آشنایی با ملاصدرا، حافظ، سعدی و هگل در مرکز فرهنگی شهر کتاب

برای شرکت در دوره های آموزشی اندیشه ای و فرهنگی، اردیبهشت ماه به شهر کتاب بیایید.

به گزارش خبرآنلاین، مرکز فرهنگی شهر کتاب دوره های متعددی را برای اردیبهشت ماه سال جاری درنظر گرفته است.

عناوین و توضیحات مربوط به این دوره های اندیشه ای و فرهنگی در جدول زیر منتشر شده است.

علاقه مندان برای ثبت نام و حضور در این کلاس ها می توانند به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۸۸۷۲۳۳۱۶ و ۸۸۷۱۷۴۵۸ تماس بگیرند.

 

عنوان دوره

مدرس

توضیحات

خیال و زیبایی در آرای صدرالمتالهین شیرازی

دکتر حسن بلخاری

*یازدهمین دوره آموزشی فلسفه خیال در اندیشه و حکمت اسلامی پس از بررسی آرای مولانا جلال‌الدین محمد بلخی، به تبیین و بررسی آرای صدرالمتالهین ملاصدرای شیرازی در این باب اختصاص دارد.

*این دوره در ده جلسه روزهای شنبه ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود. آغاز آن ششم اردیبهشت است و علاقه‌مندان برای حضور در این دوره‌ی آموزشی تا اول اردیبهشت فرصت دارند در ساعات اداری به مرکز فرهنگی شهر کتاب مراجعه کنند.

حافظ و روزگار ما

دکتر مهدی محبتی

*این دوره‌‌ی آموزشی در ده جلسه روزهای چهارشنبه ساعت ۱۴ تا ۱۶ در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

*آغاز این دوره ۱۷ اردیبهشت است و علاقه‌مندان به حضور در این دوره تا ۱۵ اردیبهشت فرصت دارند در ساعات اداری به مرکز فرهنگی شهر کتاب مراجعه کنند.

شناخت سعدی

دکتر محمد دهقانی

* در این دوره باب سوم گلستان تحلیل و بررسی می‌شود. مباحثی که در این دوره مطرح می‌شود عبارت است از: تحلیل حکایت‌ها از دیدگاه ادبی و بلاغی، بررسی آرای سیاسی و اجتماعی سعدی، تحلیل روان‌شناختی تیپ‌ها و شخصیت‌های حکایت‌ها، بررسی رویکرد اخلاقی سعدی به سیاست و جامعه.

*این دوره‌ی آموزشی در ده جلسه، روزهای پنج‌شنبه ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می‌شود و آغاز آن ۲۵ اردیبهشت است. علاقه‌مندان به ثبت‌نام در این دوره‌ی آموزشی می‌توانند تا ۲۰ اردیبهشت در ساعات اداری به مرکز فرهنگی شهر کتاب مراجعه کنند.

پدیدارشناسی روح هگل

دکتر محمدمهدی اردبیلی

* در این دوره دو مرحله‌ی نخست از سفر روح، یعنی آگاهی و خودآگاهی، تحلیل و بررسی می‌شود و تصویری حتی‌الامکان منسجم و پیوسته از سیر تکوین آگاهی از نخستین و نازل‌ترین دقایقش (یقین حسی) تا والاترین مرحله‌ی خودآگاهی در آستانه‌ی ورود به عقل (آگاهی ناشاد) به دست داده خواهد شد.

*این دوره‌ در هشت جلسه، روزهای یکشنبه ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار می‌شود. آغاز آن ۳۱ فروردین‌ماه است و علاقه‌مندان به ثبت‌نام در این دوره‌ی آموزشی تا ۲۷ فروردین‌ماه فرصت دارند در ساعات اداری به مرکز فرهنگی شهر کتاب مراجعه کنند.

نشانه ـ معناشناسی ادبیات

دکتر حمیدرضا شعیری

*در این کارگاه برای تسلط به روش و الگوی مطالعه‌ی علمی گفتمان‌های ادبی با تکیه بر رویکرد نشانه ـ معناشناختی،  نظریه‌ها و الگوهای نشانه ـ معناشناسی ادبیات و کاربرد آن‌ها در تحلیل گفتمان‌های ادبی بیان می‌شود. هدف این دوره، گفتمان‌شناسی ادبیات داستانی از منظر چهار نظام گفتمانی کنشی، تنشی، شوِشی و بُوشی با رویکرد نشانه‌ ـ معناشناختی است.

*این دوره‌ی آموزشی روزهای دوشنبه ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می‌شود. آغاز آن ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ است و علاقه‌مندان به حضور در این دوره‌ی آموزشی تا هفتم اردیبهشت فرصت دارند در ساعات اداری به مرکز فرهنگی شهر کتاب مراجعه کنند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شايان A1 ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
    3 1
    مي تونست تيتر اين خبر اينگونه باشه. آشنايي با جوهره فلسفه ايران و گوهر ادبيات ايران، مكتب شيراز در فلسفه و ادبيات و بزرگاني كه در اين مكتب پرورش يافتن. مثل ملاصدراي شيرازي ، حافظ شيرازي و سعدي شيرازي. كه الحق لقب بزرگترين فيلسوف ايران و بزرگترين شاعر ايران برازنده اونهاست
    • بی نام A1 ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
      0 2
      سعدی شیرازی بزرگترین فیلسوف؟