نسیم نوشت:

وزیر صنعت، در حاشیه بازدید از شرکت ذغال سنگ البرز مرکزی واقع در سوادکوه استان مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگاران بر ضرورت ساماندهی و تک رقمی شدن ارز تاکید کرد.

وی افزود: به دلیل استفاده از نرخ ارز دولتی در واردات، تولیدات داخلی با مشکل مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه با مصرف تولیدات داخلی باید از صاحبان واحدهای صنعتی حمایت کنیم، ادامه داد: تنها راه استفاده از تولیدات داخلی تک نرخی کردن ارز است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی اظهار کرد: از آنجایی که دولت با نرخ تورم ۴۵ درصدی فعالیت خود را آغاز کرد، بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی با حداقل ظرفیت خود مشغول به کار هستند.

نعمت‌زاده تصریح کرد: این مشکلات در مدت کوتاه قابل حل نیست و دولت اکنون در صدد کاهش نرخ تورم و از بین بردن رکود اقتصادی است.

وزیرصنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی در خصوص واردات بی اساس کاغذ، گفت: از آنجایی که شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران یکی از واحدهای اصلی تولیدکننده انواع کاغذ در کشور است، باید از تولیدات این شرکت بیشتر استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش باید نیازهای خود را به کاغذ ابتدا از تولیدات داخلی تامین کنند.

وزیر صنعت در باره شرکت ذغال سنگ البرز مرکزی مازندران نیز گفت: هیچ یک از واحدهای صنعتی آلوده‌کننده نیستند و این شرکت نیز با رعایت مسایل زیست محیطی در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود امکانات و تجهیزات پیشرفته، واحدهای صنعتی می‌توانند با رعایت مسایل زیست محیطی در تمامی نقاط کشور توسعه یابند.

نعمت‌زاده به محدودیت‌های توسعه‌ای صنعت و معدن استان مازندران اشاره کرد و گفت: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، سازمان حفاظت محیط زیست می‌توانند با همکاری نزدیک در توسعه صنعت مازندران نقش آفرینی کنند.

همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز پنجشنبه از شرکت ذغال سنگ البرز مرکزی واقع در سوادکوه دیدن کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار است در ادامه سفر از صنایع چوب و کاغذ مازندران و سیمان کیاسر بازدید کند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    1 0
    دولت براي رفع مشكل كسري بودجه حتما نرخ مبادله اي را بالا خواهد برد چون در ايران هميشه أسان ترين مسير بهترين مسير فرض ميشود
  • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    1 1
    حالبه که بانک مرکزی منتظر غرب است که ارز را کاهش دهد و تولید رونق بگیرد ۰۰۰۰ در حالی که اگر زرنگ باشد الان ارز را کاهش میدهد تا رونق شکل بگیرد و تحریم ها اثرات خاصی نگذارد
  • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    1 0
    البته تک نرخی در نرخ دولتی 2650 نه اینکه 3000 یا بالاتر ازون تک نرخی بشه که هزینه ش رو مردم عادی و حقوق بگیر باید بپردازن