رئیس جمهور:آموزش و پرورش یکی از مهمترین نهادها برای تزریق افکار و اقتدار دولتها به نسل جدید است

رییس جمهوری گفت: آموزش و پرورش یکی از مهمترین نهادهایی است که دولت ها می توانند افکار و یا گاهی اقتدار خودشان را در میان نسل نوجوان و جوان تزریق کنند.

به گزارش  خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری عصر امروز(شنبه) در سی و یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشورافزود: بسیار خوشحالم که در اولین روز هفته دولت این فرصت پیش آمد تا در محضر شما معلمین فرهیخته، مسوولین مناطق و شهرستان های آموزش و پرورش که رسالت بسیار مهم و سنگینی را در پیش دارید باشم.

وی با یادآوری اینکه مسوولیت آموزش و پرورش یا آموزش عمومی در واقع در دولت های مدرن بر دوش دولت آمده است، اظهارکرد: اگر شما به یک یا دو قرن پیش برگردید می بینید که آموزش و پرورش و یا تعلیم و تربیت به مفهوم امروز بر دوش دولت یا حتی دولت ها نبوده و معمولا در هر جمع و جامعه ای افرادی اتاقی را از منزل خودشان به عنوان مکتب و مکتب خانه دایر می کردند که افراد علاقه مند در آن کلاس ها شرکت می کردند.

روحانی ادامه داد: گاهی تنها آموزش قرآن مجید و یادگیری روخوانی قرآن بود، گاهی نیز تعلیم در حد سواد خواندن و نوشتن بود، ریاضیات و ادبیات فارسی در حد محدود آموزش داده می شد و معمولا به خواندن گلستان در خیلی از مکتب خانه های قدیم اکتفا می شد.

رییس جمهوری گفت: در دولت های مدرن آموزش و پرورش یا تعلیم و تربیت همانند امنیت عمومی به عنوان یک وظیفه بر دوش دولت گذاشته شده و بتدریج به شکل امروز به صورت دوره های ابتدایی و متوسطه درآمده است؛ البته دوره هایی به عنوان پیش دبستانی نیز به آن اضافه شده است.

روحانی افزود: امروز خیلی از وظایف به عنوان وظایف دولت ها تلقی می شود که از جمله آن می توان به برنامه ریزی برای اقتصاد کشور، موضوع تامین اجتماعی و بسیاری از مسوولیت هایی که تحت عنوان وزارتخانه ها، نهادها، دستگاه ها و ارگان های مختلف بر دوش دولت قرار گرفته است اشاره کرد.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =