نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی:دیگر گزینه نظامی روی میزجا ندارد/دیپلماسی بهترین راه حل است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم درباره تمدید مذاکرات گفت: هیچ گاه ادامه دادن دیپلماسی ضرری ندارد، ضمن اینکه یک سال اخیر ما توانستیم شکافی در 5+1 ایجاد کنیم.

منصور حقیقت پور نماینده مردم اردبیل و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص ارزیابی اش از تمدید مذاکرات  هسته ای، گفت: مذاکرات هسته ای این فایده را داشت که تغییر رفتار در آمریکایی ها رخ داد  و ما این امر را به آنها تحمیل کردیم.

 حقيقت پور افزود: در این شرایط دیگر گزینه نظامی روی میز جا نمی گیرد . این امر نشان دهنده اراده ملت ایران است که در مقابل آمریکایی ها ایستاده است.آمریکا به این رسیده است که گزینه نظامی و ایران هراسی دیگر جواب نمی دهد چون ایران هسته ای است و انشاء الله در ادامه مذاکرات حقوق خودمان را هم خواهیم گرفت.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی کارشناسان معتقدند که تمدید مذاکرات هسته ای برای ایران مفید نیست، اظهار داشت:در این شرایط یکی از گزینه های ما، تمدید مذاکرات بود؛ اگر میز مذاکره را ترک می کردیم مشکل ما حل می شد؟

حقیقت پور با بیان اینکه همچنان دیپلماسی بهترین راه حل برای حل مساله هسته ای ما است، تصریح کرد: ما در این موضوع که دیپلماسی همچنان بهترین راه برای دو طرف است هم نظر هستیم. چون روی دیگر دیپلماسی  جنگ است. وقتی  آمریکایی ها می گویند همچنان به راه دیپلماسی فکر می کنند، یعنی اینکه راه دیگری را مد نظر نمی توانند داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس  در پاسخ به این پرسش که فکرمی کنید با توجه به اختلاف عمیق ما و آمریکا، امکان توافقی  وجود دارد یا خیر، اظهار داشت:ادامه دادن دیپلماسی ضرری ندارد چون  در این مدت هم ما تحریم ها را شکافتیم و هم شکاف در 5+1 ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: الان روسیه  به دنبال آن است که  فاصله خود را با آمریکا بیشتر کند. به نظرم اینها دستاوردهای دیپلماسی است و بر این اساس فکر می کنم باید این مذاکرات را ادامه داد.

/212 29

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =