کاری نیست
  • محمد A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    16 0
    یعنی الان فقط همین مشکلو تو شهرداری تهران داریم؟؟ یعنی با تفکیک جنسیت دیگه رشوه و...کلی فساد دیگه تو شهرداری نداریم
  • شهردار فراقانونی IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    1 1
    یعنی میگی شما ایشونو به عنوان شهردار قانونی قبول داری؟
  • بدون سانسور A1 ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
    0 8
    کار زیبایی است ممنون دکتر قالیباف ، جهاد ادامه دارد ...
  • بی نام IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    0 4
    ایرانی ها جنبه در کنار هم بودن زن و مرد رو ندارن و باید تفکیک بشن حداقل با خودمون روراست باشیم
  • حسام A1 ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    8 0
    چطور قالیباف این پیشنهادها را در 2 سال گذشته مطرح نمی کرد؟ چون می دانست اینها برایش ضد رای است. حالا که دستش از ریاست جمهوری کوتاه شده خود را با اصولگرایان همسو کرده تا شاید با این نمد برایش کلاهی درست شود.
  • زهره IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
    3 20
    من نه به زيبا كلام كار دارم نه روي قاليباف قضاوت ميكنم هر دوتا شونو خدا به راه راست هدايت كنه اما اما ما خانم ها ذاتا دوست نداريم 8 ساعت در روزمون را با يك آقا چهره به چهره بنشينيم كه حتي نتونيم يه لحظه مانتو مونو درست كنيم يا خودمون رو تو اينه مرتب كنبم يا ... واقعا خسته ميشيم از نزديك بودن هميشه به مردها اينو بفهميد درك كنيد وقتي ميشه بدون هيچ مشكل راحت باشيم چرا بايد ناراحت باشيم چرا بيخودي جبهه ميگيريد آدم هاي كوچك در مورد آدم ها حرف ميزنن آدم هاي متوسط در مورد حوادث و آدم هاي بزرگ در مورد انديشه ها
    • مریم A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
      1 2
      نظرت هزارتا لایک داره زهره خانم .... دقت کردین که اکثر مخالفای این طرح آقایون هستند نه خانمها
    • جیم جارموش A1 ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
      1 1
      از طرز نگارش کامنت بخوانید شکوائیه شما این طور به نظر میرسد که شما بیشتر از اینکه فکر کار در محیط کار باشید به فکر درست کردن مانتو و ظاهر خود جلوی آینه هستید.علی الظاهر شما محیطی را می پسندید که در آن بتوانید با خیالی آسوده در آنجا با دوستان خود بنشینید سفره ای پهن کنید و دور هم سبزی پاک کنید و محفل غیبت از مادر شوهر و خواهر شوهر راه بیاندازید و این بین مساله ای که کوچک ترین اهمیتی ندارد "کار و کار کردن" است.در پایان شکوائیه هم که خیلی خوب و کامل خودتان را زیر سوال بردید. آدمهای کوچک به جای کار کردن نگران درست کرد ظاهر خود در آینه هستند....
  • احمد اشرفیان A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    4 17
    اقای استاد دانشگاه چرا نمی خواهید قبول کنید یک خانم برایش بسیار ملال اور است هر روز 8الی 12ساعت در یک اتاق کنار مردان بصورت زندان روحی قرار گیرد و نتواند ازادانه در محل کارش حرف بزند وحرکتی داشته باشد ویا مکالمه تلفنش را با اقوام واشنایانش داشته باشد شما نه تنها ازادی رابرای زنان نمی خوهید بلکه دنبال محدود نمودن روح وجسم انها در کنار مردان در محیط های اداری واجتماعی هستید شما اگر معتقد به تحقیق وبررسی علمی هستید شخصا برو از خانمهای کارمندی که از اقوامتان باشند سئوال کن ببین ایا راضی هستند از محیطهای کاری که با مردان مشترک است بعد برو از سایر خانمهای کارمند هم در تهران وهم در شهرستانها سئوال کن ببین بدون غرض ایا موافق این طرح هستند یانه همه چیز را سیاسی نکنید بگذارید یک کسی که می خواهد فرهنگ
    • بی نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
      3 0
      مکالمه تلفنش را با اقوام واشنایانش داشته باشد چه وجدان کاری
  • سميه A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
    1 3
    اين آقاي زيبا كلام كه صداقت كلامشان به اندازه زيبايي آن نيست چرا اين قدر خودشان را عقل كل مي دانند؟عمل به ضروريات دين را براي چي سياسي بازي فرض مي كنند چرا اين نامه را دست آويز تسويه حساب هاي سياسي كردند؟ راستي زمان جبهه وجنگ امثال آقاي دكتر كجا بودند؟؟؟ لطفا اگر طرفدار آزادي اطلاعات هستيد اين كامنت را سانسور نفرماييد
  • امین EU ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
    1 2
    آقای زیبا کلام یکمی که حدیث و قرآن مطالعه بفرمایین متوجه می شید که سال ها پیش پیشوایان دین ما این توصیه ها رو کرده اند و نیاز به تحقیقات هم ندارد شما سرتون رو تویه برف فرو کردین می گین کسی منو نمی بینه ... شما از کجا می دونین مردم نظرشون در مورد آقای قالیباف چیه؟ مگه شما خودت آمار گرفتی برادر من ؟شما که ایراد می گیری به این بنده خدا که بی مطالعه حرف نزن شمام سعی کن به جز دانشجوها و همفکرایه خودت یه سر به جاهای دیگه بزنی ببینی تعداد این افراد کم نیست 24 خرداد هم اگر روحانیت آقای روحانی در میان نبود سابقه انقلابی ،ایشون رای نمی آوردن ... ایشون رای 1 درصد بالای 50 درصدی خودشون رو مدیون این دو گزینه ن که تونستن رای شهرهای کوچیک و روستاها رو جذب کنن
  • بهروز EU ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    4 0
    آقاي زيباكلام انصافا به حق گفته اي . بعضي لياقتشون همين چاپلوسي است . ملت فهيم ما هميشه هوشيار و بيدار است .
  • سا م A1 ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
    13 0
    واقعا سوال اینه ایا مردم ایران به سطحی ازفرهنگ نرسیده اند که بتوانند روابط اجتماعی سالمی با همنوعان انهم هموطنان خود داشته باشند ونیازبه این همه محدویت هست؟
  • هادی IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    0 0
    سلام آقای دکتر من شخصا علاقه زیادی به شما دارم ٬اما این نظرتون رو به دلایلی که گفتن اون زمان وفضای مناسب میطلبه قبول ندارم. ایام به کام
  • حسین زنگنه شهرکی A1 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 1
    زنده باد قالیباف ..........................................................