حضور پر رنگ خبرنگار زن در آخرین مصاحبه مطبوعاتی رئیس جمهوری آمریکا مورد توجه بسیاری از رسانه ها قرار گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین بخش فارسی پایگاه اینترنتی دویچه وله نوشت: نشریه اینترنتی گاردین درحاشیه آخرین کنفرانس خبری رئیس جمهوری آمریکا در سال 2014 ، به نکته جالبی پرداخته است.
گاردین نوشته است در این مصاحبه مطبوعاتی، پرزیدنت اوباما فقط به سوال های روزنامه نگاران زن پاسخ داد. به نوشته گاردین، رئیس جمهوری آمریکا در آغاز این مصاحبه مطبوعاتی که به طرزی نامعمول شلوغ بود به شوخی گفت می خواهد برای تهیه «فهرست خوش اخلاق ها و بد اخلاق های سال» با منشی مطبوعاتی اش مشورت کند. بر اساس این فهرست اوباما، سال 2014، به ویژه برای زنان روزنامه نگار سیاسی نویس سال خوبی بوده است.
این پایگاه در ادامه نوشت: هر هشت پرسشی که از اوباما شد و اوباما به آنها جواب داد به روزنامه نگاران زن تعلق داشت. خانم های روزنامه نگار از او درباره هکرهای سونی، تصمیمش برای عادی کردن مناسبات با کوبا، و روابط نژادی در آمریکا پرسیدند. رسانه های اجتماعی و توییتر هم البته فوراً دست به کار شدند و درباره رفتار تبعیض آمیز جنسیتی اوباما نظر دادند. در توییتر نوشتند: هر هشت گزارشگری که پرزیدنت اوباما امروز برای سوال کردن صدا زد، زن بودند. اوباما الان یک مصاحبه مطبوعاتی داشت و حتی یک سوال هم از هیچ مردی نگرفت. عالی بود. می بینید وقتی خانم ها سؤال می کنند مصاحبه مطبوعاتی چقدر خبری می شود؟ به نوشته گاردین در حالی که زنان در اتاق کنفرانس از حسن انتخاب رئیس جمهوری به شوق آمده و او را تشویق می کردند، می شد غرولند برخی از گزارشگران شبکه های تلویزیونی را که امسال طرف خطاب قرار نگرفته بودند، موقع بیرون رفتن از سالن شنید.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =