23 مهرماه( 15 اکتبر) وین میزبان مذاکرات ایران و آمریکا و نماینده اتحادیه اروپاست.

به گزارش خبرآنلاين ،جان کري وزير امورخارجه آمريکا پس از يک سفر دوره اي در خاورميانه و اروپا به وين خواهد رفت تا در آنجا با ظريف و اشتون ديدار کند. کری و ظریف دو هفته قبل در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، دو دور مذاکره دو جانبه داشتند.

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، پیش از دیدار هفته آینده کری، ظریف و اشتون، هیئت‌های مذاکره‌کننده آمریکایی و ایرانی نشستی دوجانبه خواهند داشت. «وندی شرمن»، «بیل برنز» و «جیک سالیوان» تیم آمریکایی را در این دیدار رهبری می‌کنند. همچنین قرار است پس از این دیدار، نشستی سه‌جانبه با حضور «هلگا اشمید» معاون خانم اشتون، برگزار می‌شود.

تازه‌ترین دور از مذاکرات هسته‌ای در حالی به پایان رسید که طرفین برای رسیدن به راهکار جامع تنها تا روز سوم آذر زمان دارند. دو طرف پس از پایان مذاکرات نیویورک اعلام کردند که اختلافات بر سر مسائل اصلی همچنان پابرجاست. با این وجود «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه آمریکا دو هفته قبل در مصاحبه با بلومبرگ گفت 95درصد موضوعات حل شده، اما هنوز چند مسئله اصلی باقی‌مانده که باید بر سر آن‌ها توافق شود.

در همين حال سفیر کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از پایان مذاکرات ایران و آژانس در تهران گفت: در این دو روز تمامی مسایل دوجانبه به ویژه نحوه تکمیل دو اقدام عملی توافق شده و راه‌های پیش رو بحث و بررسی شد. رضا نجفی افزود: در این مذاکرات که ترو واریورانتا معاون مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی سرپرستی هیات آژانس را بر عهده داشت در مجموع مذاکرات بسیار سازنده جدی محتوایی و صریح صورت گرفت.وی گفت: قرار است در آینده نزدیک نشست دیگری برگزار شود که به احتمال زیاد در اوایل آبان ماه خواهد بود.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    46 4
    چه خوب
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    5 1
    «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه آمریکا؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    18 1
    این داستان سر دراز دارد ..............................
  • رضا A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    35 0
    اگه با توافق کردن قیمتها پایین میاد ، جون مادراتون توافق کنید. دیگه کمرم زیر بار گرونیا خم شده.
  • حامی A1 ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    3 2
    اگر لغتی به غیر سازنده دارید لطف کنید استفاده کنید. داره دیگه تکراری و بی معنا میشه. ما منتظر هستیم به صورت سازنده چون اگه توافق نشه دیگه هیچ چیز سازنده وجود نخواهد داشت. و افراد غیرسازنده امور را دست خواهند گرفت .
  • بهارا A1 ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    2 0
    رضا چقدر ساده ای اگر توافق بشه تو بوق و کرنا میکنن ولی وقتی پای رفاه وآسایش مردم وسط میاد میگن ماتوافق کردیم که با کشورهای دنیا رابطه داشته باشیم نه برای رفاه مردم
  • بی نام A1 ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 3
    به نظرم تا زمانی که تکلیف بشار اسد توسط داعش ساختگی آمریکا در خاورمیانه مشخص نشه ... قضایای هسته ای ایران هم تموم نمیشه ... نتایج این چالش های منطقه ای خیلی موثره ... بهترین سیاست تا الان اجرایی شده ... در نهایت تا قبل از اتمام جنگ سوریه و آمریکا و داعش ... ایران باید خودش تکلیف رو یک سره کنه یا با تموم کردن مذاکرات یا به ثمر نشوندن...
  • بی نام A1 ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    0 0
    گشنمه